“Motor”: Toyota RAV4 Hybrid E-CVT 4×4 Prestige – test
Tym razem test RAV4 Hybrid w najpoczytniejszym polskim tytule motoryzacyjnym. Dziennikarz wymienia szereg zalet modelu: przestronną, funkcjonalną kabinę, dobre osiągi, staranne wybieranie nierówności, skuteczne wyciszenie, płynną pracę napędu czy nowoczesne systemy wspomagające, jak np. kamera 360 st. Są i wady, m.in.: wolno działający elektryczny mechanizm sterowania pokrywy, bagażnika, „gumowaty” układ kierowniczy oraz stopień, jaki powstaje po złożeniu oparć.
TOYOTA RAV4 HYBRID E-CVT 4X4 PRESTIGE: PLUSY I MINUSY
NADWOZIE I WNĘTRZE
+ przestronna kabina, brak tunelu z tyłu, duży bagażnik, niezłej jakości skóra
– nieregularny kształt bagażnika, wolno działająca pokrywa bagażnika
UKŁAD NAPĘDOWY
+ wyjątkowo płynna praca, bardzo dobre osiągi, nieduże zużycie paliwa
– wycie silnika i wrażenie dużego wysiłku podczas mocnego przyspieszania, duże spalanie na drogach szybkiego ruchu
WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE
+ zupełnie przyzwoity komfort jazdy – nawet na zniszczonych nawierzchniach, bezpieczne prowadzenie
– spora podsterowność w zakrętach, gumowaty układ kierowniczy
WYPOSAŻENIE I CENA
+ wyjątkowo bogate wyposażenie standardowe topowej odmiany Prestige, obecność nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy
– stosunkowo wysoka cena zakupu testowanej wersji wyposażeniowej
Consumer Reports: Toyota RAV4 Hybrid
Jedna z najbardziej opiniotwórczych w USA organizacji konsumenckich podkreśla, że przed hybrydową „RAV-ką” spore wyzwanie – to ceniony SUV o doskonałej renomie, nie tylko z uwagi na swoją funkcjonalność, ale i niezawodność, a przy okazji jeden z najpopularniejszych samochodów w USA. Tester „CR” zwraca uwagę na stosunkowo atrakcyjną cenę odmiany hybrydowej i wysoki komfort, jaki zapewnia RAV4 po liftingu – aczkolwiek dzieje się to kosztem nieco mniej zwartego, sportowego prowadzenia. Mimo to auto zachowuje się bezpiecznie i pewnie. Wnętrze – pojemne i wszechstronne, z wysoką pozycją za kierownicą, dobrą widocznością oraz intuicyjną obsługą. Niczego do życzenia nie pozostawia też dostępność systemów wspomagających. Ich lista obejmuje aktywny tempomat oraz monitorowanie pasa ruchu, martwego pola i obszaru z tyłu pojazdu. W teście auto zużyło średnio 7,6 l/100 km, 6,5 l/100 km w trasie i 9,1 l/100 km w mieście – mniej od sedanów większości sedanów klasy średniej. Jak twierdzi dziennikarz, mimo nie najniższej ceny RAV4 to jeden z najbardziej solidnych SUV-ów w klasie – wart inwestycji.
AutoGaleria.pl: Toyota RAV4 Hybrid Prestige
Jak pisze testujący, hybrydowa „RAV-ka” jest lepszym wyborem od odmiany wysokoprężnej, m.in. z uwagi na awaryjność: „cóż, brak DPF-u, dwumasy i szeregu innych elementów, które w stricte miejskiej eksploatacji poddawane są solidnym torturom jest mocną kartą przetargową”. Asfalt jest zresztą naturalnym środowiskiem Toyoty. To auto komfortowe, rodzinne, do zrelaksowanej eksploatacji w cyklu mieszanym, kiedy oszczędnie obchodzi się z paliwem. W ten wizerunek wpisuje się bogate wyposażenie, obejmujące m.in. układ antykolizyjny czy reflektory diodowe. Wersja po liftingu otrzymała uszlachetniające wstawki kokpitu. Na brak miejsca nie można narzekać, również bagażnik jest dość obszerny, a do tego ustawny i z niskim progiem załadunku.
Zalety:
- dobre osiągi
- przyzwoite spalanie
- wysoki komfort podróżowania
Wady:
- przeciętne prowadzenie
- specyficzna praca skrzyni CVT
- wysoka cena