NowościPremieryNowa Mazda CX-80 (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowa Mazda CX-80 (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Mazda CX-80 to największy SUV w europejskiej gamie marki, a jego blisko pięciometrowe nadwozie skrywa trzy rzędy siedzeń. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Po tym, jak Mazda CX-60 została ciepło przyjęta przez rynek, japoński producent postanowił pójść o krok dalej i przygotował większy model, który w trzech rzędach siedzeń oferuje miejsce dla 7 osób. Przedstawiony dziś SUV o oznaczeniu CX-80, tak jak jego mniejszy „brat”, został zbudowany na platformie Mazda Large Architecture. Oto najważniejsze informacje na temat nowego modelu.

Mazda CX-80 - tył

Mazda CX-80 (2024) – nadwozie, wymiary

Nowa Mazda CX-80 mierzy 499,5 cm długości, 189,0 cm szerokości i 171,0 cm wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 312,0 cm. W porównaniu z mniejszym CX-60 opisywane auto jest o 25 cm dłuższe (o tyle samo zwiększyła się odległość między osiami), a także o niespełna 3 cm wyższe. Z zewnątrz oba modele wyglądają niemal identycznie, choć nie da się przeoczyć wyraźnie dłuższych drzwi w CX-80 oraz większego okna w tylnym słupku.

Mazda CX-80 - bok

Mazda CX-80 (2024) – wnętrze, bagażnik

Wnętrze, podobnie jak nadwozie, jest prawie takie samo jak w CX-60, z jednym „drobnym” wyjątkiem – za sprawą zwiększonego rozstawu osi w kabinie CX-80 wygospodarowano miejsce na trzeci rząd siedzeń z dwoma składanymi i chowanymi w podłogę fotelami. Ponadto flagowy SUV Mazdy będzie dostępny w trzech konfiguracjach drugiego rzędu – z trzyosobową kanapą albo z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń (do wyboru). W zależności od ustawienia siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 258 litrów do 1971 litrów.

Na pokładzie Mazdy CX-80 nie zabraknie oczywiście nowoczesnych rozwiązań w postaci m.in. sterowania głosowego Alexa, hybrydowego systemu nawigacji (offline i online) oraz kamery cofania z funkcją podglądu na hak holowniczy Trailer Hitch View, co ułatwia ustawianie auta względem przyczepy. Można będzie liczyć także na zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i-Activsense, w tym Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.

Mazda CX-80 - przyczepa
Mazda CX-80 może ciągnąć nawet 2,5-tonową przyczepę.

Mazda CX-80 (2024) – silniki

Paleta jednostek napędowych dostępnych w CX-80 również wygląda znajomo. Zawiera bowiem dwie wersje silnikowe z CX-60 – mocniejszego turbodiesla oraz hybrydę plug-in. W obu wariantach standardem są 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów i system napędu na cztery koła Mazda i-Activ AWD.

  • 3.3 e-Skyactiv D MHEV AWD (254 KM, 550 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 219 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km
  • 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD (327 KM, 500 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,6 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km

Mazda CX-80 - gniazdo ładowania

Mazda CX-80 (2024) – cena

Zgodnie z zapowiedziami polskiego oddziału marki, pełny cennik Mazdy CX-80 poznamy na początku maja. Już teraz jednak zdradzono, że ceny tego modelu będą startować od 280 900 zł za bogato wyposażoną wersję Exclusive-Line z silnikiem Diesla. Tym samym CX-80 będzie droższy o 26 000 zł od mniejszego CX-60.

Mazda CX-80 - przód

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji