Od krótszej drogi hamowania może zależeć nawet życie kierowcy i pasażerów. Które auta w różnych segmentach zatrzymują się najszybciej? Oto nasze zestawienie wyników drogi hamowania 355 samochodów.
Od kolizji na drodze czasem mogą nas dzielić centymetry. Producenci samochodów nie zawsze podają w katalogach tak istotny parametr jakim jest droga hamowania. Tygodnik „Motor” we własnym zakresie sprawdził aż 355 modeli różnych segmentów.
Jak testowano drogę hamowania
Odcinek potrzebny do wyhamowania mierzy się od prędkości 100 km/h do zatrzymania. Wszystkie samochody testowano na suchej i płaskiej nawierzchni. Przyjęte długości dróg hamowania osiągnięto na zimnych hamulcach, czyli odzwierciedlających typowe hamowanie w zwykłym ruchu drogowym. Do wykonania pomiaru zastosowano urządzenie wykorzystujące GPS.
Cena i przeznaczenie grają rolę
W zależności od segmentu, długości dróg hamowania są zróżnicowane. W klasie samochodów najmniejszych średni wynik to ok. 39,5 metra, a wraz ze wzrostem wielkości (a co za tym idzie również wartości aut) parametry są coraz niższe. O ile rezultat 40 metrów ze 100 km/h jest akceptowalny w klasie mini, w przypadku droższych aut klasy średniej i wyższej jest już nie do przyjęcia. Czołowe pozycje zajmują usportowione odmiany popularnych aut, a najskuteczniejsze hamulce ze wszystkich mają samochody sportowe – najlepsze Audi RS5 zatrzymuje się ze 100 km/h w zaledwie 32,5 metra. Najgorzej hamują przeważnie SUV-y i crossovery.
Wyniki w poszczególnych segmentach
Samochody małe

Najmniejsze, a zarazem najtańsze auta nie przewodzą w rankingu. Prawie połowa z nich zatrzymuje się dopiero po 40 metrach, a najgorsza Panda Cross potrzebuje na to aż 42,2 metra. Mocny i wręcz stworzony do szybkiej jazdy Mini Cooper S znacząco wyprzedził rywali i osiągnął bardzo dobry rezultat 35,7 m. Typowi przedstawiciele segmentu (ze słabszymi silnikami i kosztujący kilka razy mniej) potrzebują co najmniej dwa metry więcej.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temperatura zewnętrzna |
---|---|---|---|
1 | Mini Cooper S | 35,7 m | 10 st. |
2 | Renault Twingo SCe | 37,6 m | 15 st. |
2 | Skoda Citigo 1.0 | 37,6 m | 13 st. |
4 | Fiat 500 1.3 JTD | 38,0 m | 23 st. |
5 | Opel Adam S | 38,8 m | 19 st. |
5 | Toyota Aygo 1.0 | 38,8 m | 21 st. |
7 | Citroen C1 1.0 | 39,5 m | 16 st. |
7 | Fiat 500C Abarth | 39,5 m | 20 st. |
9 | Fiat 500 TwinAir | 39,8 m | 12 st. |
10 | Chevrolet Spark 1.2 | 40,1 m | 16 st. |
10 | Ford Ka 1.2 | 40,1 m | 7 st. |
12 | Kia Picanto 1.2 | 40,5 m | 19 st. |
12 | Renault Zoe | 40,5 m | 7 st. |
14 | Kia Picanto 1.0 | 41,0 m | 16 st. |
15 | Fiat Panda 1.2 | 41,3 m | 18 st. |
16 | Mitsubishi i-MiEV | 41,4 m | 14 st. |
17 | Hyundai i10 1.1 | 41,5 m | 18 st. |
18 | Fiat Panda 4x4 1.3 MTJ | 41,9 m | 24 st. |
19 | Fiat Panda Cross 4x4 1.3 MTJ | 42,2 m | 6 st. |
Samochody miejskie

Klasa wyżej ma już znacznie korzystniejsze statystyki – średnia droga hamowania wynosi ok. 38 metrów, a barierę 40 m przekroczyła znacznie mniejsza część badanych aut. Pierwszą dziesiątkę okupują usportowione hot-hatche i mieszczą się w granicach do 36,5 metra. Zaskakująco dobrze wypadł Chevrolet Aveo drugiej generacji z niewielkim silnikiem 1.4, który wskoczył na 8. miejsce. Co ciekawe, jego poprzednik wylądował na ostatnim – rezultat 44,1 m jest jednym z najgorszych w całym teście.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temperatura zewnętrzna |
---|---|---|---|
1 | Audi A1 1.4 TFSI S tronic | 35,0 m | 15 st. |
1 | Renault Clio RS | 35,0 m | 28 st. |
3 | Audi S1 Sportback | 35,6 m | 18 st. |
4 | Citroen DS3 Racing | 35,9 m | 22 st. |
5 | VW Polo 1.2 TDI BM | 36,0 m | 14 st. |
5 | VW Polo 1.2 TSI DSG | 36,0 m | 15 st. |
7 | VW Polo 1.2 TSI R-Line | 36,2 m | 10 st. |
8 | Chevrolet Aveo 1.4 | 36,3 m | 19 st. |
9 | Opel Corsa OPC | 36,5 m | 17 st. |
10 | Ford Fiesta ST | 36,7 m | 17 st. |
11 | Skoda Fabia Com. 1.6 TDI | 36,8 m | 11 st. |
12 | Peugeot 208 1.4 | 36,9 m | 14 st. |
13 | Seat Ibiza 1.6 TDI | 37,0 m | 20 st. |
14 | Citroen DS3 1.6 THP | 37,2 m | 21 st. |
15 | Seat Ibiza ST 1.6 TDI | 37,4 m | 26 st. |
16 | Audi A1 Sportback 1.6 TDI | 37,5 m | 10 st. |
17 | Hyundai i20 Coupe 1.2 | 37,7 m | 12 st. |
18 | Lancia Ypsilon 0.9 | 37,8 m | 25 st. |
19 | Fiat Punto Evo 1.3 JTD | 38,1 m | 24 st. |
20 | Renault Clio Gt. 0.9 Tce | 38,4 m | 15 st. |
20 | VW Polo GTI DSG | 38,4 m | 8 st. |
22 | Suzuki Swift 1.2 | 38,5 m | 28 st. |
23 | Dacia Logan MCV 1.2 | 39,1 m | 20 st. |
23 | Honda Jazz Hybrid | 39,1 m | 17 st. |
25 | Seat Ibiza ST 1.4 | 39,2 m | 14 st. |
26 | Mitsubishi Colt 1.3 | 39,4 m | 18 st. |
27 | Toyota Yaris HSD | 39,5 m | 25 st. |
28 | Honda Jazz 1.4 | 39,7 m | 18 st. |
28 | Toyota Yaris 1.33 | 39,7 m | 24 st. |
30 | Citroen C3 1.6 HDI | 40,3 m | 18 st. |
31 | Skoda Fabia 1.0 | 41,0 m | 22 st. |
31 | Skoda Fabia Combi 1.2 TSI | 41,0 m | 6 st. |
33 | Tata Indica Vista 1.4 | 41,4 m | 15 st. |
34 | Kia Rio 1.2 | 41,5 m | 23 st. |
35 | Nissan Micra 1.2 t. DIG-S | 41,7 m | 16 st. |
36 | Peugeot 207 1.4 | 41,8 m | 24 st. |
37 | Chevrolet Aveo 1.2 | 44,1 m | 20 st. |
Samochody kompaktowe

Aż trzy auta zatrzymały się przed 35 metrem, a średni wynik wszystkim kompaktów wynosi znakomite 37 metrów. Warto zwrócić uwagę na dwie Skody w pierwszej dziesiątce – mimo że nie mają mocnych silników, Octavia i Rapid wyhamowują na dystansie 35 metrów. Odległość 39 metrów w tej klasie należy już do przegranych. Znajdziemy tam głównie Chevrolety i samochody koreańskie, a najgorzej wypadł Mitsubishi Lancer (42,3 m).
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temperatura zewnętrzna |
---|---|---|---|
1 | Mitsubishi Lancer Evo. X | 34,3 m | 5 st. |
2 | Renault Megane RS Trophy | 34,6 m | 18 st. |
3 | VW Golf VII R | 34,9 m | 17 st. |
4 | Honda Civic Type-R | 35,0 m | 14 st. |
5 | Skoda Octavia C. 2.0 TDI | 35,1 m | 16 st. |
5 | VW Golf VII GTI Perf. | 35,1 m | 15 st. |
7 | Mini Clubman Cooper S | 35,5 m | 9 st. |
7 | VW Golf VII GTD | 35,5 m | 16 st. |
9 | Mercedes CLA 200 | 35,7 m | 15 st. |
9 | Skoda Rapid 1.2 TSI | 35,7 m | 18 st. |
11 | Renault Megane RS RBR | 35,8 m | 19 st. |
12 | Skoda Oct. C. 2.0 TDI 4x4 | 35,9 m | 19 st. |
13 | Audi A3 1.8 TFSI S tronic | 36,0 m | 18 st. |
13 | Mercedes A 180 | 36,0 m | 20 st. |
13 | Seat Leon SC 1.8 TSI FR | 36,0 m | 15 st. |
13 | Seat Toledo 1.6 TDI | 36,0 m | 24 st. |
13 | Skoda Octavia RS Combi | 36,0 m | 19 st. |
13 | VW Golf VII 1.4 TSI | 36,0 m | 10 st. |
19 | BMW 118i | 36,1 m | 16 st. |
20 | Citroen DS4 1.6 HDi | 36,2 m | 24 st. |
20 | Ford Focus ST Kombi | 36,2 m | 13 st. |
20 | Renault Megane RS | 36,2 m | 24 st. |
23 | BMW 116i | 36,3 m | 17 st. |
23 | Seat Leon 1.4 TSI | 36,3 m | 24 st. |
23 | Seat Leon X-Perience 2.0 TDI DSG | 36,3 m | 16 st. |
23 | VW Golf VII Variant 2.0 TDI | 36,3 m | 15 st. |
27 | VW Golf VII 2.0 TDI | 36,4 m | 17 st. |
28 | Peugeot 308 1.2 e-THP | 36,5 m | 16 st. |
28 | Seat Leon Cupra R | 36,5 m | 15 st. |
30 | Mercedes CLA 200 SB | 36,6 m | 4 st. |
30 | VW Beetle 1.2 TSI | 36,6 m | 18 st. |
32 | Mazda 3 MPS | 36,7 m | 15 st. |
32 | Opel Astra ecoFLEX | 36,7 m | 28 st. |
34 | Ford Focus 1.6 TDCI | 36,9 m | 22 st. |
34 | Mercedes CLA 250 SB | 36,9 m | 18 st. |
34 | VW Golf VI 1.4 TSI | 36,9 m | 17 st. |
37 | Nissan Pulsar 1.2 TCe | 37,0 m | 23 st. |
37 | Toyota Auris 1.2T | 37,0 m | 11 st. |
37 | VW Beetle 1.4 TSI | 37,0 m | 16 st. |
37 | VW Scirocco R | 37,0 m | 15 st. |
41 | Citroen DS5 2.0 HDi | 37,1 m | 27 st. |
41 | VW Golf VII 2.0 TDI DSG 4M | 37,1 m | 15 st. |
43 | Peugeot 308 1.6 THP | 37,5 m | 17 st. |
44 | Ford Focus 1.6 T | 37,6 m | 22 st. |
44 | Kia Cee'd 1.0 T-GDI | 37,6 m | 12 st. |
44 | Renault Megane GT | 37,6 m | 22 st. |
44 | VW Golf VI R | 37,6 m | 14 st. |
48 | Ford Focus 1.0 EcoBoost | 37,7 m | 19 st. |
48 | Renault Megane 1.4 TCe | 37,7 m | 17 st. |
48 | Toyota Auris Hybrid | 37,7 m | 12 st. |
51 | Ford Focus 1.6 EcoBoost | 37,8 m | 7 st. |
51 | Skoda Octavia C. 1.4 TSI | 37,8 m | 23 st. |
51 | Skoda Octavia C. 1.8 TSI DSG | 37,8 m | 24 st. |
54 | Skoda Octavia Greenline | 37,9 m | 10 st. |
54 | Volvo V40 D3 | 37,9 m | 22 st. |
56 | Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi | 38,0 m | 20 st. |
56 | Kia Cee'd 1.6 CRDi | 38,0 m | 19 st. |
56 | Kia Cee'd SW 1.6 CRDi | 38,0 m | 25 st. |
56 | Renault Meg. GT 1.6 dCi | 38,0 m | 21 st. |
56 | Toyota Auris T. Sports 1.6 | 38,0 m | 22 st. |
61 | Hyundai i30 C. 1.6 GDI | 38,3 m | 18 st. |
61 | Toyota Auris T. S.Hybrid | 38,3 m | 25 st. |
63 | Alfa Romeo Giulietta 1.4 | 38,4 m | 14 st. |
64 | Honda CR-Z | 38,5 m | 16 st. |
64 | Skoda Octavia RS | 38,5 m | 1 st. |
66 | Honda Civic 1.8 | 38,9 m | 20 st. |
67 | Citroen C4 1.6 HDI | 39,3 m | 13 st. |
68 | Hyundai i30 Kom. 1.4 | 39,4 m | 12 st. |
69 | Chevrolet Cruze Kom. 1.4 T | 39,5 m | 28 st. |
70 | Toyota Prius III | 39,6 m | 15 st. |
71 | Chevrolet Cruze 5d 1.8 | 39,8 m | 21 st. |
72 | Volvo V40 T3 | 39,9 m | 23 st. |
73 | Hyundai Elantra 1.6 | 40,1 m | 15 st. |
74 | Hyundai i30 1.4 | 41,4 m | 10 st. |
75 | Mitsubishi Lancer 1.6 | 42,3 m | 17 st. |
Samochody klasy średniej

W tej klasie przebadano mniej aut niż kompaktów, ale i tak średni wynik kształtuje się w granicach 36,8 metra. Pierwsze dwa miejsca zajmują Audi A4 trzeciej generacji (przed- i poliftowe), a pierwsza dziesiątka wyhamowuje przed 36. metrem. Podobnie jak wcześniej, końcówkę tabeli zajmują auta koreańskie i japońskie, ale najdalej zatrzymało się Volvo S60 (jako jedyne przy 42. metrze).
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temp. Zewn. |
---|---|---|---|
1 | Audi A4 2.0 TFSI DSG q. | 34,9 m | 12 st. |
1 | Audi A4 2.0 TDI | 34,9 m | 25 st. |
3 | Skoda Superb 2.0 TSI DSG | 35,1 m | 13 st. |
4 | Peugeot 508 1.6 THP | 35,4 m | 4 st. |
5 | Audi A4 Allroad 2.0 TFSI S t. | 35,5 m | 13 st. |
6 | Mercedes C 220 BT | 35,6 m | 12 st. |
7 | Ford Mondeo 2.0 EcoBoost | 35,7 m | 27 st. |
8 | Mercedes C 200 | 35,8 m | 3 st. |
8 | Peugeot 508 RXH | 35,8 m | 8 st. |
10 | Ford Mondeo 1.6 EcoBoost | 36,0 m | 8 st. |
10 | Ford Mondeo Kom. 2.0 TDCI aut. | 36,0 m | 18 st. |
10 | Mercedes C 180 Kom. | 36,0 m | 19 st., |
10 | Skoda Superb 1.4 TSI | 36,0 m | 20 st. |
14 | Skoda Superb Com. 2.0 TDI | 36,1 m | 19 st. |
15 | Infiniti Q50 2.0T | 36,2 m | 20 st. |
15 | Opel Insignia ST 2.0 CDTI Bt 4x4 | 36,2 m | 21 st. |
15 | Suzuki Kizashi 2.4 4WD CVT | 36,2 m | 9 st. |
18 | Opel Insignia CT 2.0T 4x4 | 36,4 m | 20 st. |
19 | Opel Insignia 5d 1.6 SIDI | 36,5 m | 26 st. |
20 | BMW 435d xDrive | 36,6 m | 24 st. |
20 | VW Passat Alltr. 2.0 TDI DSG | 36,6 m | 22 st. |
22 | BMW 335d | 36,8 m | 16 st. |
22 | Volvo V60 D5 AWD Polestar | 36,8 m | 19 st. |
24 | BMW 320d Touring | 36,9 m | 16 st. |
24 | Mazda 6 2.2 MZR-CD | 36,9 m | 30 st. |
26 | Volvo S60 2.0d | 37,0 m | 24 st. |
26 | Volvo V60 D3 | 37,0 m | 4 st. |
28 | Subaru Outback 3.6 | 37,1 m | 20 st. |
28 | Volvo V60 CC D4 2.4 | 37,1 m | 19 st. |
30 | Honda Accord 2.0 | 37,2 m | 17 st. |
31 | Citroen C5 CT 2.2 HDi | 37,3 m | 21 st. |
31 | Jaguar XE 25t | 37,3 m | 26 st. |
33 | BMW 320d | 37,4 m | 28 st. |
34 | Ford Mondeo Kom. 1.5 EB | 37,8 m | 22 st. |
35 | Mercedes C 300 hybrid | 37,9 m | 20 st. |
36 | Toyota Avensis 2.2 D-4D Kom. | 38,0 m | 18 st. |
37 | Subaru Outback 2.0D | 38,2 m | 21 st. |
38 | Hyundai i40 1.7D HIGH | 38,3 m | 18 st. |
39 | Honda Accord 2.4 | 38,4 m | 20 st. |
40 | Mazda 6 Kom. 2.2d 4x4 AT | 38,5 m | 20 st. |
41 | Renault Laguna 2.0 HDI Kom. | 38,8 m | 21 st. |
42 | VW Passat B5 1.9 TDI | 39,8 m | 29 st. |
43 | Toyota Avensis TS 1.8 | 40,3 m | 28 st. |
44 | Toyota Avensis 2.2d | 40,5 m | 16 st. |
44 | Volvo V60 Plug-In Hybrid | 40,5 m | 25 st. |
46 | Kia Optima 2.0 | 40,9 m | 13 st. |
47 | Volvo S60 T3 1.6 | 42,0 m | 19 st. |
Samochody klasy wyższej i luksusowe

Ponownie triumfuje Audi – A6 Allroad nie ma sobie równych i jako jedyne może się pochwalić drogą hamowania poniżej 34 metrów, a w pierwszej dziesiątce znajdziemy aż sześć modeli producenta z Ingolstadt. Auta klasy wyższej hamują nieznacznie lepiej od niższego segmentu (średnio 36,7 m), ale wciąż zdarzają się „czarne owce” potrzebujące aż 40 metrów ze 100 km/h, jak hybrydowe BMW serii 5, Volvo XC70 i niszowy Hyundai Equus.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temp. Zewn. |
---|---|---|---|
1 | Audi A6 Allroad 3.0 TDI | 33,4 m | 22 st. |
2 | Porsche Panamera GTS | 34,1 m | 20 st. |
3 | Audi RS 7 | 34,5 m | 13 st. |
4 | Mercedes E 350 BlueTEC 9GT | 34,6 m | 18 st. |
5 | Audi S7 | 34,8 m | 27 st. |
6 | Audi S8 | 34,9 m | 10 st. |
7 | BMW 750d | 35,0 m | 15 st. |
8 | Audi A7 3.0 TDI quattro | 35,2 m | 5 st. |
9 | Audi A7 3.0 TFSI quattro | 36,0 m | 21 st. |
9 | Mercedes CLS AMG | 36,0 m | 22 st. |
11 | Saab 9-5 2.0T XWD | 36,4 m | 16 st. |
12 | BMW 650i GC xDrive | 36,5 m | 19 st. |
13 | BMW 640d Gran Coupe | 36,7 m | 24 st. |
14 | Mercedes S 350 BlueTEC | 36,8 m | 15 st. |
14 | Saab 9-5 2.8 V6 Aero | 36,8 m | 9 st. |
16 | BMW 530d xDrive | 36,9 m | 22 st. |
17 | Mercedes E 350 CDI T 4matic | 37,4 m | 27 st. |
18 | Mercedes CLS 350 CDI | 37,5 m | 11 st. |
19 | Lexus GS 450h | 37,8 m | 22 st. |
20 | Infiniti M37S | 38,2 m | 27 st. |
21 | BMW 535i | 38,6 m | 15 st. |
22 | Lexus GS 250 | 38,8 m | 21 st. |
23 | Mercedes E 500 4Matic | 39,8 m | 21 st. |
24 | BMW 5 hybrid | 40,8 m | 22 st. |
25 | Volvo XC70 D3 2.0d Ocean Race | 41,6 m | 23 st. |
26 | Hyundai Equus | 42,0 m | 30 st. |
Minivany i kombivany

Auta rodzinne również mogą się pochwalić skutecznymi hamulcami – średnia droga hamowania licząca ok. 38 metrów jest dobrym wynikiem, zważywszy na większy ciężar samochodów. By zatrzymać się ze 100 km/h, pierwsze dwa miejsca (BMW serii 2, Mercedes Klasy V) potrzebują mniej niż 36 metrów, a część popularniejszych reprezentantów mieści się w granicy 37 metra. Fiat 500L i Peugeot Partner są przegranymi zestawienia – wyhamowują dopiero po 42 metrze.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temp. Zewn. |
---|---|---|---|
1 | BMW 218d Active T. aut. | 35,0 m | 6 st. |
2 | Mercedes V 250 BlueTEC | 35,9 m | 5 st. |
3 | Seat Alhambra 2.0 TDI DSG | 36,0 m | 19 st. |
3 | VW Golf S.van 2.0 TDI DSG | 36,0 m | 24 st. |
5 | Kia Carens 2.0b AT | 36,4 m | 20 st. |
6 | VW Touran 1.4 TSI DSG | 36,7 m | 11 st. |
7 | Renault Scenic Xmod 1.2 TCe | 37,0 m | 9 st. |
8 | Kia Venga 1.4 | 37,1 m | 15 st. |
9 | VW Caddy 2.0 TDI | 37,3 m | 24 st. |
10 | VW Sharan 2.0 TDI DSG | 37,4 m | 12 st. |
11 | Renault Gr. Scenic 1.6 dCi | 37,5 m | 26 st. |
12 | Citroen Berlingo XTR 1.6 HDi | 37,7 m | 19 st. |
12 | Fiat 500L Living 1.6MTJ | 37,7 m | 5 st. |
14 | VW CrossTouran 2.0 TDI DSG | 37,8 m | 17 st. |
14 | VW Golf S.van 1.4 TSI DSG | 37,8 m | 23 st. |
16 | VW Multivan T6 2.0 BiTDI | 37,9 m | 29 st. |
17 | Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BH | 38,0 m | 30 st. |
18 | Citroen C4 Picasso 1.6 THP | 38,3 m | 29 st. |
19 | Dacia Lodgy 1.2 TCe | 38,4 m | 13 st. |
19 | Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi | 38,4 m | 31 st. |
21 | Ford B-Max 1.4 | 38,6 m | 14 st. |
22 | Nissan Note 1.2 | 38,7 m | 9 st. |
22 | Toyota Verso-S 1.33 | 38,7 m | 11 st. |
24 | Ford Tourneo Courier 1.0 EB | 39,0 m | 23 st. |
25 | Peugeot 5008 2.0 Hdi | 39,1 m | 22 st. |
26 | Toyota Verso-S 1.4 D-4D | 39,3 m | 11 st. |
27 | Ford Tourneo Con. 1.6 TDCi | 39,4 m | 16 st. |
28 | VW Touran 2.0 TDI | 39,6 m | 12 st. |
29 | Toyota Verso 2.0 D-4D | 39,8 m | 12 st. |
30 | Nissan Cube 1.6 | 40,1 m | 13 st. |
31 | Dacia Lodgy 1.5 dCi | 40,3 m | 17 st. |
31 | Ford S-Max 2.0 TDCI | 40,3 m | 17 st. |
33 | Subaru Trezia | 40,4 m | 25 st. |
34 | Fiat Freemont 2.0D | 40,5 m | 21 st. |
35 | Nissan Note 1.4 | 40,9 m | 22 st. |
36 | Fiat 500L Trekking 1.6 JTD | 42,2 m | 30 st. |
37 | Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi | 42,3 m | 14 st. |
Samochody sportowe

Zdecydowanie jest to segment najlepiej hamujących samochodów – średnia droga hamowania poniżej 35 metrów i 32,5 metra w przypadku pierwszego miejsca mówi samo za siebie. Pierwsza piątka zatrzymuje się już przed 34 metrem. Żaden reprezentant segmentu nie przekroczył 40 metrów, ale i tak rozczarowują parametry osiągnięte przez bliźniacze konstrukcje Toyota GT86/Subaru BRZ.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temperatura zewnętrzna |
---|---|---|---|
1 | Audi RS5 | 32,5 m | 18 st. |
2 | Porsche 911 Targa 4S PDK | 33,6 m | 26 st. |
3 | Aston Martin V12 Vant. S | 33,7 m | 20 st. |
4 | Audi TT Cabrio 2.0 TFSI 230 q | 33,8 m | 24 st. |
5 | Audi R8 V10 | 33,9 m | 18 st. |
6 | Audi R8 V10 plus | 34,0 m | 19 st. |
6 | Jaguar F-Type Coupe R | 34,0 m | 19 st. |
6 | Jaguar F-Type V8 S | 34,0 m | 24 st. |
9 | Porsche 911 GTS cabrio PDK | 34,1 m | 25 st. |
10 | Porsche 911 Carrera 4S PDK | 34,3 m | 29 st. |
11 | BMW 1M | 34,4 m | 23 st. |
12 | Porsche Boxster GTS | 34,5 m | 20 st. |
13 | BMW Z4 sDrive28i | 34,6 m | 18 st. |
14 | Audi TT 2.0 TFSI quattro St | 35,1 m | 12 st. |
15 | BMW i8 | 35,4 m | 14 st. |
16 | Mercedes SLS | 35,5 m | 15 st. |
17 | BMW 650i Cabrio | 36,1 m | 28 st. |
18 | BMW 220i Cabrio | 36,2 m | 11 st. |
19 | Ford Mustang Conv. 2.3 EB | 36,3 m | 13 st. |
20 | Nissan 370Z Nismo | 36,7 m | 23 st. |
20 | Peugeot 308 CC 1.6 THP | 36,7 m | 18 st. |
22 | Mercedes SLK 250 | 36,9 m | 21 st. |
23 | Porsche 911 (964) | 37,3 m | 15 st. |
24 | Renault Megane CC 1.4 TCe | 37,5 m | 31 st. |
25 | Hyundai Veloster | 39,3 m | 23 st. |
26 | Toyota GT 86 | 39,6 m | 29 st. |
27 | Subaru BRZ | 39,9 m | 19 st. |
Małe SUV-y i crossovery

To jedyny segment, w którym na podium znajdziemy aż dwa auta francuskie. Lider – Citroen C4 Cactus – ze 100 km/h zatrzymuje się już na dystansie 35,8 metra, a konkurencyjny Renault Captur o 0,7 m dalej. Crossovery jednak na ogół hamują gorzej od minivanów, a nawet aut miejskich. Średni dystans wyniósł 39 metrów, a powyżej 40 m znalazła się 1/3 samochodów. Ponownie na końcu tabeli spotkamy auta japońskie i koreańskie. Ostatnie miejsce przypadło Dacii Duster – 45,3 metra to przedostatni wynik w całym teście.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temperatura zewnętrzna |
---|---|---|---|
1 | Citr. C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG | 35,8 m | 24 st. |
2 | Mercedes GLA 200 CDI 4M | 36,1 m | 14 st. |
3 | Renault Captur 1.2 TCe EDC | 36,5 m | 21 st. |
4 | VW Tiguan 2.0 TDI | 36,6 m | 20 st. |
5 | Honda CR-V 2.2 CDTI | 36,8 m | 9 st. |
6 | Honda CR-V 1.6 i-DTEC | 36,9 m | 22 st. |
7 | Hyundai Tucson 2.0 CRDI | 37,0 m | 19 st. |
7 | Kia Soul 1.6 GDI | 37,0 m | 12 st. |
9 | Suzuki SX4 S-Cross 1.6 4WD | 37,1 m | 21 st. |
10 | Range Rover Evoque 2.2 d | 37,2 m | 10 st. |
10 | Skoda Yeti 1.4 TSI 2WD | 37,2 m | 13 st. |
10 | Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 | 37,2 m | 21 st. |
13 | Skoda Yeti 1.2 TSI DSG 2WD | 37,4 m | 13 st. |
14 | Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD | 37,7 m | 20 st. |
14 | Peugeot 2008 1.2 VTi | 37,7 m | 23 st. |
16 | Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD | 38,1 m | 35 st. |
17 | Nissan Qashqai 1.2 DIG-T | 38,2 m | 11 st. |
18 | Mini Countr. Cooper SD 4WD | 38,4 m | 12 st. |
19 | Jeep Compass 2.2 CRD 163 | 38,6 m | 16 st. |
20 | Hyundai Tucson 1.6 GDI 2WD | 38,8 m | 22 st. |
20 | Subaru Impreza XV 2.0d | 38,8 m | 10 st. |
22 | Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD | 39,0 m | 18 st. |
22 | Mazda CX-5 2.2d | 39,0 m | 18 st. |
22 | Mazda CX-5 2.5b aut. | 39,0 m | 17 st. |
25 | Subaru Levorg 1.6T CVT | 39,1 m | 10 st. |
25 | VW Cross Polo 1.6 TDI | 39,1 m | 17 st. |
27 | Fiat 500X 1.6 E-Torq FWD | 39,3 m | 18 st. |
27 | Kia Soul 1.6 | 39,3 m | 9 st. |
29 | Mazda CX-5 2.0b | 39,4 m | 17 st. |
30 | Fiat 500X 1.4T FWD | 39,6 m | 8 st. |
30 | Mitsubishi ASX 1.6 2WD | 39,6 m | 13 st. |
32 | Nissan Juke 1.5 dCi | 39,7 m | 19 st. |
33 | Renault Koleos 2.0d | 39,8 m | 27 st. |
34 | Kia Sportage 2.0D 2WD | 40,0 m | 26 st. |
34 | Toyota RAV4 2.2 D-4D | 40,0 m | 20 st. |
36 | Nissan Juke 1.6 2WD | 40,2 m | 14 st. |
36 | SsangYong Korando 2.0d | 40,2 m | 25 st. |
38 | Jeep Cherokee 3.2 V6 Trail. | 40,6 m | 20 st. |
39 | Ford Kuga 2.0 TDCi | 41,0 m | 21 st. |
39 | Kia Sportage 1.6 2WD | 41,0 m | 18 st. |
41 | Subaru Forester 2.0 | 41,2 m | 13 st. |
42 | Toyota RAV4 2.0 Multidrive | 41,3 m | 15 st. |
43 | Peugeot 3008 2.0 HDi | 41,8 m | 21 st. |
44 | Dacia Duster 1.5 dCi | 41,9 m | 27 st. |
45 | Subaru Forester 2.5T | 43,2 m | 18 st. |
46 | Mitsubishi ASX 1.8 DID | 43,5 m | 27 st. |
47 | Kia Soul EV | 44,2 m | 5 st. |
48 | Suzuki Grand Vitara 1.9 DdiS | 44,6 m | 20 st. |
49 | Dacia Duster 1.6 | 45,3 m | 26 st. |
Duże SUV-y i terenowe

Wraz ze wzrostem cen SUV-ów maleje ich droga hamowania. Większe i droższe SUV-y do wyhamowania ze 100 km/h potrzebują średnio niewiele ponad 37 metrów, a najlepsi (dwie odmiany Porsche Cayenne) potrafią się zatrzymać już przed 35 metrem. Skuteczność hamowania nie jest dobrą stroną Jeepów. W terenie na ogół niewiele się to zda, ale 45,7 metra Wranglera i 44,5 metra Grand Cherokee powinny dać do myślenia, jeśli chcemy jeździć nimi po szosie. W przypadku pierwszego modelu jest to najgorszy rezultat w skali całego testu.
Pozycja | Marka i model | Droga hamowania [100-0 km/h] | Temperatura zewnętrzna |
---|---|---|---|
1 | Porsche Cayenne Turbo | 34,5 m | 10 st. |
2 | Porsche Cayenne GTS | 34,7 m | 14 st. |
3 | Audi Q5 2.0 TDI S tronic | 35,0 m | 20 st. |
4 | Jeep Grand Cherokee SRT8 | 35,3 m | 12 st. |
5 | Volvo XC90 D5 AWD | 35,9 m | 16 st. |
6 | Audi Q7 3.0 TFSI | 36,0 m | 10 st. |
6 | Mercedes GL 500 | 36,0 m | 28 st. |
8 | Porsche Macan S diesel | 36,1 m | 8 st. |
9 | Volvo XC90 T6 AWD | 36,4 m | 32 st. |
10 | Mercedes GLK 350 CDI 4M | 36,6 m | 10 st. |
11 | BMW X3 xDrive28i | 36,7 m | 10 st. |
11 | BMW X3 xDrive30d | 36,7 m | 12 st. |
13 | Volvo XC60 T6 | 36,8 m | 14 st. |
14 | Audi Q5 hybrid | 36,9 m | 14 st. |
14 | Porsche Cayenne S | 36,9 m | 13 st. |
16 | BMW X6M | 37,0 m | 6 st. |
16 | Mercedes GLK 220 CDI 4M | 37,0 m | 26 st. |
16 | Range Rover Sport SVR | 37,0 m | 18 st. |
19 | Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI | 37,1 m | 15 st. |
20 | BMW X5 M50d | 37,4 m | 32 st. |
21 | BMW X3 xDrive20d | 37,7 m | 19 st. |
21 | Volvo XC60 2.4 d | 37,7 m | 27 st. |
23 | Volvo XC60 D3 | 38,1 m | 24 st. |
24 | Nissan X-Trail 1.6 dCi | 38,4 m | 27 st. |
25 | Infiniti FX30d | 38,5 m | 26 st. |
25 | VW Touareg 3.0 TDI | 38,5 m | 20 st. |
27 | Mitsubishi Outlander PHEV | 38,6 m | 22 st. |
28 | Jeep Gr. Cherokee 3.0 CRD | 38,8 m | 13 st. |
29 | Mitsubishi Outlander 2.0 DID | 39,1 m | 20 st. |
30 | LR Discovery Sport SD4 | 39,4 m | 29 st. |
31 | Mercedes G 500 | 40,2 m | 21 st. |
32 | Mitsubishi Outlander 2.0 CVT | 40,9 m | 2 st. |
32 | Range Rover Sport 3.0d | 40,9 m | 21 st. |
34 | Mitsubishi Outlander 2.2d | 41,3 m | 18 st. |
35 | Nissan X-Trail 2.2d | 43,3 m | 24 st. |
36 | Mercedes G 350 CDI | 43,5 m | 23 st. |
37 | Mitsubishi Pajero Sport A/T | 44,2 m | 12 st. |
38 | Jeep Grand Cherokee 5.7 | 44,5 m | 12 st. |
39 | Jeep Wrangler 2.8 CRD aut. | 45,7 m | 18 st. |