BMW serii 7 E32 - przód

BMW serii 7 to flagowa limuzyna w ofercie bawarskiego producenta. Sprawdź, ile w 1993 roku trzeba było zapłacić za nowe BMW E32 w Polsce.

Drugą generację BMW serii 7 (oznaczenie producenta: E32) produkowano w latach 1986-1994. Opisywany samochód był pierwszą „Siódemką”, którą oferowano także z wydłużonym rozstawem osi. W 1993 roku gama tego modelu obejmowała cztery wersje silnikowe (188-300 KM). Oficjalnym importerem aut bawarskiej marki w naszym kraju był wówczas Adam Smorawiński, kierowca rajdowy i wielokrotny mistrz Polski. Prowadził on dwa salony sprzedaży – w Poznaniu przy ul. Obornickiej 235 oraz w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 30.

BMW serii 7 E32 - tył

BMW serii 7 E32 – wymiary, pojemność bagażnika

BMW serii 7 E32 w wersji standardowej mierzy 491 cm długości, 184,5 cm szerokości i 141 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 283,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 500 litrów.

BMW serii 7 E32 w wersji wydłużonej mierzy 502,5 cm długości, 184,5 cm szerokości i 140 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 294,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 500 litrów.

BMW serii 7 E32 – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

W 1993 roku gama silnikowa BMW serii 7 E32 obejmowała 4 jednostki benzynowe. Wszystkie wersje miały tylny napęd.

Silniki benzynowe:

  • 730i R6 (3.0 R6; 188 KM, 260 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 222 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,4 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 16,3 l/100 km
  • 730i R6 Automat (3.0 R6; 188 KM, 260 Nm) z 4-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 222 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,9 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,8 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 17,3 l/100 km
  • 730i V8 (3.0 V8; 218 KM, 290 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 233 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 8,3 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 10,2 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 14,9 l/100 km
  • 730i V8 Automat (3.0 V8; 218 KM, 290 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,7 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,5 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 15,6 l/100 km
  • 740i Automat (4.0 V8; 286 KM, 400 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 8,2 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,9 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 17,5 l/100 km
  • 750i Automat (5.0 V12; 300 KM, 450 Nm) z 4-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 8,8 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 10,9 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 19,8 l/100 km

BMW serii 7 E32 – cena

Poniżej prezentujemy polskie ceny BMW serii 7 E32 na rok 1993. Kwoty są podane w markach niemieckich oraz złotówkach (przeliczone po kursie NBP z 15 listopada 1993 roku). Warto dodać, że w tym samym czasie przeciętne wynagrodzenie wynosiło 3 995 000 zł miesięcznie, a za nowego Fiata 126p trzeba było zapłacić 61 000 000 zł.

Ceny poszczególnych wersji silnikowych (bez podatku i cła):

  • BMW 730i R6 – 57 180 DM / 697,8 mln zł
  • BMW 730i R6 Automat – 60 560 DM / 739,1 mln zł
  • BMW 730i V8 – 65 530 DM / 799,7 mln zł
  • BMW 730i V8 Automat – 68 900 DM / 840,9 mln zł
  • BMW 740i Automat – 79 300 DM / 967,8 mln zł
  • BMW 740iL Automat – 86 730 DM / 1 058,5 mln zł
  • BMW 750i Automat – 103 230 DM / 1 259,8 mln zł
  • BMW 750iL Automat – 119 100 DM / 1 453,5 mln zł

Przeczytaj także:

Ile kosztowało BMW serii 3 w 1993 roku?

Ile kosztowało BMW serii 5 w 1993 roku?

Ile kosztowało BMW serii 8 w 1993 roku?

Źródło: Auto Bazar nr 46 (155) 14 XI ’93

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj