W zeszłym roku Mazda CX-5 doczekała się liftingu. Ceny tego modelu zaczynają się od 123 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Mazda CX-5 drugiej generacji trafiła do sprzedaży w 2017 roku, a we wrześniu ubiegłego roku został pokazany odświeżony model. W ramach liftingu japoński SUV otrzymał przeprojektowane zderzaki, nowy, trójwymiarowy grill z motywem skrzydeł, a także zmienione przednie i tylne światła. Ponadto w ofercie oprócz czterech standardowych poziomów wyposażenia (Kai, Kanjo, Hikari i Enso) pojawiły się dwie wersje specjalne – Newground i Homura. Więcej na ten temat: Nowa Mazda CX-5 (2022) – oficjalne zdjęcia i informacje
Mazda CX-5 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
Mazda CX-5 mierzy 457,5 cm długości, 190,0 cm szerokości (211,5 cm z lusterkami) i 167,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 270,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 506 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1620 l.
Mazda CX-5 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,4 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G i-Activ AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km
- 2.0 Skyactiv-G i-Activ AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,1-7,7 l/100 km
- 2.5 Skyactiv-G (194 KM, 258 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6-7,7 l/100 km
- 2.5 Skyactiv-G i-Activ AWD (194 KM, 258 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,0-8,1 l/100 km
Nowa Mazda CX-5 (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 2.0 Skyactiv-G/165 KM, manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 9000 zł, a do napędu na wszystkie koła i-Activ AWD – 16 000 zł. Wariant 2.5 Skyactiv-G/194 KM z automatyczną skrzynią biegów i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 160 900 zł (Kanjo), 171 900 zł (Hikari), 174 400 zł (Newground), 183 900 zł (Homura) oraz 184 900 zł (Enso), a dopłata do napędu na cztery koła wynosi 16 000 zł. Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.
Kai – od 123 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze Silver metallic, z oponami 225/65 R17
- Zestaw naprawczy opony z kompresorem 12V
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Przednie i boczne poduszki powietrzne
- Kurtyny powietrzne
- Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
- Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) i awaryjnego hamowania (EBA)
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do przodu (SCBS)
- Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
- System wykrywający pojazdy w martwym punkcie (BSM)
- System wykrywający ruch poprzeczny podczas cofania (RCTA)
- System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
- Tempomat
- TPMS – system monitorowania ciśnienia w ogumieniu
- Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
- Alarm przeciwwłamaniowy z czujnikiem ruchu
- System bezkluczykowy
- Immobilizer
- Czujnik deszczu
- Czujnik zmierzchu
- Automatyczne włączanie świateł drogowych (HBC)
- Przednie reflektory LED
- Światła do jazdy dziennej LED
- Grill w kolorze Jet Black
- Listwa ozdobna na grillu – chromowana
- Słupki B & C w kolorze czarny mat
- Końcówki wydechu – Standardowe
- Przyciemniane tylne szyby
- Jasna podsufitka
- Skórzana kierownica
- Skórzany drążek zmiany biegów
- Tapicerka materiałowa Premium
- Manualna regulacja foteli przednich
- Nawiew na tylny rząd siedzeń
- Regulowany kąt oparcia tylnej kanapy
- Składanie foteli Karakuri i roleta Karakuri
- Standardowa podłoga bagażnika
- Wewnętrzne oświetlenie LED
- Oświetlenie schowka przed pasażerem
- Wsteczne lusterko elektrochromatyczne
- Lusterka składane elektrycznie
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Standardowe zegary analogowe
- Przełącznik trybu jazdy SPORT (tylko ze skrzynią automatyczną)
- System multimedialny MZD Connect z 7-calowym wyświetlaczem
- System sterowania multimediami HMI
- Bluetooth
- Radio DAB
- Nagłośnienie standardowe (6 głośników)
Kanjo – od 132 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kai oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze Silver metallic, z oponami 225/65 R17
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania (linie statyczne)
- Lusterka składane elektrycznie z funkcją AUTO
- System multimedialny Mazda Connect z 10,25-calowym wyświetlaczem
- System Nawigacji Mazda
- Moduł przewodowej integracji smartfona z systemem multimedialnym
Newground – od 146 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black diamond cut, z oponami 225/55 R19
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
- Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- System rozpoznający znaki drogowe (TSR)
- Zaawansowany system bezkluczykowy
- Elektrycznie otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
- System kamer 360 stopni (linie dynamiczne)
- Skrętne reflektory przednie (AFS)
- Światła do jazdy dziennej LED KODO Design
- Srebrna matowa osłona zderzaka przedniego i tylnego
- Grill w kolorze czarny półmatowy
- Zielony akcent w grillu
- Zielone akcenty we wnętrzu
- Tapicerka ze skóry ekologicznej ACTIVE
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane fotele przednie
- Podgrzewane miejsce spoczynku wycieraczek
- Tylny podłokietnik z USB
- Podłoga bagażnika ACTIVE
- Ładowarka bezprzewodowa
- Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
- Przełącznik trybu jazdy OFF-ROAD (tylko z napędem i-Activ AWD)
- Wyświetlacz head-up na szybie
Hikari – od 143 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black diamond cut, z oponami 225/55 R19
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
- Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- System wspomagający jazdę w korku (CTA)
- System rozpoznający znaki drogowe (TSR)
- Aktywny tempomat
- Zaawansowany system bezkluczykowy
- Elektrycznie otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
- System kamer 360 stopni (linie dynamiczne)
- Matrycowe reflektory przednie (ALH)
- Światła do jazdy dziennej LED KODO Design
- Słupki B & C w kolorze Piano Black
- Łopatki do zmiany biegów (tylko ze skrzynią automatyczną)
- Środkowa konsola obszyta skórą
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane fotele przednie
- Podgrzewane miejsce spoczynku wycieraczek
- Tylny podłokietnik z USB
- Wyściełany schowek przed pasażerem
- Ładowarka bezprzewodowa
- Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
- Przełącznik trybu jazdy OFF-ROAD (tylko z napędem i-Activ AWD)
- Wyświetlacz head-up na szybie
Homura – od 155 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black metallic, z oponami 225/55 R19
- Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
- Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
- System wspomagający jazdę w korku (CTA)
- System rozpoznający znaki drogowe (TSR)
- Aktywny tempomat
- Zaawansowany system bezkluczykowy
- Elektrycznie otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
- System kamer 360 stopni (linie dynamiczne)
- Matrycowe reflektory przednie (ALH)
- Światła do jazdy dziennej LED KODO Design
- Czerwony akcent w grillu
- Listwa ozdobna na grillu w kolorze Jet Black
- Lusterka zewnętrzne w kolorze Jet Black
- Lakierowane nadkola i progi w kolorze Jet Black
- Słupki B & C w kolorze Piano Black
- Końcówki wydechu – Premium
- Czarna podsufitka
- Czerwone przeszycie kierownicy
- Łopatki do zmiany biegów (tylko ze skrzynią automatyczną)
- Środkowa konsola obszyta skórą
- Czarna tapicerka skórzana
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
- Elektryczna regulacja fotela pasażera
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane przednie fotele
- Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
- Podgrzewane miejsce spoczynku wycieraczek
- Tylny podłokietnik z USB
- Wyściełany schowek przed pasażerem
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)
- Ładowarka bezprzewodowa
- Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
- Przełącznik trybu jazdy OFF-ROAD (tylko z napędem i-Activ AWD)
- Wyświetlacz head-up na szybie
Enso – od 156 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Hikari oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Bright, z oponami 225/55 R19
- Lakierowane nadkola i progi w kolorze nadwozia
- Końcówki wydechu – Premium
- Czarna podsufitka
- Skórzana kierownica Premium
- Tapicerka skórzana Premium Brown
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
- Elektryczna regulacja fotela pasażera
- Przednie fotele wentylowane
- Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)
- Oświetlenie na nogi kierowcy i pasażera
- Oświetlenie LED schowka przed pasażerem
- Wsteczne lusterko elektrochromatyczne bezramkowe
- Nagłośnienie premium BOSE (10 głośników)
Więcej na temat Mazdy CX-5:
Fajny samochód tylko trochę za słabe przyśpieszenie
No właśnie, gdyby tylko z silnikiem 2.0 był szybszy. Z kolei 2.5 l jest trochę za drogie ze względu na akcyze.
Jako właściciel cx5 z 2019 powiem, że większość ulepszeń mi się podoba, ale jak zobaczyłem jedną niesymetryczną rurę z tyłu, pewnie w taniej wersji, to to wygląda totalnie słabo 😛 Odnośnie komentarza na temat silnika- bardzo rzadko w 2.0 mam poczucie, że chciałbym depnąć a brakuje mi mocy (pewnie też zależy od kierowcy). Redukując bieg (a i to niekoniecznie) bezproblemowo mogę łyknąć jakiegoś marudę czy tira na trasie- a jeśli ktoś nie ma ciśnienia, że musi być pierwszy od świateł do świateł i nie da się wcisnąć maniakowi w bmw, to raczej będzie zadowolony- w zamian za to całkiem miło się patrzy na spalanie- mając świadomość że to nie wyciśnięty 1.2 z turbo, więc silnik odwdzięczy się miłą dynamiką nawet na niskich obrotach i brakiem awarii.