NowościAktualnościVolvo pokazało elektryczne XC40. Zapowiada się mocny gracz na rynku

Volvo pokazało elektryczne XC40. Zapowiada się mocny gracz na rynku

Szwedzki producent zaprezentował wczoraj nowe XC40 na oficjalnych zdjęciach. Poznaliśmy także nazwę gamy elektrycznych modeli Volvo. Sprawdź moc i zasięg XC40 „na prąd”.

Volvo potrafi perfekcyjnie stopniować napięcie wokół swojego pierwszego w pełni elektrycznego auta. Najpierw poznaliśmy pierwsze szczegóły techniczne i artystyczne szkice nowego modelu. Później szwedzki producent ujawnił najważniejsze cechy elektrycznego XC40, a od wczoraj możemy już oglądać to auto na oficjalnych zdjęciach. Poznaliśmy też dane techniczne, w tym najważniejsze: moc i zasięg nowego modelu.

Do tej pory nie było wiadomo, jaką nazwę otrzyma XC40 „na prąd”. Na szczęście Volvo postanowiło nie trzymać nas dłużej w niepewności i odkryło karty. Elektryczne XC40 jest pierwszym autem z nowej gamy modeli Recharge. Właśnie tak będą się teraz nazywały wszystkie elektryczne wersje samochodów szwedzkiej marki.

Niektórym może się spodobać fakt, że XC40 Recharge z zewnątrz prawie nie różni się od modelu z silnikiem spalinowym. Elektryczną wersję najłatwiej rozpoznać po zabudowanym przednim grillu.

Volvo XC40 Recharge
Nowy model poznamy także po napisie „Recharge” na tylnym słupku.

Volvo XC40 Recharge – dane techniczne, moc, zasięg

Volvo XC40 P8 AWD Recharge (bo tak brzmi pełna nazwa nowego modelu) będzie wyposażone w dwa silniki elektryczne, po jednym przy każdej osi. Ich łączna moc ma wynosić 408 KM, a maksymalny moment obrotowy – 660 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,9 s. Prędkość maksymalna, zgodnie z nową polityką szwedzkiego producenta, będzie ograniczona do 180 km/h.

Akumulatory mają pojemność 78 kWh (użyteczna: 75 kWh). Ładowanie „do pełna” ładowarką o mocy 11 kW zajmie ok. 7,5 godziny. Skorzystanie z szybkiej ładowarki 150 kW pozwoli doładować baterię do 80% w czasie 40 minut. Maksymalny zasięg elektrycznego XC40 ma wynosić ponad 400 km (WLTP).

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge jest o ok. pół tony cięższe od spalinowego modelu. Masa własna elektrycznej wersji mieści się w przedziale 2150-2250 kg. Auta szwedzkiej marki od lat są określane jako „przyjaciele przyczep”. XC40 Recharge ma szansę podtrzymać tę opinię, ponieważ będzie mogło ciągnąć przyczepę o masie do 1500 kg.

Wygląda na to, że Volvo ma teraz przed nami tylko jedną tajemnicę – cenę nowego modelu. Na polski cennik musimy jeszcze poczekać.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji