Mercedes-AMG A 35 - otwierające

Mercedes zaprezentował pierwszą ze sportowych odmian kompaktowego hatchbacka – AMG A 35.

W poprzedniej generacji klasy A dostępny był tylko jeden, topowy model sportowy – AMG A 45. Teraz, zanim ta wersja ujrzy światło dzienne, zaprezentowano odmianę A 35, stanowiącą wstęp do świata Mercedesów AMG.

Mercedes-AMG A 35 - dynamiczne
AMG A 35 wyróżnia się m.in. inaczej stylizowanymi grillem i zderzakiem. Felgi mają średnicę 18-cali.

Mimo że to najsłabszy model noszący to oznaczenie, jego parametry robią wrażenie. Sercem A 35 jest nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1991 cm³, z turbosprężarką z dwoma kanałami (tzw. twin-scroll). Rozwija on 306 KM od 5800 do 6100 obr./min i 400 Nm w przedziale 3000-4000 obrotów. Jednostkę połączono z 7-biegową dwusprzęgłowa przekładnią automatyczną (z dodatkową możliwością ręcznej zmiany biegów, łopatkami pod kierownicą).

Mercedes-AMG A 35 - dynamiczne
Trudno tu mówić o skromności – A 35 ma potężny zderzak z dyfuzorem, pokaźny spojler na pokrywie bagażnika i wydech z dwiema owalnymi końcówkami.

Napęd przenoszony jest na cztery koła za pomocą sterowanego elektro-mechanicznie sprzęgła wielopłytkowego (rozdział momentu wynosi od 100% na przód i może osiągnąć stosunek 50 na 50% między osiami). Chcąc do maksimum wykorzystać potencjał drzemiący w silniku i układzie napędowym można aktywować procedurę startową (nazywaną Race-Start). Osiągi AMG A 35 są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s, prędkość maksymalna (elektronicznie ograniczona) 250 km/h.

Mercedes-AMG A 35 - silnik
Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem rozwija 306 KM i 400 Nm.

Za pośrednictwem systemu AMG Dynamic Select kierowca ma do dyspozycji kilka trybów jazdy (w których zmieniają się parametry pracy wielu podzespołów): Slippery (śliska nawierzchnia; ograniczone moc i moment obrotowy, łagodniejsze zmiany biegów), Comfort (jak najwcześniejsze zmiany biegów na wyższe, charakterystyka zawieszenia i wspomagania kierownicy nastawiona na komfort), Sport i Sport+ (m.in. bardziej agresywne praca skrzyni biegów i reakcje silnika, wzmocnione brzmienie wydechu, dezaktywowany układ start/stop) oraz Individual (ustawienie parametrów pracy poszczególnych układów zgodnie z preferencjami). Nowością w Dynamic Select jest – powiązana z poszczególnymi, wymienionymi wyżej trybami – funkcja ESP polegająca na przyhamowywaniu wewnętrznego tylnego koła w zakręcie, co poprawia precyzję jego pokonywania.

Mercedes-AMG A 35 - deska rozdzielcza
Zamiast tradycyjnych wskaźników – wyświetlacz z możliwością wyboru prezentacji danych.

Za dopłatą będzie oferowany układ AMG Track Pace, stanowiący część systemu multimedialnego MBUX. Podczas jazdy po torze zapamiętuje on wiele parametrów (m.in. prędkość i przyspieszenie), a także czasy okrążeń.

Mercedes-AMG A 35 - dynamiczne

AMG A 35 ma wzmocnioną, usztywnioną karoserię, udoskonaloną geometrię zawieszenia (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy), a układ kierowniczy ma zmienne przełożenie i wspomaganie zależne od prędkości jazdy. Opcjonalnym wyposażeniem będzie Adaptive Damping System, czyli zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy.

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here