Alpine A110 Premiere Edition

Które ze współczesnych modeli mogą stać się w przyszłości cenionymi klasykami? Sprawdzili to dziennikarze niemieckiego miesięcznika Motor Klassik.

Prawie każdy ma inną definicję samochodu klasycznego. Dla jednego na miano klasyka zasługują wyłącznie auta z lat 70. i starsze. Z kolei dla kogoś innego klasyczny jest już 20-letni Polonez czy Maluch. Stosunkowo prosto wygląda to w ujęciu prawnym – upraszczając, „zabytkiem” jest auto, które jest zarejestrowane na tzw. żółte tablice. Ale tutaj znowu pojawia się pytanie, czy Daewoo Matiz albo Porsche Cayenne z „żółtymi blachami” to już klasyki? Owszem, są wpisane do inwentarza muzealiów, jednak czy to wystarczy, żeby te stosunkowo młode auta nobilitować do miana „klasycznych”?

Równie długo można dyskutować na temat tego, które z aktualnie oferowanych samochodów mają szanse dołączyć w przyszłości do panteonu motoryzacyjnych sław. Redakcja niemieckiego magazynu Motor Klassik zorganizowała plebiscyt, którego celem było wyłonienie „klasyków przyszłości”. Czytelnicy tego miesięcznika wybrali swoje typy w 9 kategoriach. Poniżej prezentujemy wyniki.

Samochody sportowe:

  1. Alpine A110 (22,9%)
  2. Porsche 718 Cayman (21,9%)
  3. Ferrari F8 Tributo (19%)

Kabriolety:

  1. Porsche 911 Cabrio (40,6%)
  2. Jaguar F-Type (19,1%)
  3. Ferrari Portofino (15,8%)

Samochody coupe:

  1. Alpina B4 S Bi-Turbo (25,4%)
  2. Audi RS5 Sportback (20,8%)
  3. Toyota GR Supra (20,6%)

Samochody terenowe/SUV-y:

  1. Land Rover Defender (36,6%)
  2. Porsche Cayenne Coupe (24,9%)
  3. Mercedes GLB (17,6%)

Vany:

  1. Volkswagen Multivan (69,2%)
  2. Renault Espace (9,1%)
  3. Peugeot Rifter (6,2%)

Samochody małe:

  1. Audi A1 (28%)
  2. Volkswagen Polo (26%)
  3. Peugeot 208 (18,3%)

Samochody klasy średniej:

  1. BMW serii 3 Touring (37%)
  2. Jaguar XE (20,4%)
  3. Skoda Octavia (17,3%)

Samochody klasy wyższej/luksusowe:

  1. Bentley Continental GT (29,6%)
  2. BMW serii 8 Gran Coupe (24,3%)
  3. Mercedes CLS (18,2%)

Samochody elektryczne:

  1. Porsche Taycan (43,9%)
  2. Tesla Model 3 (14,2%)
  3. Volkswagen ID.3 (12,3%)

Źródło: IBRM Samar za Motor Klassik

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 4]

2 KOMENTARZE

  1. Na jakich zlotach,gdy juz najpozniej od 2030 wiele krajow nie zarejestruje zadnego spaliniaka a pare lat pozniej jzu nie beda dopuszczone do ruchu

    • takie gadanie, jedne badania mówią o roku 2030 jako ostatni dla spaliniaka, drugie ,że do 2050 tylko 55% będzie sprzedawanych aut elektrycznych. Będzie jak będzie, co mamy zrobić z miliardami aut spalinowych, one nie znikną od tak

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here