Toyota RAV4 Hybrid

Przygotowaliśmy zestawienie opinii, jakie o hybrydowej „RAV-ce” mają dziennikarze motoryzacyjni z różnych zakątków świata.

Po ostatnim liftingu weteran SUV-ów wzbogacił się o wersję hybrydową. Toyota obiecuje, że RAV4 Hybrid łączy niskie zużycie paliwa typowe dla diesli z walorami silnika benzynowego – przede wszystkim niezawodną konstrukcją.

„Auto Motor i Sport”, wersja polska: pierwsza jazda Toyotą RAV4 Hybrid

Auto Motor i SportDziennikarz „AMiS-u” zwraca uwagę, że zespół napędowy hybrydowej RAV4 pochodzi z Lexusa NX i „zapewnia kierowcy przede wszystkim święty spokój”. Docenia cichy silnik i równie cicho pracujące zawieszenie, upomina jednak Toyotę za nieco sztuczną progresję układu kierowniczego. Na końcu przypomina, że auto ma 3-letnią gwarancję mechaniczną, a przeglądy trzeba wykonywać jak w nowoczesnych dieslach – co 30 tys. km (choć producent zaleca wymianę oleju co 15 tys. km).

„Auto Motor i Sport”, wersja niemiecka: test Toyoty RAV4 Hybrid

Auto Motor i SportW niemieckiej edycji opublikowano obszerniejszy test „RAV-ki”. Jak pisze testujący, do prędkości 50-60 km/h zespół napędowy często korzysta z jednostki elektrycznej – co pozytywnie odbija się na spalaniu w mieście. Toyota okazuje się przyjemnym autem do jazdy na co dzień, komfortowym i dobrze wyciszonym (również przy prędkościach rzędu 150-160 km/h). Jednocześnie jest nad wyraz dynamiczna – dzięki 2 jednostkom elektrycznym w zakresie prędkości 130-180 km/h pozostawia w lusterku wiele turbodiesli. Znajduje to odzwierciedlenie w czasie potrzebnym na przyspieszenie od 80 do 120 km/h, który wynosi jedynie 6,3 s. Jej napęd działa płynniej niż w hybrydach innych producentów. No i można ciągnąć przyczepę, co nie jest w wypadku takiego napędu oczywistością. A ponieważ nie ma tu możliwości doładowywania akumulatora z gniazdka, samochód ma bardzo rozsądną cenę. Wady? Niezbyt wysoki prześwit i reagujący z opóźnieniem napęd 4×4, służący raczej jako pomocniczy.

Auto.cz: test Toyoty RAV4 Hybrid

Auto.czCzeskie medium zauważa, że RAV4 Hybrid ma znacznie lepsze osiągi od dysponującego spokrewnionym napędem Lexusa NX – różnica w czasie potrzebnym na przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi ponad 1,5 s. Co istotne, wariant 4×4, dysponujący z dodatkowym silnikiem przy tylnej osi, jest o 65 kg cięższy od przednionapędowego, ale oba osiągają „setkę” w tym samym tempie. Redakcja portalu Auto.cz chwali „RAV-kę” m.in. za doskonałą widoczność, łatwość obsługi oraz duży bagażnik, o pojemności ponad 500 l (aczkolwiek nieco mniejszy niż w wersjach stricte spalinowych). W realnych warunkach średnie zużycie paliwa wynosiło 6,5 l/100 km, a przy obciążeniu autostradowym – 9-10 l/100 km. Także prowadzenie zalicza na plus: japoński SUV długo okazuje się neutralny, jego układu kierowniczy jest wystarczająco komunikatywny, a aktywny napęd 4×4 nie raczy kierowcy „kopnięciami” z niektórych rywali. Ambicje terenowe gasi jednak nieprzesadnie wysoki prześwit, wynoszący 173 mm. No i cena – Toyota okazuje się tańsza od porównywalnych diesli 4×4 z automatem. W skrócie, auto godne polecenia, o ile nie będzie służyć do jazdy autostradowej.

Plusy

  • Zaskakujące parametry dynamiczne
  • Bardzo cicha jazda przy niskim obciążeniu
  • Minimalne ograniczenie przestrzeni dzięki systemowi hybrydowemu
  • Wnętrze wysokiej jakości

Minusy

  • Rzeczywiste zużycie na autostradzie
  • Mały wybór ustawień kierownicy
  • Zanurzone przyciski na konsoli środkowej
  • Hałas silnika przy gwałtownym przyspieszeniu
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]