W ramach programu One-Off inżynierowie i styliści Ferrari budują w pojedynczych egzemplarzach wyjątkowe samochody na zlecenie zamożnych klientów. Najnowszy z nich – SP38 – uświetnił konkurs motoryzacyjnej elegancji Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Ferrri SP38 powstało w jednym egzemplarzu, który został opłacony jeszcze przed rozpoczęciem prac. Zaprojektowania nadwozia nie zlecono żadnej z renomowanych, niezależnych pracowni stylistycznych. Zadanie wzięło na siebie Ferrari Design Centre.

W pięknych liniach nadwozia można doszukać się nawiązań do limitowanego Ferrari 50J, wąski czarny pas przedni przywodzi na myśl model 308 GTB, cztery okrągłe światła tylne i wyrastający z płaszczyzny błotników dyfuzor niegdyś wyróżniały Ferrari F40, a w przysadzistym tyle oraz linii szyb można doszukać się ducha kultowej Lancii Stratos z silnikiem z Ferrari Dino. Nie jest to bynajmniej dzieło przypadku. Nabywca chciał, by samochód odzwierciedlał jego zainteresowanie motorsportem.

Ferrari SP38 zostało przekazane w jego ręce na torze Fiorano. Po ceremonii wykonał kilka okrążeń po nitce asfaltu, na którym włoska marka od lat testuje nawet bolidy Formuły 1.

Ferrari SP38 bazuje na mechanice modelu 488 GTB, cenionego za wyjątkowo dobre prowadzenie i fantastyczne osiągi zapewniane przez podwójnie turbodoładowane 3.9 V8 – rozwija 670 KM przy 8000 obr./min oraz 760 Nm przy 3000 obr./min, pozwalając przyspieszać do 100 km/h w okrągłe trzy sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h. SP38 może legitymować się podobnymi parametrami.

Oznaczenie modelu – SP38 – to skrót od słów Special Project oraz numer stworzonego w ramach programu samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here