Salon Frankfurt 2019 - BMW Alpina B3 (4)

Alpina nie jest tunerem BMW. To niezależnie działająca marka, która nadaje samochodom własny numer VIN. Na salonie we Frankfurcie zadebiutowała nowa Alpina B3.

Samochody marki Alpina nie są propozycjami dla każdego. W pełni spełniają jednak oczekiwania zamożnych klientów, którzy szukają samochodu łączącego osiągi na miarę BMW ze stajni M z wysokim komfortem jazdy i pierwszoligowym wykończeniem wnętrza.

Alpina nie uznaje kompromisów. Kabina została obszyta najwyższej jakości skórą Lavalina. Nie żałowano jej nawet na osłonę poduszki powietrznej w kierownicy. Kto nie będzie usatysfakcjonowany z podstawowej kombinacji kolorów, przeszyć, pikowań i perforacji, może zlecić przygotowanie indywidualnego projektu. Alpina jest w stanie podołać wielu życzeniom.

Salon Frankfurt 2019 - BMW Alpina B3 (5)
BMW Alpina B3 (fot. Newspress)

Sterownik cyfrowego panelu wskaźników otrzymuje nowe oprogramowanie. W rezultacie wyświetlane „liczniki” w niczym nie przypominają tych z BMW. O tym, że podróżuje się Alpiną nie pozwoli zapomnieć plakietka przy lewarku skrzyni biegów z indywidualnym numerem danego egzemplarza.

Inżynierowie Alpiny wzięli pod lupę cały układ jezdny nowej trójki. Zmieniono nastawy sprężyn i amortyzatorów, zamontowano mocniejsze hamulce, popracowano nad napędem xDrive, tylnym mechanizmem różnicowym z blokadą, skrzynią biegów i układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu. Wisienką na torcie jest silnik 3.0 R6 Bi-Turbo. Udało się z niego wykrzesać 462 KM w zakresie 5000-7000 obr./min oraz 700 Nm w zakresie 3000-4250 obr./min. Alpina na razie nie odkryła kart w kwestii dynamiki pojazdu. Ujawniono natomiast, że ważąca 1865 kg Alpina B3 będzie zużywała średnio 9,8 l/100 km. Tradycją dla współczesnych modeli marki są też zbliżone do 300 km/h prędkości maksymalne.

Salon Frankfurt 2019 - BMW Alpina B3 (2)
BMW Alpina B3 (fot. Newspress)

Z zewnątrz Alpinę B3 będzie można poznać po zmienionych zderzakach (przednie mają większe wloty, które poprawiły chłodzenie hamulców). Standardowo Alpina B3 będzie wyposażana w koła w rozmiarach 255/35 ZR19 (przód) oraz 265/35 ZR19 (tył). Za dopłatą będzie można można zamówić kultowe, wieloramienne obręcze Alpina Classic o średnicy 20 cali. W cenniku nie zabrakło też charakterystycznych naklejek na boczne części nadwozia. Poza podstawowymi lakierami dostępna będzie cała paleta z oferty BMW Individual. Zakończony czterema rurami wydech ma komfortowy i sportowy tryb pracy.

Salon Frankfurt 2019 - BMW Alpina B3 (3)
BMW Alpina B3 (fot. Newspress)
Zobacz inne nowości z salonu samochodowego we Frankfurcie:
Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 4]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here