Audi e-tron Sportback 55 quattro

Do gamy elektrycznych Audi dołącza e-tron Sportback. W ofercie pojawi się też nowa, słabsza wersja 50 quattro. Dowiedz się więcej o nowościach z Ingolstadt.

Kolejny SUV z nadwoziem w stylu coupe dziś już raczej nikogo nie zaszokuje. Na rynku są już przecież BMW X4 i X6 oraz Mercedesy GLC Coupe i GLE Coupe. Nie zmienia to jednak faktu, że taka sylwetka może się podobać, a do tego Audi ma wyraźną przewagę nad konkurentami – jest elektryczne.

W porównaniu ze zwykłym e-tronem, wymiary zewnętrzne Sportbacka niewiele się zmieniły. Nowy model ma taką samą długość (490,1 cm), szerokość (193,5 cm) i jest tylko o 1,3 cm niższe (wysokość nadwozia – 161,6 cm). Rozstaw osi również pozostał bez zmian – 292,8 cm.

Modny wygląd ma swoją cenę, a atrakcyjny kształt karoserii nieco pogorszył praktyczność auta. Główny bagażnik Sportbacka ma 555 litrów (e-tron: 600 l), a maksymalnie można go powiększyć do 1655 l. Podobnie jak we wcześniejszym modelu, pod maską znajdziemy dodatkowy, 60-litrowy schowek na narzędzia i przewód od ładowania.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

We wnętrzu Sportbacka trudno doszukać się różnic w porównaniu ze zwykłym e-tronem. Kierowca ma do dyspozycji te same, najnowocześniejsze systemy wsparcia oraz trzy wyświetlacze: górny ekran multimediów (12,1 cala), dolny ekran do sterowania komfortem i klimatyzacją (8,6 cala) oraz cyfrowy zestaw wskaźników Audi virtual cockpit (12,3 cala). Za to zmianę kształtu nadwozia z pewnością odczują pasażerowie tylnej kanapy. Opadająca linia dachu może trochę ograniczyć ilość miejsca nad głową.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Przy okazji premiery Audi e-tron Sportback debiutuje również nowa, słabsza (a co za tym idzie – tańsza) wersja 50 quattro. Będzie dostępna równolegle ze znaną już, 408-konną odmianą 55 quattro.

Audi e-tron Sportback 50 quattro – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg

Nowa wersja silnikowa generuje 313 KM i 540 Nm (55 quattro: 408 KM i 664 Nm). Niemiecki producent zastosował też baterie o mniejszej pojemności (71 kWh zamiast 95 kWh), dzięki czemu SUV coupe jest o 120 kg lżejszy od swojego klasycznego odpowiednika. Niesie to jednak ze sobą również wady – zasięg słabszej odmiany wynosi do 347 km. Audi e-tron 50 quattro rozpędza się 0-100 km/h w czasie 6,8 sekundy i osiąga maksymalnie 190 km/h (55 quattro: 5,7 sekundy i 200 km/h).

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Baterię w słabsza wersji można ładować z mocą do 120 kWh (55 quattro: do 150 kWh). Nie wpływa to jednak istotnie na czasy ładowania – „zatankowanie” do 80% w obu odmianach zajmie ok. 30 minut.

Audi e-tron Sportback – premiera, wyposażenie

Elektryczny SUV coupe trafi do sprzedaży wiosną 2020 r. Z okazji rynkowego debiutu niemiecki producent wypuści specjalną wersję „edition one”, która otrzyma wyjątkowo, niebieski lakier Plazma. Limitowana edycja bazuje na pakiecie stylistycznym S line, uzupełnionym o elementy nadwozia w kolorze aluminium, 21-calowe felgi, pomarańczowe zaciski hamulców i panoramiczny szklany dach. Efektownym dodatkiem będzie napis „edition one” wyświetlany na podłożu po otwarciu drzwi.

Audi e-tron Sportback 55 quattroRedakcja poleca: Audi e-tron 55 quattro – test

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here