Do gamy Volvo XC40 dołącza właśnie kolejna wersja – hybryda plug-in. To kolejne auto szwedzkiej marki z nowej linii Recharge. Sprawdź, ile kosztuje.
W październiku ubiegłego roku poznaliśmy nową linię modelową Volvo – Recharge. Odtąd pod tym oznaczeniem będą się kryć wszystkie „elektryki” i hybrydy plug-in w ofercie szwedzkiego producenta. Pierwszym modelem z tej gamy zostało w pełni elektryczne Volvo XC40, a teraz poznaliśmy kolejną odmianę tego crossovera – hybrydowe T5.
Pod względem wyglądu i wymiarów nadwozia Volvo XC40 Recharge T5 nie różni się od pozostałych wersji. Dodatkowe akumulatory zostały umieszczone w tunelu środkowym, dzięki czemu nie ucierpiała na tym funkcjonalność samochodu, a bagażnik nadal mierzy 460 litrów. Co więcej, takie umiejscowienie baterii obniża środek ciężkości, poprawiając stabilność auta.
Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
W Volvo XC40 debiutuje zupełnie nowy układ hybrydowy, niestosowany wcześniej w innych modelach marki. Źródłem napędu jest 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, rozwijający 180 KM i 265 Nm. Jest on wspomagany przez jednostkę elektryczną, która generuje dodatkowe 82 KM i 160 Nm. Moc z obu silników trafia na koła przednie za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.
Pełnię możliwości tego auta można wykorzystać w trybie Power. Wówczas hybrydowe XC40 osiąga „setkę” w 7,3 sekundy. Zalety nowego napędu poznamy także przy dystrybutorze – w cyklu mieszanym szwedzki crossover ma zużywać 2,5 l benzyny na 100 km (WLTP).
Prąd potrzebny do działania elektrycznej jednostki jest magazynowany w akumulatorze o pojemności 10,7 kWh. Poruszając się na samych „elektronach” można przejechać do 45 km. Po wyczerpaniu baterii, może ona zostać podładowana podczas jazdy w trybie hybrydowym dzięki funkcji odzyskiwania energii. Pełne ładowanie od 0 do 100% prądem zmiennym o natężeniu 16A zajmuje 3 godziny, a przy natężeniu 10A – 4 godziny.
Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid – wyposażenie i ceny
Momentum – od 215 500 zł
- 18-calowe koła ze stopów lekkich, 5-ramienne
- Automatyczna klimatyzacja jednostrefowa
- Tempomat
- Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa
- Elektryczna 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego w fotelach przednich
- Fotele komfortowe z tapicerką tekstylną
- Wykończenie wnętrza Urban Grid
- Tylne czujniki parkowania
- System audio HIGH PERFORMANCE SOUND
- Srebrne zintegrowane relingi dachowe
- Pakiet oświetlenia wnętrza, poziom II
- Skórzana wielofunkcyjna kierownica z wykończeniem z aluminium
- Haczyk na torebkę w schowku deski rozdzielczej
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych dla kierowcy i pasażera
- Automatycznie przyciemniane lusterka wsteczne
- Wybór trybu jazdy (Drive Mode)
- Pojemnik na śmieci w podłokietniku
- Dodatkowe gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej
- Srebrne, błyszczące osłony zderzaków przedniego i tylnego
Momentum Pro – od 223 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji Momentum oraz dodatkowo:
- Fotele komfortowe z tapicerką winylowo-tekstylną
- System nawigacji Sensus
- Android Auto i Apple CarplayTM
- Elektrycznie otwierana klapa bagażnika
- Dwa złącza USB
Inscription – od 236 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji Momentum Pro oraz dodatkowo:
- 18-calowe koła ze stopów lekkich, 6-ramienne
- Fotele komfortowe z tapicerką skórzaną Arianne
- Gałka zmiany biegów ze szkła kryształowego Orrefors
- Wykończenie wnętrza Driftwood
- Tunel środkowy wykończony w kolorze czarnym błyszczącym
- Wykończenie grilla Inscription
- Jasne listwy wokół szyb
- Pakiet oświetlenia wnętrza, poziom III
- Logo Inscription na słupku C
- Podwójne zintegrowane końcówki układu wydechowego
- Metalowa listwa progu bagażnika
- Stylizacja nadwozia Inscription
- Dywaniki Inscription
R-Design – od 237 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Inscription oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, 5-ramienne
- Fotele sportowe z tapicerką Nubuck/textil R-Design
- Zawieszenie sportowe
- Kontrastowy dach w kolorze Black Solid
- Wykończenie wnętrza aluminium R-Design
- Wykończenie grilla R-Design
- Czarne, błyszczące osłony przedniego i tylnego zderzaka
- Skórzany kluczyk samochodu R-Design
- Pakiet oświetlenia wnętrza, poziom III
- Czarna podsufitka
- Zintegrowane relingi dachowe w kolorze czarnym błyszczącym
- Mechanicznie regulowane podparcie ud w fotelach kierowcy i pasażera
- Trójramienna skórzana kierownica R-Design
- Podwójne zintegrowane końcówki układu wydechowego R-Design
- Lusterka zewnętrzne w kolorze Glossy Black
- Metalowa listwa progu bagażnika
- Listwy progowe R-Design
- Listwy wokół szyb bocznych w kolorze czarnym błyszczącym
- Elementy stylizacji nadwozia R-Design
- Skórzane pokrycie drążka zmiany biegów R-Design
- Sportowe pedały R-Design
- Dywaniki tekstylne R-Design
- Oznaczenie na klapie bagażnika R-Design
Przepis na sukces XC40 Plug-In to oparcie się na silniku 1.5 130 KM + elektryczny 80KM ale z baterią o zasięgu 100 km. Auto ma być tanie, bez systemu keyless, koła 19 cali, ogrzewane siedzenia i kierownica, jasna tapicerka może być z eko-materiałów, i tak żeby zmieściła się w 160 tys. złotych. Czekam na taką wersję.