Bugatti Chiron Pur Sport ma 1500 KM i ogromne tylne skrzydło. Zachęcamy do obejrzenia szczegółowego recenzji tego hipersamochodu.

Bugatti Chiron zadebiutowało w 2016 roku podczas salonu samochodowego w Genewie, a w kolejnych latach producent z Molsheim przedstawiał nowe, limitowane wersje specjalne tego wyjątkowego hipersamochodu. W marcu 2020 roku światło dzienne ujrzała opisywana odmiana Pur Sport, której produkcja została ograniczona do zaledwie 60 egzemplarzy.

Bugatti Chiron Pur Sport zostało opracowane z myślą o jeździe po torze i na tle „zwykłego” Chirona wyróżnia się poprawionymi właściwościami aerodynamicznymi oraz niższą masą własną. Zwiększenie siły docisku to zasługa m.in. tylnego spojlera o szerokości aż 1,9 m, natomiast obniżenie wagi było możliwe dzięki zastosowaniu lżejszych, magnezowych felg, na które założono opony Michelin z nowej mieszanki gumy.

Centralnie umieszczony, poczwórnie turbodoładowany silnik 8.0 W16 generuje 1500 KM i 1600 Nm, a siła napędowa trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Za sprawą krótszych przełożeń Chiron Pur Sport przyspiesza 0-100 km/h w 2,3 s, 0-200 km/h – w 5,5 s, a 0-300 km/h – w 12,4 s. Prędkość maksymalna wynosi „tylko” 350 km/h.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym wyjątkowym aucie, to polecamy test przygotowany przez Mata Watsona z Carwow:

Redakcja poleca:

Tak powstaje Bugatti Chiron. Kulisy produkcji hiperauta

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj