NowościAktualnościFrancuska marka zmienia logo. Co z charakterystycznym EB?

Francuska marka zmienia logo. Co z charakterystycznym EB?

Producent z Molsheim postanowił wyraźnie zmienić swoją identyfikację wizualną. To może być jeden z najważniejszych momentów w historii marki. Dowiedz się więcej na ten temat.

Bugatti to marka samochodowa, która została utworzona przez Ettore Bugattiego w 1909 roku w ówczesnym niemieckim mieście Molsheim w Alzacji (obecnie siedziba firmy leży w granicach Francji). Samochody tego producenta szybko zyskały uznanie za sprawą pięknego wzornictwa i wielu zwycięstwach w wyścigach. Dalszą ekspansję marki zatrzymała śmierć jej założyciela w 1947 roku – wprawdzie firma funkcjonowała jeszcze do 1963 roku, ale już bez sukcesów.

W 1987 roku Bugatti odrodziło się we Włoszech za sprawą Romano Artioli, który kupił prawa do marki i ożywił ją jako Bugatti Automobili SpA. Efektem tego powstało kultowy już dziś model EB110. W 1998 roku firma została przejęta przez Volkswagena, który ogromnym nakładem środków przywrócił ją do życia i uczynił ją jedną z najbardziej wyjątkowych marek na świecie.

Bugatti - modele
Na pierwszym planie Bugatti Chiron Super Sport 300+, w tle Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse

W ubiegłym roku Bugatti połączyło się z Rimac, chorwackim producentem elektrycznych hipersamochodów. Dla firmy z Molsheim oznacza to całkowicie nowy etap w historii i ekspansję w nieznanych dotąd kierunkach. Bugatti nie chce być już kojarzone wyłącznie z zapierającymi dech w piersiach hiperautami, stając się zamiast tego marką luksusową, która wychodzi także poza branżę motoryzacyjną. Z kolei ścisła współpraca z Rimac ułatwi opanowanie nowych technologii.

To wszystko prowadzi natomiast do konieczności zmiany identyfikacji wizualnej marki. W tym celu Bugatti zatrudniło specjalistów z Interbrand, wiodącą firmą konsultingową w zakresie brandingu. Nowe logo składa się z liter EB, które odnoszą się do inicjałów założyciela marki. Do tego zmieniono paletę kolorów Bugatti, stosowanych w materiałach promocyjnych – teraz są to czarny, szary oraz niebieski Bugatti Blue, który nawiązuje do barw francuskich, a zarazem pasuje do planów elektryfikacji marki. Całkowicie nowa jest również czcionka, która została opracowana na podstawie archiwalnych dokumentów producenta.

Bugatti - nowe kolory

Bugatti - nowa czcionka

Poznaj historię logo Bugatti:

Logo Bugatti – co oznacza logo tej słynnej marki?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji