NowościAktualnościJaguar XE – szlachetniej i nowocześniej

Jaguar XE – szlachetniej i nowocześniej

Pozostający w produkcji od 2015 r. Jaguar XE nie zawojował rynku. Choć od początku robił wrażenie świetnym prowadzeniem, to pod zbyt wieloma względami odstawał od BMW serii 3 i spółki. Ale teraz Brytyjczycy postanowili to naprawić.

Gdy zupełnie nowy model debiutował na rynku, brytyjska prasa od razu przypięła mu metkę „samochodu, który pod względem właściwości jezdnych jest w stanie pokonać BMW serii 3”. Ale klientom to nie wystarczyło. Auto nie przekonywało ani swoim powściągliwym wyglądem, ani ciasną kabiną w drugim rzędzie, ani jakością wykończenia. Prawdę mówiąc ta ostatnia wyraźnie odstawała choćby od Volkswagena Passata.

2020 Jaguar XE
ZMienione zderzaki przednie i tylne oraz lampy diodowe wyraźnie odświeżyły wygląd Jaguara XE.

Dlatego w XE musiało się dużo zmienić – inaczej to auto nie byłoby w stanie konkurować nie tylko z klasową śmietanką. I zmieniło się.

Oto 9 najważniejszych cech odnowionego Jaguara XE:

1 Bardziej agresywny wygląd z nowymi zderzakami przednim i tylnym oraz diodowymi lampami, w tym tylnymi z charakterystyczną sygnaturą, znaną choćby z większego modelu XF.

2020 Jaguar XE - lampa
W tylne lampy zostały wpisany charakterystyczny, czerwony pasek LED-owy.

2 Wyraźnie poprawione wnętrze – zarówno pod względem jakości wykonania, jak i zastosowanych multimediów. W ramach zmian auto otrzymało nową kierownicę z podświetlanymi przełącznikami dotykowymi, 12,3-calowy ekran w miejscu zegarów (dający się konfigurować) oraz kolejny 5,5-calowy wyświetlacz, spełniający funkcję panelu klimatyzacji. Ponadto, w XE znalazła się najnowsze generacja wyświetlacza head-up.

Dzięki dwóm ekranom – za kierownicą i w konsoli środkowej – wnętrze stało się wyraźnie nowocześniejsze.

3 Zamiast wysuwanego pokrętła na konsoli środkowej umieszczono klasyczną dźwignię automatu, która jest taka sama, jak ta stosowana w sportowym F-Type’ie.

2020 Jaguar XE - wnętrze
Zamiast wysuwanego pokrętła – dźwignia automatu z jaguara F-Type’a.

4 Od teraz dostępne są możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów oraz lusterku typu ClearSight. Pod tą nazwą skrywa się wbudowany w lusterko ekran o wysokiej rozdzielczości, przekazujący obraz z szerokokątnej tylnej kamery. Podobne rozwiązanie znalazło już zastosowanie w najnowszej generacji Toyoty RAV4.

5 Dzięki przemodelowanym panelom drzwiowym udało się stworzyć większe i bardziej miękkie podłokietniki.

 

6 W nowym XE standardowym wyposażeniem jest przekładnia 8-biegowa automatyczna dostępna zarówno w odmianach tylno-, jak i czteronapędowych.

 

7Do wyboru są 2-litrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z turbodoładowaniem. Pierwsze osiągają moc 250 i 300 KM (oznaczone jako P250 i P300), natomiast jednostka wysokoprężna (D180) – 180 KM i aż 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa producent określa na 4,9 l/100 km.

2020 Jaguar XE
Po stronie benzynowej znalazły się silniki o mocy 250 i 300 KM. Po stronie wysokoprężnej – 180-konny turbodiesel.

8 Auto nadal korzysta z lekkiej aluminiowej struktury nadwozia, stanowiącego 75% jego masy. W przednim zawieszeniu pracują podwójne wahacze poprzeczne, a w tylnym – układ wielowahaczowy.

9 Najmocniejsza odmiana XE, określana jako S, nie będzie już oferowana. 

 

 

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji