Wkrótce do gamy japońskiego pick-upa dołączy nowa, najwyższa wersja wyposażenia GR Sport. Dowiedz się, czym charakteryzuje się Toyota Hilux GR Sport.
Rodzina modeli GR Sport znów się powiększa – oprócz zapowiedzianego niespełna miesiąc temu Yarisa w tym roku na rynku zadebiutuje także Hilux w nowej, usportowionej wersji. Japoński pick-up doczekał się nie tylko zmian wizualnych, ale również modyfikacji w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Sprawdź, czym wyróżnia się nowa Toyota Hilux GR Sport.
Toyotę Hilux w najnowszej odsłonie najłatwiej rozpoznać po czarnej osłonie chłodnicy ze wzorem w kształcie litery G na kratce oraz napisem TOYOTA zamiast logo marki, co stanowi nawiązanie do klasycznej już, czwartej generacji modelu z początku lat 80. Czujny obserwator zauważy też większe ramki wokół świateł przeciwmgielnych.
17-calowe felgi aluminiowe, na które założono terenowe opony, zyskały kontrastowe czarne wykończenie. Ten sam motyw kolorystyczny znajdziemy także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, klamce tylnej burty i nad przestrzenią ładunkową. Na nadwoziu nie zabrakło również emblematów GR Sport.
W kabinie Toyoty Hilux GR Sport czekają nowe, sportowe fotele przednie, które pokryto tapicerką z czarnej skóry i syntetycznego zamszu, a dopełnieniem całości są czerwone perforacje oraz obszycia. Logo GR Sport odnajdziemy na zagłówkach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Przy kierownicy umieszczono łopatki do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Ponadto na desce rozdzielczej i panelach drzwi pojawiły się wstawki przypominające włókno węglowe, które podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna czy niebieskie podświetlenie dodają wnętrzu rasowego charakteru.
Wygląd ma oczywiście znaczenie, jednak w przypadku opisywanego modelu ważniejsze są zmiany wprowadzone w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Nowe amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu zapewniają lepsze tłumienie i szybsze reakcje, jak również lepsze odprowadzanie ciepła. Modyfikacje objęły także przednie sprężyny śrubowe, które zostały usztywnione oraz pomalowane na czerwono, podobnie jak amortyzatory. W porównaniu ze standardowym modelem odmiana GR Sport ma też poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania i reakcję na kąt skrętu, oraz oferuje lepsze osiągi na prostej.
Nowa Toyota Hilux GR Sport trafi do sprzedaży latem tego roku i będzie dostępny tylko w jednej konfiguracji – z podwójną kabiną, wysokoprężnym silnikiem 2.8 D-4D o mocy 204 KM i 6-biegowym automatem. Wyposażenie tej najbogatszej wersji w gamie japońskiego pick-upa obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, światła LED, bezkluczykowy dostęp, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Sprawdź ceny pozostałych wersji Toyoty Hilux: