Mazda CX-5 jest najchętniej kupowanym autem tej japońskiej marki w Polsce. Ceny tego modelu zaczynają się od 150 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Mazda CX-5 drugiej generacji zadebiutowała podczas salonu w Genewie w marcu 2017 roku, a we wrześniu 2021 roku został pokazany odświeżony model. Przy okazji liftingu japoński SUV otrzymał m.in. przeprojektowane zderzaki, nowy, trójwymiarowy grill z motywem skrzydeł, a także zmienione przednie i tylne światła. W ubiegłym roku w Polsce opisywany samochód znalazł 2166 nabywców, co czyni go najpopularniejszym modelem Mazdy w naszym kraju.
Mazda CX-5 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Mazda CX-5 mierzy 457,5 cm długości, 184,5 cm szerokości (211,5 cm z lusterkami) i 168,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 270,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 541 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1638 l.
Mazda CX-5 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km
- 2.5 Skyactiv-G (194 KM, 265 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,2 l/100 km
- 2.5 Skyactiv-G AWD (194 KM, 265 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km

Nowa Mazda CX-5 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 2.0 Skyactiv-G/165 KM, manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 9000 zł (wszystkie wersje wyposażenia), a do napędu AWD – 16 000 zł (wszystkie wersje wyposażenia). Odmiana 2.5 Skyactiv-G/194 KM kosztuje odpowiednio: 178 900 zł (Center-Line Plus), 189 900 zł (Newground), 185 900 zł (Exclusive-Line), 191 900 zł (Homura) oraz 197 900 zł (Sports-Line), a dopłata do napędu AWD wynosi 16 000 zł (wszystkie wersje wyposażenia). Mazda CX-5 jest objęta 6-letnią gwarancją z limitem 150 000 km.
Center-Line Plus – od 150 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze Silver Metallic z oponami 225/65 R17
- Zestaw naprawczy opony z kompresorem 12V
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
- Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
- Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
- Układ awaryjnego hamowania (EBA)
- Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC)
- Elektroniczny układ kontroli trakcji (TCS)
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do przodu (SCBS)
- System monitorowania martwego pola (BSM)
- System wykrywający ruch poprzeczny podczas cofania (RCTA)
- Tempomat
- System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
- Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
- Czujniki parkowania przednie i tylne
- Kamera cofania
- System bezkluczykowy
- Zaawansowany system immobilizera
- Alarm przeciwwłamaniowy z czujnikiem ruchu
- Czujnik deszczu (inteligentne wycieraczki)
- Czujnik zmierzchu (automatyczne światła mijania)
- System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
- Przednie światła LED
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne światła LED
- Lusterka boczne w kolorze nadwozia
- Przyciemniane tylne szyby
- Skórzana podgrzewana kierownica
- Skórzany drążek zmiany biegów
- Tapicerka materiałowa Premium w kolorze czarnym
- Podgrzewane fotele przednie
- Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
- Zintegrowana konsola centralna
- Schowek na okulary
- Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)
- Standardowa podłoga bagażnika
- Wewnętrzne oświetlenie LED
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane
- Lusterka boczne składane elektrycznie (z funkcją AUTO)
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Cztery porty USB (2x Type-A + 2x Type-C)
- System multimedialny Mazda Connect z 10,25-calowym wyświetlaczem
- System Nawigacji Mazda
- System sterowania multimediami HMI
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth i usługi połączone MyMazda
- Apple Carplay oraz Android Auto (dostępne również bezprzewodowo)
- Radio cyfrowe DAB
- System audio (6 głośników)
Newground – od 161 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Center-Line Plus oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black Metallic z oponami 225/55 R19
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
- Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (Driver Alert)
- System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC)
- System kamer 360 stopni
- Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
- Elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
- Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby
- Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem doświetlania zakrętów (AFS)
- Światła do jazdy dziennej LED KODO
- Zielony akcent na grillu
- Lusterka boczne w kolorze czarnym
- Tapicerka ze skóry ekologicznej w kolorze czarnym z zielonymi akcentami
- Podłoga bagażnika NEWGROUND
- Ładowarka bezprzewodowa
- Wyświetlacz Head-up na szybie
- Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)

Exclusive-Line – od 157 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Center-Line Plus oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black Metallic z oponami 225/55 R19
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
- Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (Driver Alert)
- System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC)
- System wspomagający jazdę w korku (CTS)
- System kamer 360 stopni
- Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
- Elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
- Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby
- Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
- Światła do jazdy dziennej LED KODO
- Środkowa konsola obszyta skórą
- Ładowarka bezprzewodowa
- Wyświetlacz Head-up na szybie
- Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
- Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose (10 głośników)

Homura – od 163 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Exclusive-Line oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black z oponami 225/55 R19
- Czerwony akcent na grillu
- Lusterka boczne w kolorze czarnym
- Tapicerka ze skóry ekologicznej
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)

Sports-Line – od 169 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Exclusive-Line oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Bright z oponami 225/55 R19
- Czerwone przeszycie kierownicy
- Drewniane elementy wnętrzna
- Tapicerka skórzana Nappa w kolorze brązowym
- Wentylowane fotele przednie
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne (bezramkowe)
Więcej na temat Mazdy CX-5:
Używana Mazda CX-5 II – opinie, typowe usterki
Fajny samochód tylko trochę za słabe przyśpieszenie
No właśnie, gdyby tylko z silnikiem 2.0 był szybszy. Z kolei 2.5 l jest trochę za drogie ze względu na akcyze.
Jako właściciel cx5 z 2019 powiem, że większość ulepszeń mi się podoba, ale jak zobaczyłem jedną niesymetryczną rurę z tyłu, pewnie w taniej wersji, to to wygląda totalnie słabo 😛 Odnośnie komentarza na temat silnika- bardzo rzadko w 2.0 mam poczucie, że chciałbym depnąć a brakuje mi mocy (pewnie też zależy od kierowcy). Redukując bieg (a i to niekoniecznie) bezproblemowo mogę łyknąć jakiegoś marudę czy tira na trasie- a jeśli ktoś nie ma ciśnienia, że musi być pierwszy od świateł do świateł i nie da się wcisnąć maniakowi w bmw, to raczej będzie zadowolony- w zamian za to całkiem miło się patrzy na spalanie- mając świadomość że to nie wyciśnięty 1.2 z turbo, więc silnik odwdzięczy się miłą dynamiką nawet na niskich obrotach i brakiem awarii.