Mazda CX-5 - przód

W zeszłym roku Mazda CX-5 doczekała się liftingu. Ceny tego modelu zaczynają się od 123 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Mazda CX-5 drugiej generacji trafiła do sprzedaży w 2017 roku, a we wrześniu ubiegłego roku został pokazany odświeżony model. W ramach liftingu japoński SUV otrzymał przeprojektowane zderzaki, nowy, trójwymiarowy grill z motywem skrzydeł, a także zmienione przednie i tylne światła. Ponadto w ofercie oprócz czterech standardowych poziomów wyposażenia (Kai, Kanjo, Hikari i Enso) pojawiły się dwie wersje specjalne – Newground i Homura. Więcej na ten temat: Nowa Mazda CX-5 (2022) – oficjalne zdjęcia i informacje

Mazda CX-5 - tył

Mazda CX-5 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Mazda CX-5 mierzy 457,5 cm długości, 190,0 cm szerokości (211,5 cm z lusterkami) i 167,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 270,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 506 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1620 l.

Mazda CX-5 - bagażnik

Mazda CX-5 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-7,4 l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-G i-Activ AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,9 s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-G i-Activ AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,1-7,7 l/100 km
  • 2.5 Skyactiv-G (194 KM, 258 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6-7,7 l/100 km
  • 2.5 Skyactiv-G i-Activ AWD (194 KM, 258 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,0-8,1 l/100 km

Nowa Mazda CX-5 (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 2.0 Skyactiv-G/165 KM, manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 9000 zł, a do napędu na wszystkie koła i-Activ AWD – 16 000 zł. Wariant 2.5 Skyactiv-G/194 KM z automatyczną skrzynią biegów i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 160 900 zł (Kanjo), 171 900 zł (Hikari), 174 400 zł (Newground), 183 900 zł (Homura) oraz 184 900 zł (Enso), a dopłata do napędu na cztery koła wynosi 16 000 zł. Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.

Mazda CX-5 - deska rozdzielcza

Kai – od 123 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze Silver metallic, z oponami 225/65 R17
  • Zestaw naprawczy opony z kompresorem 12V
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne
  • Kurtyny powietrzne
  • Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
  • Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) i awaryjnego hamowania (EBA)
  • Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do przodu (SCBS)
  • Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
  • System wykrywający pojazdy w martwym punkcie (BSM)
  • System wykrywający ruch poprzeczny podczas cofania (RCTA)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
  • Tempomat
  • TPMS – system monitorowania ciśnienia w ogumieniu
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Alarm przeciwwłamaniowy z czujnikiem ruchu
  • System bezkluczykowy
  • Immobilizer
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchu
  • Automatyczne włączanie świateł drogowych (HBC)
  • Przednie reflektory LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Grill w kolorze Jet Black
  • Listwa ozdobna na grillu – chromowana
  • Słupki B & C w kolorze czarny mat
  • Końcówki wydechu – Standardowe
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Jasna podsufitka
  • Skórzana kierownica
  • Skórzany drążek zmiany biegów
  • Tapicerka materiałowa Premium
  • Manualna regulacja foteli przednich
  • Nawiew na tylny rząd siedzeń
  • Regulowany kąt oparcia tylnej kanapy
  • Składanie foteli Karakuri i roleta Karakuri
  • Standardowa podłoga bagażnika
  • Wewnętrzne oświetlenie LED
  • Oświetlenie schowka przed pasażerem
  • Wsteczne lusterko elektrochromatyczne
  • Lusterka składane elektrycznie
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Standardowe zegary analogowe
  • Przełącznik trybu jazdy SPORT (tylko ze skrzynią automatyczną)
  • System multimedialny MZD Connect z 7-calowym wyświetlaczem
  • System sterowania multimediami HMI
  • Bluetooth
  • Radio DAB
  • Nagłośnienie standardowe (6 głośników)

Kanjo – od 132 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kai oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze Silver metallic, z oponami 225/65 R17
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania (linie statyczne)
  • Lusterka składane elektrycznie z funkcją AUTO
  • System multimedialny Mazda Connect z 10,25-calowym wyświetlaczem
  • System Nawigacji Mazda
  • Moduł przewodowej integracji smartfona z systemem multimedialnym

Newground – od 146 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black diamond cut, z oponami 225/55 R19
  • Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
  • Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
  • System rozpoznający znaki drogowe (TSR)
  • Zaawansowany system bezkluczykowy
  • Elektrycznie otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
  • System kamer 360 stopni (linie dynamiczne)
  • Skrętne reflektory przednie (AFS)
  • Światła do jazdy dziennej LED KODO Design
  • Srebrna matowa osłona zderzaka przedniego i tylnego
  • Grill w kolorze czarny półmatowy
  • Zielony akcent w grillu
  • Zielone akcenty we wnętrzu
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej ACTIVE
  • Elektryczna regulacja fotela kierowcy
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Podgrzewane miejsce spoczynku wycieraczek
  • Tylny podłokietnik z USB
  • Podłoga bagażnika ACTIVE
  • Ładowarka bezprzewodowa
  • Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
  • Przełącznik trybu jazdy OFF-ROAD (tylko z napędem i-Activ AWD)
  • Wyświetlacz head-up na szybie

Hikari – od 143 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black diamond cut, z oponami 225/55 R19
  • Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
  • Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
  • System wspomagający jazdę w korku (CTA)
  • System rozpoznający znaki drogowe (TSR)
  • Aktywny tempomat
  • Zaawansowany system bezkluczykowy
  • Elektrycznie otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
  • System kamer 360 stopni (linie dynamiczne)
  • Matrycowe reflektory przednie (ALH)
  • Światła do jazdy dziennej LED KODO Design
  • Słupki B & C w kolorze Piano Black
  • Łopatki do zmiany biegów (tylko ze skrzynią automatyczną)
  • Środkowa konsola obszyta skórą
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Podgrzewane miejsce spoczynku wycieraczek
  • Tylny podłokietnik z USB
  • Wyściełany schowek przed pasażerem
  • Ładowarka bezprzewodowa
  • Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
  • Przełącznik trybu jazdy OFF-ROAD (tylko z napędem i-Activ AWD)
  • Wyświetlacz head-up na szybie

Homura – od 155 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black metallic, z oponami 225/55 R19
  • Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
  • Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy
  • System wspomagający jazdę w korku (CTA)
  • System rozpoznający znaki drogowe (TSR)
  • Aktywny tempomat
  • Zaawansowany system bezkluczykowy
  • Elektrycznie otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
  • System kamer 360 stopni (linie dynamiczne)
  • Matrycowe reflektory przednie (ALH)
  • Światła do jazdy dziennej LED KODO Design
  • Czerwony akcent w grillu
  • Listwa ozdobna na grillu w kolorze Jet Black
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze Jet Black
  • Lakierowane nadkola i progi w kolorze Jet Black
  • Słupki B & C w kolorze Piano Black
  • Końcówki wydechu – Premium
  • Czarna podsufitka
  • Czerwone przeszycie kierownicy
  • Łopatki do zmiany biegów (tylko ze skrzynią automatyczną)
  • Środkowa konsola obszyta skórą
  • Czarna tapicerka skórzana
  • Elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
  • Elektryczna regulacja fotela pasażera
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Wentylowane przednie fotele
  • Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
  • Podgrzewane miejsce spoczynku wycieraczek
  • Tylny podłokietnik z USB
  • Wyściełany schowek przed pasażerem
  • Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)
  • Ładowarka bezprzewodowa
  • Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
  • Przełącznik trybu jazdy OFF-ROAD (tylko z napędem i-Activ AWD)
  • Wyświetlacz head-up na szybie

Enso – od 156 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Hikari oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Bright, z oponami 225/55 R19
  • Lakierowane nadkola i progi w kolorze nadwozia
  • Końcówki wydechu – Premium
  • Czarna podsufitka
  • Skórzana kierownica Premium
  • Tapicerka skórzana Premium Brown
  • Elektryczna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień
  • Elektryczna regulacja fotela pasażera
  • Przednie fotele wentylowane
  • Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
  • Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)
  • Oświetlenie na nogi kierowcy i pasażera
  • Oświetlenie LED schowka przed pasażerem
  • Wsteczne lusterko elektrochromatyczne bezramkowe
  • Nagłośnienie premium BOSE (10 głośników)

Więcej na temat Mazdy CX-5:

Mazda CX-5 kontra Skoda Kodiaq i Volvo XC60 – porównanie

3 KOMENTARZE

  1. Jako właściciel cx5 z 2019 powiem, że większość ulepszeń mi się podoba, ale jak zobaczyłem jedną niesymetryczną rurę z tyłu, pewnie w taniej wersji, to to wygląda totalnie słabo 😛 Odnośnie komentarza na temat silnika- bardzo rzadko w 2.0 mam poczucie, że chciałbym depnąć a brakuje mi mocy (pewnie też zależy od kierowcy). Redukując bieg (a i to niekoniecznie) bezproblemowo mogę łyknąć jakiegoś marudę czy tira na trasie- a jeśli ktoś nie ma ciśnienia, że musi być pierwszy od świateł do świateł i nie da się wcisnąć maniakowi w bmw, to raczej będzie zadowolony- w zamian za to całkiem miło się patrzy na spalanie- mając świadomość że to nie wyciśnięty 1.2 z turbo, więc silnik odwdzięczy się miłą dynamiką nawet na niskich obrotach i brakiem awarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj