Honda CR-V Hybrid - otwierające

Zamiast diesla – Honda ujawniła bardziej szczegółowe informacje na temat nowej generacji CR-V w wersji hybrydowej. Auto trafi do salonów sprzedaży na początku przyszłego roku.

CR-V Hybrid pośrednio zastąpi w ofercie odmiany z silnikiem wysokoprężnym. Honda co prawda ma udanego diesla 1.6, stosowanego do napędu Civica, ale jego przystosowanie na potrzeby SUV-a miałoby generować zbyt duże koszty – trzeba by np. dołożyć układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W Civicu normę Euro 6d udało się spełnić bez niego, ale w CR-V nie byłoby już takiej możliwości.

Honda CR-V Hybrid - dynamiczne
Aerodynamikę CR-V Hybrid przy wyższych prędkościach poprawia m.in. aktywna zasłona chłodnicy, umieszczona za głównym wlotem powietrza.

CR-V Hybrid korzysta z 2-litrowego wolnossącego silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych o łącznej mocy 184 KM oraz 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sam motor benzynowy osiąga 145 KM i 175 Nm.

Honda deklaruje, że samochód zużywa średnio 5,3 l/100 km i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s (napęd na koła przednie) lub, odpowiednio, 9,2 s oraz 5,5 l/100 km (wariant 4×4). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Honda CR-V Hybrid - dynamiczne

Benzynowy silnik CR-V Hybrid ma zmienne fazy rozrządu i-VTEC i pracuje w efektywnym cyklu Atkinsona (opóźnienie zamknięcia zaworów ssących).

Zamiast konwencjonalnej skrzyni hybrydowy napęd korzysta z 1-stopniowej przekładni, która ma zapewniać płynniejsze przenoszenie momentu obrotowego na koła niż przekładnia planetarna e-CVT, spotykana np. w hybrydach Toyoty, i wyróżnia się bardziej zwartą od nich budową.

Za magazynowanie energii odpowiada akumulator litowo-jonowy, umieszczony pod podłogą bagażnika.

Honda CR-V Hybrid - silnik

Napęd ma kilka trybów działania: elektryczny (najlepszy do miasta), hybrydowy (w trasę) i spalinowy (stworzony z myślą o efektywnej jeździe autostradowej).

Co istotne, podczas spokojnej jazdy CR-V Hybrid ma przez znaczną część czasu „żeglować” z wyłączonym silnikiem benzynowym: przy 60 km/h przez połowę czasu, a przy 100 km/h – przez 1/3. Zasięg wyłącznie „na prądzie” (w trybie EV) ma wynosić do 2 km.

Atutem CR-V Hybrid jest możliwość ustawiania intensywności działania układu rekuperacji. Za pomocą łopatek przy kierownicy kierowca reguluje, czy opóźnienie po odpuszczeniu pedału gazu ma być mniejsze (układ odzyskuje mniej energii), czy większe (więcej odzyskanej energii, auto szybciej wytraca prędkość). Do wyboru będą 4 progi działania.

Honda CR-V Hybrid - deska rozdzielcza
Ciekawostka: zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany biegów – przyciski.

Komfort podróżowania CR-V Hybrid zwiększa system aktywnej redukcji szumów (Active Sound Control), który nie tylko „wychwytuje” i niweluje szumy generowane podczas jazdy, ale emituje też sztuczny dźwięk silnika – aby doznania z jazdy były bardziej „naturalne”.

Produkcja europejskiej wersji CR-V Hybrid w fabryce w Anglii ruszyła w październiku br. Dostawy modelu do klientów rozpoczną się na początku przyszłego roku.

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]