Produkcję szóstej generacji BMW serii 7 (G11/G12) rozpoczęto w 2015 roku. „Siódemka” jest dostępna wyłącznie jako sedan, klienci mogą wybrać wersję bazową o rozstawie osi wynoszącym 307 cm lub przedłużoną L (321 cm). Pod maską można znaleźć turbodoładowane silniki benzynowe (326-610 KM), turbodiesle (265-400 KM) i hybrydę. Napęd trafia na tylną oś lub cztery koła i jest przekazywany za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej.
Długość/szerokość/wysokość: 510-524/190/148-149 cm
Rozstaw osi: 307-321 cm
Średnica zawracania: 12,3-12,9 m
Pojemność bagażnika: 420-515 l
Pojemność zbiornika paliwa: 78 l
Masa: 1725-2255 kg
Ładowność: 585-715 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
740i Steptronic | TB, R6, 24V | 2998 cm³ | 326 KM | 450 Nm | A8/tylny | 5,5 s | 250 km/h | 6,6 l/100 km |
750i Steptronic | TB, R8, 32V | 4395 cm³ | 450 KM | 650 Nm | A8/tylny | 4,7 s | 250 km/h | 7,9 l/100 km |
750i xDrive Steptronic | TB, R8, 32V | 4395 cm³ | 450 KM | 650 Nm | A8/4x4 | 4,4 s | 250 km/h | 8,1 l/100 km |
740e Steptronic | HB P-l, R4, 16V | 1998 cm³ | 326 KM | 400 Nm | A8/tylny | 5,4 s | 250 km/h | 2,0 l/100 km |
730d Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/tylny | 6,1 s | 250 km/h | 4,5 l/100 km |
730d xDrive Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/4x4 | 5,8 s | 250 km/h | 4,8 l/100 km |
740d xDrive Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 320 KM | 680 Nm | A8/4x4 | 5,2 s | 250 km/h | 5,1 l/100 km |
750d xDrive Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 400 KM | 760 Nm | A8/4x4 | 4,6 s | 250 km/h | 5,7 l/100 km |
740Li Steptronic | TB, R6, 24V | 2998 cm³ | 326 KM | 450 Nm | A8/tylny | 5,6 s | 250 km/h | 6,6 l/100 km |
740Li xDrive Steptronic | TB, R6, 24V | 2998 cm³ | 326 KM | 450 Nm | A8/4x4 | 5,2 s | 250 km/h | 7,3 l/100 km |
750Li Steptronic | TB, R8, 32V | 4395 cm³ | 450 KM | 650 Nm | A8/tylny | 4,7 s | 250 km/h | 8,0 l/100 km |
750Li xDrive Steptronic | TB, R8, 32V | 4395 cm³ | 450 KM | 650 Nm | A8/4x4 | 4,5 s | 250 km/h | 8,3 l/100 km |
M760Li xDrive Steptronic | TB, V12, 48V | 6592 cm³ | 610 KM | 800 Nm | A8/4x4 | 3,7 s | 250 km/h | 12,8 l/100 km |
740Le Steptronic | HB P-l, R4, 16V | 1998 cm³ | 326 KM | 400 Nm | A8/tylny | 5,5 s | 250 km/h | 2,0 l/100 km |
740Le xDrive Steptronic | HB P-l, R4, 16V | 1998 cm³ | 326 KM | 400 Nm | A8/4x4 | 5,3 s | 250 km/h | 2,1 l/100 km |
730Ld Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/tylny | 6,2 s | 250 km/h | 4,6 l/100 km |
730Ld xDrive Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 265 KM | 620 Nm | A8/4x4 | 5,9 s | 250 km/h | 4,8 l/100 km |
740Ld xDrive Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 320 KM | 680 Nm | A8/4x4 | 5,3 s | 250 km/h | 5,2 l/100 km |
750Ld xDrive Steptronic | TD, R6, 24V | 2993 cm³ | 400 KM | 680 Nm | A8/4x4 | 4,7 s | 250 km/h | 5,7 l/100 km |