BMW serii 5 E34 - przód

W 1993 roku seria 5 była oferowana z szeroką gamą 4-, 6- i 8-cylindrowych silników. Sprawdź, ile wtedy trzeba było zapłacić za nowe BMW E34 w Polsce.

Trzecia generacja BMW serii 5 (oznaczenie producenta: E34) była produkowana w latach 1988-1996. W 1993 roku gama tego modelu obejmowała dwie wersje nadwoziowe: sedan (dostępny od początku) oraz kombi (w ofercie dopiero od 1991 roku). Oficjalnym importerem aut bawarskiej marki w naszym kraju był wówczas Adam Smorawiński, kierowca rajdowy i wielokrotny mistrz Polski. Prowadził on dwa salony sprzedaży – w Poznaniu przy ul. Obornickiej 235 oraz w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 30.

BMW serii 5 E34 - tył

BMW serii 5 E34 – wymiary, pojemność bagażnika

BMW serii 5 E34 Limuzyna mierzy 472 cm długości, 175 cm szerokości i 141 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 276 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 460 litrów.

BMW serii 5 E34 Touring mierzy 472 cm długości, 175 cm szerokości i 142 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 276 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 460 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1450 l.

BMW serii 5 E34 – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

W 1993 roku gama silnikowa BMW serii 5 E34 obejmowała 6 jednostek benzynowych i 2 wysokoprężne. W ofercie można było znaleźć zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne BMW serii 5 E34 Limuzyna, w nawiasach podane osiągi BMW serii 5 E34 Touring (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 518i (1.8 R4; 115 KM, 168 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 (13,2) s, prędkość maksymalna: 198 (192) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,0 (6,1) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,9 (8,1) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 10,5 l/100 km
  • 520i (2.0 R6; 150 KM, 190 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (11,3) s, prędkość maksymalna: 211 (205) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,9 (7,1) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,3 (8,8) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 11,6 (11,8) l/100 km
  • 520i Automat (2.0 R6; 150 KM, 190 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 (12,4) s, prędkość maksymalna: 207 (202) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,5 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,0 (8,3) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 12,5 l/100 km
  • 525i (2.5 R6; 192 KM, 250 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 (9,2) s, prędkość maksymalna: 230 (221) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,8 (7,3) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,2 (8,9) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 12,1 (12,4) l/100 km
  • 525i Automat (2.5 R6; 192 KM, 250 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 (9,9) s, prędkość maksymalna: 225 (218) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,2 (6,7) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,7 (8,4) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 12,6 (13,1) l/100 km
  • 525iX (2.5 R6; 192 KM, 250 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 (10,0) s, prędkość maksymalna: 220 (215) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,4 (7,7) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,0 (9,4) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 12,4 (12,7) l/100 km
  • 525iX Automat (2.5 R6; 192 KM, 250 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 (10,9) s, prędkość maksymalna: 217 (211) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,8 (7,1) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,5 (8,9) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 13,1 (13,3) l/100 km
  • 530i (3.0 V8; 218 KM, 290 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 (8,3) s, prędkość maksymalna: 235 (227) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 8,0 (8,6) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,8 (10,6) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 14,6 (15,2) l/100 km
  • 530i Automat (3.0 V8; 218 KM, 290 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 (9,0) s, prędkość maksymalna: 232 (225) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,2 (7,7) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 8,9 (9,7) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 15,5 (15,6) l/100 km
  • 540i Automat (4.0 V8; 286 KM, 400 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 (7,0) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,8 (8,1) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,6 (10,1) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 17,5 (17,3) l/100 km
  • M5 (3.8 R6; 340 KM, 400 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 9,0 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 10,4 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 18,0 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • 525td (2.5 R6; 115 KM, 222 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9 (13,7) s, prędkość maksymalna: 194 (188) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,2 (5,5) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,9 (7,4) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,3 (9,8) l/100 km
  • 525td Automat (2.5 R6; 115 KM, 222 Nm) z 4-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,9 (14,7) s, prędkość maksymalna: 190 (183) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,2 (5,4) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,0 (7,2) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,8 (10,3) l/100 km
  • 525tds (2.5 R6; 143 KM, 260 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 (11,6) s, prędkość maksymalna: 207 (202) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,1 (5,3) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,9 (7,0) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,1 (9,2) l/100 km
  • 525tds Automat (2.5 R6; 143 KM, 260 Nm) z 5-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 (12,2) s, prędkość maksymalna: 205 (200) km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,2 (5,3) l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 6,7 (6,8) l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,8 (10,2) l/100 km

BMW serii 5 E34 – cena

Poniżej prezentujemy polskie ceny BMW serii 5 E34 na rok 1993. Kwoty są podane w markach niemieckich oraz złotówkach (przeliczone po kursie NBP z 15 listopada 1993 roku). Dla porównania, w tym samym czasie za nowego Fiata 126p trzeba było zapłacić 61 mln zł.

Ceny poszczególnych wersji silnikowych (bez podatku i cła):

  • BMW 518i Limuzyna – 32 990 DM / 402,6 mln zł
  • BMW 520i Limuzyna – 38 070 DM / 464,6 mln zł
  • BMW 520i Automat Limuzyna – 41 190 DM / 502,7 mln zł
  • BMW 525i Limuzyna – 45 070 DM / 550 mln zł
  • BMW 525i Automat Limuzyna – 48 200 DM / 588,2 mln zł
  • BMW 525iX Limuzyna – 51 420 DM / 627,5 mln zł
  • BMW 525iX Automat Limuzyna – 54 550 DM / 665,7 mln zł
  • BMW 530i Limuzyna – 54 740 DM / 668 mln zł
  • BMW 530i Automat Limuzyna – 58 120 DM / 709,3 mln zł
  • BMW 540i Automat Limuzyna – 64 380 DM / 785,7 mln zł
  • BMW M5 Limuzyna – 94 730 DM / 1 156,1 mln zł
  • BMW 525td Limuzyna – 36 940 DM / 450,8 mln zł
  • BMW 525td Automat Limuzyna – 39 440 DM / 481,3 mln zł
  • BMW 525tds Limuzyna – 40 380 DM / 492,8 mln zł
  • BMW 525tds Automat Limuzyna – 43 500 DM / 530,9 mln zł
  • BMW 518i Touring – 36 000 DM / 439,3 mln zł
  • BMW 520i Touring – 40 910 DM / 499,3 mln zł
  • BMW 520i Automat Touring – 44 040 DM / 537,5 mln zł
  • BMW 525i Touring – 48 780 DM / 595,3 mln zł
  • BMW 525i Automat Touring – 51 900 DM / 633,4 mln zł
  • BMW 525iX Touring – 55 120 DM / 672,7 mln zł
  • BMW 525iX Automat Touring – 58 250 DM / 710,9 mln zł
  • BMW 530i Touring – 58 550 DM / 714,5 mln zł
  • BMW 530i Automat Touring – 61 920 DM / 755,7 mln zł
  • BMW 540i Automat Touring – 68 190 DM / 832,2 mln zł
  • BMW M5 Touring – 100 740 DM / 1 229,4 mln zł
  • BMW 525td Touring – 39 940 DM / 487,4 mln zł
  • BMW 525td Automat Touring – 42 440 DM / 517,9 mln zł
  • BMW 525tds Touring – 43 320 DM / 528,7 mln zł
  • BMW 525tds Automat Touring – 46 450 DM / 566,9 mln zł

Przeczytaj także:

Ile kosztowało BMW serii 3 w 1993 roku?

Ile kosztował Fiat 126p w 1993 roku?

Źródło: Auto Bazar nr 46 (155) 14 XI ’93

2 KOMENTARZE

    • Dzień dobry,
      w artykule opisaliśmy wersje dostępne w 1993 roku – wspomniany przez Pana wariant 524td nie był wówczas już oferowany.
      Z pozdrowieniami,
      Autor

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj