Toyota Highlander to jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku. Co prawda długo musieliśmy czekać na powrót na polski rynek, ale to przestronne auto znów jest u nas dostępne. Jakie są opinie o tym modelu?
Duże, z pozoru nieporęczne i ociężałe 7-osobowe SUV-y zyskują na popularności głównie wśród rodzin, które potrzebują więcej miejsca do codziennych podróży. Co prawda można wybrać tradycyjne auto rodzinne w formie minivana, ale nawet podstawowe właściwości terenowe, wysoka pozycja za kierownicą i komfort jazdy sprawiają, że duże rodziny przesiadają się właśnie do SUV-ów. Jednym z ciekawszych przedstawicieli tego gatunku jest Toyota Highlander, która po wielu latach nieobecności powróciła na polski rynek. Poznajmy bliżej to ciekawe auto i sprawdźmy, na co uważać podczas zakupu egzemplarza z drugiej ręki.
Używana Toyota Highlander XU70 – wymiary, nadwozie
Co prawda najpopularniejszym wyborem w segmencie SUV-ów z oferty Toyoty jest model RAV4, ale jeśli ktoś potrzebuje więcej przestrzeni, lepsze wyposażenie i komfort jazdy, kolejnym krokiem będzie właśnie Highlander. Fakt, auto jest zdecydowanie droższe, mniej zwrotne i więcej pali, ale możliwość przewiezienia 7 osób w całkiem przyzwoitych warunkach dla wielu jest warte ceny. Stylistycznie Highlander nieco odbiega od wyglądu obecnej generacji RAV4, jest łagodniejsze, mniej symetryczne i pozbawione wielu ostrych kształtów, ale odrobina obłości podkreśla muskularną sylwetkę dużego SUV-a. Można śmiało przyznać, że auto idealnie wpisuje się w obraz amerykańskiego krążownika szos z podniesionym zawieszeniem. Sporo chromowanych dodatków, strzeliste, szerokie klosze lamp, grill w kształcie trapezu zwieńczony chromowaną listwą z logo producenta na górze. W bocznej części uwagę zwracają wyraźne przetłoczenia przy nadkolach z płynną linią biegnącą przez przednie i tylne drzwi. Długie zwisy podkreślają majestatyczną sylwetkę auta, a szerokie lampy z tyłu przywodzą na myśl te, które stosuje się w autach marki Lexus. Toyota Highlander XU70 mierzy 4966 mm długości, 1930 mm szerokości i 1755 mm wysokości. Rozstaw osi to 2850 mm.
Używana Toyota Highlander XU70 – wnętrze, bagażnik
Wewnątrz wszystkie Highlandery mają elektrycznie regulowany fotel kierowcy, wraz z funkcją pamięci i regulacją odcinka lędźwiowego. Poza tym same fotele są wygodne i mają nieco „kanapowy” charakter, ale nawet podczas długich podróży zapewniają odpowiedni komfort. Deska rozdzielcza jest dość intuicyjna, z logicznymi elementami sterującymi klimatyzacją i dużymi, wyraźnie oznaczonymi przyciskami. Widoczność jest również dobra, częściowo dzięki bardzo wysokiej pozycji za kierownicą, która stawia kierowcę niemal oko w oko z właścicielami Range Rovera. Co prawda widoczność do tyłu jest nieco gorsza, a wyczucie gabarytów auta wymaga przyzwyczajenia, ale czujniki parkowania i kamera cofania znacząco ułatwiają manewrowanie po ciasnych parkingach.
System informacyjno-rozrywkowy z ekranem o przekątnej 8 cali jest mniej imponujący. Jest nawet dość responsywny i otoczony przydatnymi przyciskami skrótów, ale grafika nie jest najlepsza, a system operacyjny mógłby być bardziej intuicyjny. Na szczęście auto ma wszystkie podstawy, w tym radio DAB, dublowanie smartfonów Android Auto i Apple CarPlay, wbudowaną nawigację satelitarną, bezprzewodowe ładowanie telefonu i mocny, 11-głośnikowy zestaw stereo JBL. Jakość wnętrza nie jest najlepsza w swojej klasie, ponieważ palce nie muszą wędrować zbyt daleko, aby znaleźć twardsze plastiki na przykład na drzwiach, a konsola środkowa, która oddziela kierowcę od pasażera, również wydaje się nieco chwiejna. Na szczęście skórzane fotele, kierownica i kilka ładnych akcentów poprawiają ogólny odbiór estetyczny. Na szczęście ilość miejsca jest wystarczająca. Pasażerowie w drugim rzędzie mają do dyspozycji mnóstwo miejsca na nogi, zwłaszcza gdy kanapa jest przesuwana do najbardziej wysuniętej do tyłu, chociaż przestrzeń nad głową nie jest tak dobra, jak można by sobie wyobrazić. Winę za to ponosi standardowy panoramiczny szklany dach – obniża on wysokość sufitu na zewnętrznych krawędziach auta. Pojemność bagażnika waha się między 268 litrami w konfiguracji 7-osobowej do aż 1909 litrów po złożeniu oparć w trzecim i drugim rzędzie.
Używana Toyota Highlander XU70 – silniki
Pod maską Toyoty Highlander może pracować tylko jeden, hybrydowy układ napędowy – 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy systemowej 248 KM. Jak na tak duże auto taki napęd jest wystarczający, ale na dynamiczną jazdę z kompletem pasażerów nie mamy co liczyć. Napęd bazuje na wolnossącym silniku benzynowym o pojemności 2487 cm³ i mocy 190 KM (239 Nm). Współpracuje on z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 182 KM z przodu oraz 54 KM z tyłu. Napęd kierowany jest na wszystkie koła (AWD-i – hybrydowy napęd 4×4) za pośrednictwem bezstopniowej przekładni e-CVT, co przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 8,3 sekundy i prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to około 6,6 l/100 km, ale w trasie trzeba się liczyć z wartościami bliższymi 10 l/100 km. To wciąż całkiem niezłe wyniki jak na duże, siedmioosobowe auto z wyższym nadwoziem.
Używana Toyota Highlander XU70 – opinie użytkowników
Zalety
„Wydajny i oszczędny napęd hybrydowy (HEV)”.
„Auto ze standardowym napędem AWD-i całkiem nieźle radzi sobie w lekkim terenie”.
„Przestronne wnętrze i pojemny (choć kiepsko wyposażony) bagażnik”.
„Całkiem niezłe wyposażenie i solidne wykonanie”.
Wady
„Niektórych mogą razić staromodne wykończenie i niektóre rozwiązania”.
„Tylko jeden napęd hybrydowy do wyboru”.
„System jest nieco przestarzały, a jakość niektórych materiałów kiepska”.
„Przy wyższym obciążeniu układ hybrydowy staje się paliwożerny w trasie”.
Używana Toyota Highlander XU70 – awaryjność, typowe usterki
To Toyota Highlander, więc teoretycznie nie powinno być żadnych usterek i poważniejszych problemów. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że model ten bardzo często służy jako auto rodzinne, głównie do miasta. Drobne zadrapania czy ryski są dopuszczalne, ale warto szukać większych defektów i niepoprawnie wykonanych napraw blacharskich. Warto również pamiętać, że istnieją dwie akcje serwisowe Highlandera, tylko na rok modelowy 2021. Jedna z nich dotyczy systemu wzywania numerów alarmowych (eCall) i dotyczy 26 575 pojazdów. System może nie działać poprawnie, a aktualizacja oprogramowania może to naprawić. Drugie wycofanie dotyczyło mniejszej liczby samochodów, a konkretnie 656, i dotyczy ram oparć siedzeń. Niektóre punkty nie zostały poprawnie wyprodukowane, ale można je poprawić w serwisie, aby rozwiązać problem. Warto skontaktować się z serwisem, aby upewnić się, czy konkretny egzemplarz podlega akcji serwisowej.
Używana Toyota Highlander XU70 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w modelu Toyota Highlander XU70 znajduje się pod plastikową zaślepką pod fotelem pasażera z przodu. Dodatkowo VIN można znaleźć za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz na naklejce na lewym słupku B.
Używana Toyota Highlander XU70 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 80 ogłoszeń dotyczących Toyoty Highlander. Przykładowo model z 2021 roku z przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt około 190 000 złotych. Za około 250 000 złotych można znaleźć model z 2022 roku z przebiegiem 15 000 kilometrów.
Używana Toyota Highlander XU70 – podsumowanie
Toyota Highlander XU70 cieszy się dużym uznaniem wśród rodzinnych SUV-ów. Nie jest to jednak pojazd, który pozwoli się wyróżnić w tłumie. Również entuzjaści nowinek technologicznych, multimediów czy dynamicznej jazdy mogą go uznać za niewystarczający. Ale dla tych, którzy cenią sobie wygodę, spokojne podróże, rozsądne zużycie paliwa, a także potrzebują przestrzeni i dużego bagażnika, Toyota Highlander XU70 może być atrakcyjną opcją do rozważenia.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Toyotach:
Używana Toyota RAV4 IV (2013-2018) – opinie użytkowników
Używana Toyota Corolla XI (2013-2018) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 496/193/175 cm |
Rozstaw osi | 285 cm |
Pojemność bagażnika | 268-658-1909 l |
Silnik | 2.5 Hybrid Dynamic Force |
---|---|
Pojemność | 2487 cm³ |
Paliwo | PB + EV (HEV) |
Maks. moc | 248 KM |
Maks. moment | 270 Nm (silnik elektr.) |
0-100 km/h | 8,3 s |
Prędkość maks. | 180 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,6 l/100 km |
Używana Toyota Highlander XU70 – galeria