Przy wyborze kosmetyków do auta kierowcy zwracają uwagę na jakość.
Polski rynek produktów do pielęgnacji samochodu w ostatnich latach dynamicznie rośnie – przybywa firm specjalizujących się w usługach detailingu i sklepów oferujących kosmetyki z całego świata, a swój asortyment poszerzają też krajowi dystrybutorzy. Równocześnie wzrasta świadomość dotycząca odpowiedniej pielęgnacji auta.
Odzwierciedlają to wyniki Wyboru Kierowców – pierwszą „dziesiątkę” zdominowały marki z ugruntowaną od lat pozycją, takie jak Turtle Wax, Würth, Sonax, Plak i K2. Wysoko uplasowały się produkty firmowane przez koncerny naftowe Orlen i Lotos. Zwłaszcza w przypadku Lotosu, który na razie ma skromną ofertę kosmetyków, dowodzi to, jak istotne znaczenie ma szeroka sieć sprzedaży produktów.
Pewnym zaskoczeniem jest pierwsze miejsce w rankingu – marka Meguiar’s, mimo że oferuje produkty z wyższej półki cenowej niż rywale, otrzymała najlepsze oceny. Ceny jej kosmetyków mają bowiem odzwierciedlenie w ich jakości.
Ranking kosmetyków
Pozycja | Marka | Wynik |
---|---|---|
1 | Meguiars | 67.7% |
2 | Turtle Wax | 51.3% |
3 | Wurth | 49.8% |
4 | Sonax | 48.3% |
5 | Lotos | 45.0% |
6 | Shiny Garage | 44.4% |
7 | Plak | 42.7% |
8 | K2 | 36.3% |
9 | Motul | 35.7% |
10 | Orlen Platinum Impact | 33.6% |
11 | Tempo | 33.4% |
12 | Autoland | 33.1% |
13 | Dr. Marcus | 32.1% |
14 | AmbiPur | 32.0% |
15 | W5 | 31.9% |
16 | Prestone | 30.8% |
17 | CarPlan | 30.6% |
18 | Shell | 30.5% |
19 | Moje Auto | 29.8% |