BMW oficjalnie potwierdziło nowy model – serię 2 Gran Coupe. Czterodrzwiowe coupé zadebiutuje podczas zbliżających się targów w Los Angeles. Poznaj ceny i dostępne silniki.

Producent z Monachium długo zwlekał z odpowiedzią na rywala w postaci Mercedesa CLA. Niedawno do salonów trafiła druga generacja 4-drzwiowego coupé ze Stuttgartu, a tymczasem BMW dopiero teraz przedstawia serię 2 Gran Coupe (oznaczenie fabryczne F44). Póki co nowy model możemy oglądać jedynie na zdjęciach dostarczonych przez producenta, ale już za miesiąc auto zostanie zaprezentowane szerokiej publiczności podczas salonu samochodowego w Los Angeles.

Znak rozpoznawczy wszystkich BMW Gran Coupe – bezramkowe szyby w drzwiach.

Seria 2 Gran Coupe będzie produkowana w zakładach w Lipsku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w marcu 2020 r. Nowy model otrzyma wszystkie najnowsze elementy wyposażenia znane już z większych modeli niemieckiej marki. Nabywcy będą mogli wyróżnić swoje BMW za pomocą jednej z 4 opcjonalnych linii stylistycznych: Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport. Czy warto zatem czekać?

Nowe BMW serii 2 Gran Coupe (F44) – wymiary

Seria 2 Gran Coupe bazuje na przednionapędowej platformie z silnikiem umieszczonym poprzecznie, z której korzysta najnowsza seria 1 (F40). Powinno się to przełożyć na całkiem przestronną kabinę w porównaniu do modeli z klasycznym układem napędowym. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się podczas pierwszych testów.

Nadwozie serii 2 Gran Coupe mierzy 452,6 cm długości, 180 cm szerokości i 142 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 267 cm. Oznacza to, że nowy model jest nieco mniejszy od swojego głównego przeciwnika – Mercedesa CLA, który jest dłuższy aż o 16,2 cm (468,8 cm), szerszy o 3 cm (183 cm) i wyższy o 1,9 cm (143,9 cm). Rywal ze Stuttgartu ma także o 5,9 cm większy rozstaw osi (272,9 cm). Pojemność bagażnika 4-drzwiowego coupé od bawarskiego producenta to 430 litrów (konkurent: 460 l).

Nowe BMW serii 2 Gran Coupe (F44) – dane techniczne, silniki i ceny

218i – od 31 950 euro

Model 218i ma pod maską 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Generuje on 140 KM w zakresie 4600-6500 obr/min oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1480-4200 obr/min. Napęd będzie przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni lub 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej Steptronic. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosić 8,7 s, a prędkość maksymalna – 215 km/h. W cyklu mieszanym (norma WLTP) ta wersja potrzebuje średnio 5,0-5,7 l benzyny na 100 km.

M235i xDrive – od 51 900 euro

Topowy model jest napędzany przez 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 306 KM (w przedziale 5000-6250 obr/min) oraz maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm (zakres 1750-4500 obr/min). 8-biegowa, sportowa skrzynia automatyczna Steptronic przekazuje napęd na cztery koła. Zapewnia to przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,9 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) ma wynosić 6,7-7,1 l/100 km.

220d – od 39 900 euro

Jedyna w gamie wysokoprężna wersja korzysta z 4-cylindrowej jednostki o pojemności 2.0. Maksymalną moc 190 KM osiąga przy 4000 obr/min, a moment obrotowy wynoszący 400 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowego „automatu” Steptronic. Seria 2 Gran Coupe  z tym silnikiem pierwszą „setkę” osiąga w 7,5 s i rozpędza się do 235 km/h. A to wszystko przy niewielkim zużyciu paliwa – 4,2-4,5 l/100 km w cyklu mieszanym (WLTP).

Podane ceny pochodzą z rynku niemieckiego. Dokładny polski cennik nie jest jeszcze znany.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here