Jaguar I-Pace EV400 First Edition

Elektryczny Jaguar po aktualizacji oprogramowania zyska większy zasięg i nowe funkcje. Dowiedz się więcej na ten temat.

Jaguar I-Pace trafił do sprzedaży w ubiegłym roku i jest pierwszym samochodem „na prąd” w gamie tego brytyjskiego producenta. To udany i utytułowany model – został wybrany Europejskim Samochodem Roku 2019. Nasze testy również pokazują, że elektryczny „kot” to bardzo kompetentne auto. W ostatnim porównaniu „elektryków” Jaguar zajął pierwsze miejsce, ex aequo z Mercedesem EQC, a po uwzględnieniu kosztów I-Pace ostatecznie zajął wysoką, drugą lokatę.

Po najnowszej aktualizacji elektryczny Jaguar może się okazać jeszcze atrakcyjniejszą ofertą. Doświadczenie zdobyte podczas serii wyścigowej Jaguar I-Pace eTrophy pozwoliło wprowadzić istotne poprawki w oprogramowaniu auta. Zmiany objęły optymalizację pracy układu przeniesienia napędu, który teraz efektywniej rozdziela moc między osiami, oraz podniesienie sprawności układu chłodzenia, co pozwoliło zwiększyć użyteczną pojemność baterii. Poprawiono również działanie systemu odzyskiwania energii.

Dzięki temu „zaktualizowany” I-Pace może się pochwalić maksymalnym zasięgiem większym o 20 km (490 km wobec wcześniejszych 470 km). A to jeszcze nie wszystko, bo wraz z nowym oprogramowaniem komputer auta precyzyjniej określa dystans, który możemy jeszcze przejechać do wyczerpania akumulatorów. Ponadto wprowadzono funkcję Software-Over-The-Air, umożliwiającą zdalną aktualizację sterowników.

Redakcja poleca: Jaguar I-Pace First Edition – test

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here