Ferrari Purosangue - przód

Ferrari Purosangue to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier motoryzacyjnych tego roku. Dowiedz się więcej na temat pierwszego SUV-a w historii producenta z Maranello.

Od SUV-ów nie ma odwrotu – to właśnie tego typu aut oczekują teraz klienci, przede wszystkim ze względu na wszechstronność, wyższą pozycję za kierownicą i poczucie większego bezpieczeństwa. Dlatego w ostatnich latach uterenowione modele pojawiają się nawet w ofercie producentów, którzy do tej pory byli kojarzeni z zupełnie innymi samochodami, jak Lamborghini, Maserati czy Aston Martin. Teraz do tego grona dołącza Ferrari.

Ferrari Purosangue - tył

Ferrari Purosangue (2023) – nadwozie, wymiary

Wczoraj wieczorem miała miejsce długo wyczekiwana premiera Ferrari Purosangue – pierwszego SUV-a w historii tej włoskiej marki. Wygląd to oczywiście kwestia gustu, ale nie ma wątpliwości, że opisywane auto może się podobać. Purosangue nie jest tak ostentacyjne jak niektórzy rywale z tej półki cenowej, a w projekcie nadwozia widać sportowe geny Ferrari.

Ferrari Purosangue - bok
Ferrari Purosangue mierzy 497,2 cm długości, 202,8 cm szerokości i 158,6 cm wysokości.
Ferrari Purosangue - bok
Purosangue to pierwszy model Ferrari z 5-drzwiowym nadwoziem.

Ferrari Purosangue (2023) – wnętrze, wymiary

Kabina włoskiego SUV-a została zaprojektowana w układzie 2+2, a na tył wsiada się przez dodatkową parę drzwi, które otwierają się „pod wiatr”. Oryginalnie prezentuje się też deska rozdzielcza. Zamiast centralnego wyświetlacza są dwa osobne ekrany – panel cyfrowych zegarów przed kierowcą oraz 10,2-calowy monitor przed pasażerem. Nieźle zapowiada się bagażnik, który bazowo oferuje 473 litrów pojemności i można go dodatkowo powiększyć, składając oparcia tylnych foteli.

Ferrari Purosangue (2023) – silnik, osiągi

Najważniejsze jest jednak to, co kryje się pod maską – wolnossący motor 6.5 V12, który rozwija 725 KM i 716 Nm. Silnik połączono z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową, którą dla lepszego rozkładu mas umieszczono przy tylnej osi (układ transaxle). Moc jest kierowana na obie osie, jednak tylko do 4. biegu i do 200 km/h – później napęd trafia w całości na tylne koła.

Ferrari Purosangue - silnik

Ważący ponad 2 tony SUV Ferrari rozpędza się 0-100 km/h w 3,3 s, a na przyspieszenie 0-200 km/h potrzebuje 10,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 307 km/h. W dynamicznej jeździe pomaga elektronicznie sterowane zawieszenie, które pozwala m.in. obniżyć nadwozie o 10 mm podczas pokonywania zakrętu

Ferrari Purosangue (2023) – cena

Ferrari Purosangue zostało wycenione na 390 000 euro, czyli przy obecnym kursie ok. 1,8 miliona zł. To oczywiście tylko cena wyjściowa, którą bez problemu będzie można jeszcze zwiększyć przy konfiguracji wymarzonego egzemplarza.

Na koniec zachęcamy do obejrzenia materiału przygotowanego przez redakcję Top Gear:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj