Mazda CX-60 (2022)

Mazda CX-60 jest pierwszą hybrydą plug-in w ofercie tego producenta. Dowiedz się więcej na temat nowego flagowego SUV-a japońskiej marki.

Wczoraj późnym popołudniem japoński producent oficjalnie pokazał nową Mazdę CX-60, a już dziś rusza przedsprzedaż tego modelu na polskim rynku. Opisywany SUV bazuje na skalowanej, wielofunkcyjnej architekturze Skyactiv (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), a jego gama silnikowa obejmuje wersję z napędem hybrydowym typu plug-in oraz dwie sześciocylindrowe, rzędowe jednostki – benzynową i wysokoprężną. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat nowej Mazdy CX-60.

NASZ SKLEP

Mazda CX-60 (2022)

Mazda CX-60 – nadwozie, wymiary

Mazda CX-60 mierzy 474,5 cm długości, 189,0 cm szerokości i 168,0 cm wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 287,0 cm. To oznacza, że opisywane auto jest o 17 cm dłuższe od modelu CX-5 (o tyle samo wzrosła odległość między osiami), natomiast pod względem szerokości i wysokości wymiary obu SUV-ów są niemal identyczne. Dzięki zmienionym proporcjom nadwozia Mazda CX-60 może pochwalić się nieco bardziej sportową sylwetką. Dodatkowo podkreśla to wydłużona maska, która nie jest wyłącznie kaprysem projektanta – musi się pod nią zmieścić rzędowy, 6-cylindrowy silnik.

Mazda CX-60 (2022)

Mazda CX-60 – wnętrze, bagażnik

Projekt wnętrza nie odbiega od tego, co znamy już z innych modeli Mazdy. Kokpit jest dość minimalistyczny, jednak jego obsługa nie powinna sprawiać problemów – znalazło się tu miejsce zarówno dla tradycyjnego panelu klimatyzacji, jak i wielofunkcyjnego pokrętła do obsługi systemu multimedialnego. Można liczyć również na wysokiej jakości materiały wykończeniowe.

Mazda CX-60 (2022)

Bazowa pojemność bagażnika Mazdy CX-60 wynosi 570 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1726 l – to odpowiednio o 64 i 106 l więcej niż w CX-5. Niewątpliwym atutem jest również większy otwór załadunkowy, który ma 108,2 cm szerokości i 75,8 cm wysokości. Do tego należy jeszcze wspomnieć o regularnym kształcie przestrzeni ładunkowej oraz zmniejszonej różnicy wysokości między progiem a podłogą bagażnika.

Mazda CX-60 (2022)

Mazda CX-60 – silniki

W przypadku Mazdy CX-60 zdecydowanie najciekawsza jest gama silnikowa. Na polskim rynku ten model debiutuje jako hybryda plug-in napędzana przez 2,5-litrową jednostkę benzynową o mocy 192 KM, wspieraną przez 136-konny silnik elektryczny. Moc systemowa tego układu wynosi 327 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 500 Nm. Siła napędowa trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. W efekcie Mazda CX-60 PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s, a dzięki baterii o pojemności 17,8 kWh może przejechać do 63 km w trybie elektrycznym.

Mazda CX-60 (2022)

Pod maskę opisywanego modelu będą też trafiać sześciocylindrowe, rzędowe silniki – benzynowe e-Skyactiv X o pojemności 3,0 l oraz wysokoprężne e-Skyactiv D o pojemności 3,3 l. Obie jednostki będą wyposażone w układ „miękkiej” hybrydy Mazda M Hybrid Boost o napięciu 48V, jak również łączone z 8-stopniowymi przekładniami automatycznymi. Do wyboru wersje z napędem tylnym lub na obie osie.

Mazda CX-60 (2022)

Mazda CX-60 – cena, wyposażenie

Mazda CX-60 PHEV na polskim rynku jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Prime-Line, Exclusive-Line, Homura oraz Takumi. Cennik otwiera kwota 229 900 zł, a specyfikacja podstawowej odmiany obejmuje m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację dwustrefową, układ monitorowania martwego pola, system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu, dostęp bezkluczykowy, reflektory LED, cyfrowe zegary oraz system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem.

2 KOMENTARZE

  1. Dzisiaj w Katowicach u dealera Mazdy pani przedstawicielka poinformowała mnie – urbi et orbi – że moje informacje o 6 cylindrowych silnikach i tylnym napędzie to…fake news. Brawo. Tylko tak dalej rzetelnie informujcie, a zrobię negatywną reklamę. Zaskoczenie moje było wielkie taką ” fachowością” tejże pani , bo kupowałem tam samochód 10 lat temu i wrażenie było diametralnie inne.

  2. W Olsztynie u dealera Mercedesa, Mazdy z Białegostoku czyli nie wiadomo u kogo.
    Sprzedawca ma taki SUKCES, że nie musi się starać i nie ma czasu na sprzedaż 😛 …
    Sukces jest wielki że można „zasadniczo mieć” nowego klienta w nosie !

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj