NowościToyota RAV4 Hybrid – PRZEGLĄD OPINII

Toyota RAV4 Hybrid – PRZEGLĄD OPINII

„Car and Driver”: Toyota RAV4/RAV4 Hybrid

Car and DriverUznany amerykański magazyn jednym tchem wymienia zalety RAV4: praktyczność, przestronność, komfort i niezawodność, a także wyciszenie – lepsze niż np. w Hondzie CR-V czy Maździe CX-5. Jako wady dziennikarze wskazują (zbyt) łagodne nastawy zawieszenia, mało angażujące prowadzenie oraz niezbyt wyszukany design deski rozdzielczej.

ADAC: Toyota RAV4 2.5 Hybrid

ADACNiemiecki automobilklub zamieścił niezwykle szczegółowy opis i charakterystykę hybrydowej „RAV-czwórki”. W kategorii techniki i ekonomiki model dostał wysoką ocenę 2,3 (w Niemczech obowiązuje odwrotna skala ocen, tzn. 1 to ocena najwyższa, a 5 – najniższa) oraz 3,8 za koszty. Niemal wszystkie aspekty użytkowe oceniono w zakresie 2,0-2,6, a za przyczepność przyznano przyzwoity wynik 2,8. Przedstawiciele ADAC podkreślają m.in. dostępność pakietu systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo Safety Sense (m.in. asystent hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, adaptacyjny tempomat, asystent świateł drogowych i rozpoznawanie znaków drogowych). W teście zużycie paliwa pojazd zużył średnio 6,7 l/100 km – najbardziej ekonomiczny okazuje się w ruchu miejskim (3,4 l/100 km), nieco mniej poza miastem (6,1 l/100 km), a najmniej na autostradzie (9,4 l/100 km).

Rywale: m.in. Audi Q5, Honda CR-V, Kia Sorento, Volvo XC60

ZALETY

  • przestrzeń dla podróżujących
  • bardzo ekonomiczny w ruchu miejskim
  • dobry komfort jazdy
  • wysoki standard wyposażenia

WADY

  • wersja hybrydowa ma mniej praktyczny bagażnik ze stopniem po złożeniu oparć
  • przeciętna dynamika jazdy
  • pod dużym obciążeniem hałaśliwy silnikiem i spore zużycie paliwa
  • wygórowana cena

„Auto Bild”: porównanie Toyoty RAV4 Hybrid z Mitsubishi Outlanderem PHEV

Auto BildRóżne, choć podobne – głosi podsumowanie porównania przeprowadzonego przez czołowy niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild”. Oba adresowane są do osób, które z jakiś powodów nie chcą auta z silnikiem wysokoprężnym, oba mają zaawansowane konstrukcyjnie układy napędowe. Toyota jest bardziej poręczna od rywala, ale realnie zużywa więcej paliwa niż obiecuje producent (w teście – 8,4 zamiast 5,1 l/100 km). Większe rozczarowanie przynosi jednak Mitsubishi, które potrzebuje średnio 7,4 zamiast 1,8 l/100 km, mimo że w przeciwieństwie do konkurenta można ładować je z gniazdka. W dodatku ma gorsze osiągi i jest gorzej wyposażone od RAV4. Werdykt: Toyota jest lepszym hybrydowym SUV-em.

Autopista.es: Ford Kuga 2.0 TDCi vs Toyota RAV4 Hybrid

AutopistaHiszpańskie medium porównuje hybrydową Toyotę RAV4 z typowym przedstawicielem średniej wielkości SUV-ów z silnikiem wysokoprężnym – Fordem Kugą 2.0 TDCi. Toyota, mimo napędu hybrydowego, jest od Forda o ponad 40 kg lżejsza, a przy tym dysponuje wyższą mocą (197 wobec 180 KM). Efekt: jest zdecydowanie szybsza (0-100 km/h: 8,4 wobec 9,8 s) i bardziej elastyczna (80-120 km/h: 5,9 wobec 7,5 s), a przy tym znacznie bardziej oszczędna (średnio 6,7 wobec 7,5 l/100 km). Zaopatrzony w dwusprzęgłową skrzynię zautomatyzowaną Ford wypada nieco lepiej w pomiarach poziomu hałasu (przy 100 km/h: 65,4 dB w Kudze i 66,6 dB w RAV4). Nad RAV4 góruje też spontaniczniejszym prowadzeniem, mniejszymi przechyłami w zakrętach i lepszymi hamulcami, przegrywa z kolei w kategoriach przestronności wnętrza i funkcjonalności. Cena – z niewielkim wskazaniem na Forda. W ostatecznym rozrachunku, mimo swoich zalet, musiał on jednak uznać wyższość Toyoty, która w całym porównaniu okazała się samochodem znacznie bardziej kompletnym.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji