BMW X1 (2023) - przód

Bawarski producent zaprezentował wczoraj trzecie wcielenie BMW X1. Nowy model będzie dostępny aż z czterema wariantami napędu. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

BMW X1 to jedno z najlepiej sprzedających się aut tej bawarskiej marki – w ubiegłym roku Europejczycy kupili aż 90 290 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a (dane JATO Dynamics). Dlatego też producent nie zdecydował się na rewolucję i na pierwszy rzut oka nowy model wygląda jak gruntownie odświeżony poprzednik – przynajmniej dopóki mówimy o nadwoziu. Całkowicie przeprojektowane wnętrze i duże zmiany w gamie silnikowej sprawiają jednak, że nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że to całkowicie inny samochód.

BMW X1 (2023) – nadwozie, wymiary

Nowe BMW X1 mierzy 450,0 cm długości, 184,5 cm szerokości i 164,2 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 269,2 cm. W porównaniu z poprzednikiem jest zatem o 5,3 cm dłuższy, 2,4 cm szerszy i 4,4 cm wyższy, natomiast odległość między osiami została zwiększona o 2,2 cm.

BMW X1 (2023) - bok

Tak jak wspomnieliśmy na początku tekstu, patrząc na nowe X1, w pierwszej chwili można pomyśleć, że to poprzednia generacja po dużym liftingu. Dopiero detale zdradzają, że jest inaczej – duży, bardziej kwadratowy grill, smukłe reflektory LED ze zmienionym kształtem świateł do jazdy dziennej, tylne lampy w charakterystycznym dla BMW kształcie z motywem litery L oraz płaskie klamki drzwi jak w serii 2 Active Tourer. Linia boczna auta także nabrała trochę więcej wyrazu za sprawą głębokich przetłoczeń.

BMW X1 (2023) - wersje

BMW X1 (2023) – wnętrze, bagażnik

Deska rozdzielcza w nowym BMW X1 jest niemal identyczna jak w aktualnej serii 2 Active Tourer. Minimalistyczny, dobrze wykończony kokpit zdominowały dwa wyświetlacze – 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,7-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów z najnowszym oprogramowaniem BMW Operating System 8. Poniżej centralnego monitora znalazła się umieszczona pod kątem półka na smartfon z funkcją indukcyjnego ładowania.

BMW X1 (2023) - deska rozdzielcza

Przednie fotele różnią się od tych z dotychczasowego modelu, zdecydowanie bliżej im do siedzeń ze wspomnianej już serii 2 Active Tourer. Opcjonalnie mogą być wyposażone w rozbudowaną, elektryczną regulację, a także funkcję masażu. Tylna kanapa jest dzielona w proporcji 40:20:40, a za dopłatą może być przesuwana i mieć regulowane oparcie. Bagażnik oferuje 540 litrów pojemności (maksymalnie: 1600 l), czyli jest o ok. 50 l większy niż w poprzedniku. Tradycyjnie wersje hybrydowe i „elektryk” będą oferować nieco mniejszą przestrzeń bagażową.

BMW X1 (2023) – silniki

W gamie silnikowej nowego BMW X1 znajdziemy 2 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne, a także 2 hybrydy plug-in i elektryczny wariant iX1. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

BMW X1 (2023) - wersje

Silniki benzynowe:

  • sDrive18i (1.5 R3; 136 KM, 230 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Steptronic i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 208 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-7,0 l/100 km
  • xDrive23i (2.0 R4; 204 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 s, prędkość maksymalna: 233 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-7,2 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • sDrive18d (2.0 R4; 150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Steptronic i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,5 l/100 km
  • xDrive23d (2.0 R4; 197 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,3 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • xDrive25e (1.5 R3; 245 KM, 477 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 89 km
  • xDrive30e (1.5 R3; 326 KM, 477 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 0,8-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 89 km

Napęd elektryczny:

  • xDrive30 (313 KM, 494 Nm) z akumulatorem o pojemności 64,7 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie energii: 17,3-18,4 kWh/100 km, zasięg: do 438 km

Sprawdź szczegółowy cennik aktualnej generacji BMW X1:

BMW X1 – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj