Każdy chciałby kupić używane auto z gwarancją, najchętniej sprawdzone, z pewnego źródła. Pozostaje tylko pytanie, gdzie takie samochody są sprzedawane? Oto najwięksi dealerzy takich aut w Polsce.
Największym dealerem w Polsce sprzedającym samochody używane według DCG Dealer Consulting i instytutu Samar została Grupa Plichta. W ubiegłym roku firma z Trójmiasta sprzedała 4675 aut minimalnie wyprzedzając nowego gracza na rynku, którym jest Emil Frey Polska (4629 szt.). Na trzecim miejscu znalazła się grupa PGD-IP (4574 szt.). Czwarte miejsce przypadło grupie PTH, czyli holdingowi składającemu się z sieci salonów samochodowych marki Citroen, Fiat, Peugeot, Suzuki oraz Hyundai. Lider z 2019 roku –Grupa Krotoski-Cichy, podzieliła się na dwa podmioty. Teraz więc Grupa Krotoski zajęła 5. miejsce (2513 szt.), a Grupa Cichy – 7. (2290 szt.). Rozdzieliła je Grupa Cygan w skład której wchodzą Toyota Marki i Żerań, Lexus Żerań i TMFlota. Kolejne miejsca przypadły Grupie Bemo, Sobiesław Zasada Automotive oraz Grupie Zdunek.
Najwięksi polscy dealerzy samochodów używanych łącznie sprzedali w 2019 roku 50 834 aut. To zaledwie 5% sprowadzonych w 2019 roku do Polski aut używanych.
Ciekawie wypada porównanie tempa wzrostu największych firm w segmencie aut używanych i nowych. Okazuje się, że sprzedaż Top50 samochodów używanych rosła w 2019 r. prawie pięć razy szybciej niż sprzedaż nowych (15,94% vs 3,2%), a średni stosunek sprzedaży aut używanych do nowych w przypadku dealerów z Top25 wyniósł 0,34. Najlepiej pod tym względem wypadała Toyota Bielany – 0,84.
Dealerzy, którzy zajmują się sprzedażą nowych pojazdów preferują obrót używanymi autami dość młodymi. Firmy, które są otwarte również na starsze samochody notują większą sprzedaż. Tak na przykład AAA Auto, która w 2019 r. sprzedała w Polsce 15 tys. samochodów zanotowała wzrost rok do roku o 58%.