BMW XM (2023)

Bawarski producent zaprezentował dziś BMW XM – nowego SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Dowiedz się więcej o tym aucie.

50. rocznica powstania BMW M GmbH stała się okazją do przedstawienia pierwszego SUV-a, który nie ma swojego odpowiednika w gamie bawarskiej marki. BMW XM szokuje wyglądem, urzeka luksusowym wnętrzem oraz imponuje osiągami. Oto najważniejsze informacje na temat najnowszego SUV-a z Monachium.

BMW XM (2023)

BMW XM (2023)

BMW XM (2023) – nadwozie, wymiary

Nowe BMW XM mierzy 511,0 cm długości, 200,5 cm szerokości i 175,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 310,5 cm, a prześwit to 22 cm. Ten masywny, kanciasty SUV stoi na 21-calowych felgach (w opcji 22- i 23-calowe obręcze), za którymi kryje się seryjny układ hamulcowy M.

BMW XM (2023)

Z przodu uwagę zwracają dzielone, dwuczęściowe reflektory, jak również duże „nerki” ze złotym obramowaniem i oświetleniem konturowym dookoła. Tylna część nadwozia została zaprojektowana bardziej zachowawczo. Największą ekstrawagancję stanowi tu poczwórny wydech oraz logo marki umieszczone w rogach szyby – to ostatnie jest nawiązaniem do legendarnego BMW M1.

BMW XM (2023)

BMW XM (2023) – wnętrze, bagażnik

Projekt deski rozdzielczej jest typowy dla bawarskiego producenta, ale poziom wykończenia i jakość użytych materiałów wydają się być na jeszcze wyższym poziomie. Duży rozstaw osi przekłada się na obszerną kabinę, zwłaszcza z tyłu. Standardowa specyfikacja BMW XM obejmuje m.in. fotele wielofunkcyjne M, oświetlenie ambientowe, 4-strefową klimatyzację automatyczną oraz audio Harman Kardon. Za dopłatą oferowany jest system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins ze wzmacniaczem o mocy 1500W i czterema dodatkowymi głośnikami w podsufitce.

Kokpit jest zdominowany przez dwa wyświetlacze zatopione w jednej tafli szkła – cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3 cala oraz dotykowego ekranu centralnego o przekątnej 14,9 cala. Całość działa pod kontrolą najnowszej generacji BMW iDrive w specjalnej wersji M z system operacyjnym BMW 8. Na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy także np. pakiet systemów bezpieczeństwa (w tym ostrzeganie przed kolizją czołową, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu z naprowadzaniem na pas z asystą kierowania, asystent omijania, asystent skupienia oraz wskazanie ograniczeń prędkości).

BMW XM (2023)
Bazowa pojemność bagażnika wynosi 527 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1820 l.

BMW XM (2023) – silnik

BMW XM jest hybrydą plug-in, która do napędu wykorzystuje podwójnie turbodoładowany silnik 4.4 V8 (489 KM) oraz jednostkę elektryczną (197 KM). Moc systemowa tego układu wynosi 653 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 800 Nm. Siła napędowa trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni M Steptronic.

BMW XM (2023)
Gniazdo ładowania zostało umieszczone w lewym przednim błotniku.

W efekcie XM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h lub 270 km/h (z opcjonalnym pakietem M Driver). W razie potrzeby ten potężny SUV może być także ekologiczny – dzięki baterii 25,7 kWh przejedzie do 88 km w trybie elektrycznym. Jeśli ktoś potrzebuje jeszcze lepszych osiągów, to musi poczekać do jesieni przyszłego roku. Wtedy zadebiutuje BMW XM LABEL RED o mocy 748 KM i momencie obrotowym 1000 Nm.

BMW XM (2023) – cena

W Polsce ceny nowego BMW XM zaczynają się od 935 000 zł. Opisywany model będzie produkowany w fabryce w Spartanburgu (USA), a pierwsze auta zjadą z linii montażowej w grudniu tego roku. Według zapowiedzi dostawy mają ruszyć wiosną 2023 roku. Jako główne rynku zbytu wskazuje się USA, Chiny i Bliski Wschód.

BMW XM (2023)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj