Mazda CX-30 to nowy kompaktowy SUV, który uzupełni gamę japońskiej marki i uplasuje się między modelami CX-3 a CX-5. Sprzedaż ruszy w drugiej połowie 2019 roku.
Ofensywa Mazdy w segmencie kompaktowym trwa. Nowa „trójka” właśnie weszła na rynek, a na salonie genewskim Japończycy zaprezentowali jej odpowiednik w formie SUV-a – Mazdę CX-30. Oto najważniejsze informacje na jej temat.
Mazda CX-30: wymiary
Wbrew pozorom CX-30 nie jest następcą CX-3, oba auta będą oferowane jednocześnie. CX-30 zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej wykorzystanej po raz pierwszy w nowej Mazdzie 3. Auto ma następujące rozmiary (w nawiasach, dla porównania, różnice w stosunku do CX-3):
- długość: 439,5 cm (+12 cm)
- szerokość: 179,5 cm (+3 cm)
- wysokość: 153 cm (-0,5 cm)
- rozstaw osi: 265,5 cm (+8,5 cm)
- pojemność bagażnika: 430 l (+80 l)
Mazda CX-30: silniki
Na początku gama będzie się składała z silników:
- benzynowego 2.0 SkyActiv-G z układem mikrohybrydowym (alternator z funkcją rozrusznika, niewielka bateria litowo-jonowa oraz 24-woltowa instalacja elektryczna) – 122 KM, 213 Nm
- turbodiesla 1.8 SkyActiv-D – 116 KM, 270 Nm (nie potwierdzono jeszcze, czy w Polsce CX-30 z tą jednostką będzie oferowane)
Później do oferty trafi także SkyActiv-X, czyli silnik benzynowy o zapłonie częściowo samoczynnym (jego dokładne parametry także zostaną ujawnione później).
Mazda CX-30: napęd, układ jezdny
Auto będzie oferowane w odmianach z napędem przednim oraz 4×4. W tym drugim przypadku stosowany jest zmodernizowany układ i-Activ AWD współpracujący z systemem GVC Plus, który na zakrętach, poprzez przyhamowywanie zewnętrznych kół, wpływa na korzystniejszy rozdział momentu obrotowego, zwiększając trakcję i stabilność.
Zawieszenie Mazdy CX-30 to kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. W zależności od wersji auto wyposażono w felgi 16-calowe z oponami 215/65 lub 18-calowe z ogumieniem 215/55.
Mazda CX-30: bezpieczeństwo
Wśród systemów bezpieczeństwa składających się na Mazda i-Activesense znajdują się m.in. układy monitorowania koncentracji kierowcy, automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji, a także ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (ułatwia on m.in. bezpieczne włączanie się do ruchu) czy aktywny tempomat. W wyposażeniu seryjnym każdej wersji znajdzie się też poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy.