Logo Ferrari (2002 - obecnie)

Odpowiadając na pytanie tytułowe – niemal w ogóle. Pierwotna wersja logo Ferrari z 1929 roku jest nadal aktualna. Poznajmy bliżej historię czarnego konia Ferrari.

Krótka historia marki Ferrari

Trudno napisać krótką notkę o tak niesamowitej i pełnej pięknych historii włoskiej marce. Ferrari zostało założone w 1938 roku przez Enzo Ferrari, a od 1947 roku zajmuje się produkcją samochodów. Warto pamiętać, że Enzo Ferrari już od 1929 roku prowadził zespół wyścigowy o nazwie Scuderia Ferrari (stąd litery na logo – S.F.). Swoją drogą zespoły wyścigowe tej marki do dziś w swej nazwie noszą słowo „Scuderia” czyli „stajnia”.

NASZ SKLEP

Jak zmieniało się logo Ferarri?

Ferrari od samego początku jest wierne swojej identyfikacji wizualnej, a symbol wierzgającego czarnego konia jest znany i poważany na całym świecie. Początki logo producenta sięgają I Wojny Światowej. Otóż włoski pilot, Francesco Baracca, miał taki symbol na swoim samolocie, a Enzo Ferrari, będąc pod wrażeniem jego umiejętności, użył tego samego symbolu jako identyfikację dla swojej firmy – czarnego rumaka, stojącego na dwóch tylnych nogach. Wypada wspomnieć, że taki koń jest uważany we Włoszech za symbol szczęścia.

Czarny koń na żółtej tarczy po raz pierwszy pojawił się w samochodach wyścigowych Ferrari w 1929 roku. Ówczesne logo składało się z żółtej tarczy z czarnymi, czerwonymi i białymi liniami na górze oraz literami „S” i „F” (od Scuderia Ferrari) na dole. Czarny koń został umieszczony pośrodku godła, narysowany z lewego profilu.

Logo Ferrari (1929 – 1931)

W 1931 roku tarcza została nieznacznie zmodyfikowana. Jego górna zakrzywiona część stała się prosta, pozioma oraz została zabarwiona w palecie włoskiej flagi – zielonej, białej i czerwonej. Koń został również przerysowany, a jego kontury były wyraźniejsze i czystsze, wszystkie białe akcenty zniknęły i zostały zastąpione żółtymi. Gruby czarny kontur tarczy został usunięty, przez co emblemat wyglądał jaśniej i lżej.

Logo Ferrari (1931 – 1939)

Logo Ferrari, wprowadzone w 1939 roku, różni się nieco od wszystkich innych znaczków marki. Główną różnicą jest tutaj kształt. Odznaka z lat trzydziestych składała się z gradientowego pomarańczowego medalionu w grubej żółtej ramie z cienkim czarnym konturem i eleganckim czarnym napisem „Auto-Avio Construzioni”. Kultowy czarny koń na tym logo również został zmodyfikowany – pełne wdzięku zwierzę zostało obrócone w prawo i miało dwa rozległe skrzydła.

Logo Ferrari (1939 – 1947)

W 1947 roku, kiedy Ferrari rozpoczęło produkcję samochodów, do identyfikacji wizualnej marki została wprowadzona nowa koncepcja. Tarczę zastąpiono pionowo umieszczonym prostokątem z zaokrąglonymi narożnikami. Paleta kolorów pozostała taka sama, ale teraz paski włoskiej flagi zostały oddzielone cienkimi czarnymi liniami. Koń został przerysowany w nowoczesny sposób, zyskał bardziej elegancką sylwetkę i odzyskał białe akcenty, które dodały objętości i poczucia ruchu. Kolejna ważna zmiana dotyczyła znaku słownego. Napis „SF” został zastąpiony logotypem „Ferrari” w kolorze czarnym. Jedno z najbardziej rozpoznawalnych oznaczeń w przemyśle motoryzacyjnym zostało napisane niestandardową czcionką szeryfową z wydłużonym górnym poziomym paskiem litery „F”.

Logo Ferrari (1947 – 2002)

Przeprojektowanie z 2002 roku niewiele zmieniło w eleganckim logo Ferrari. Kontury stały się nieco czystsze, a jedyna widoczna zmiana została wprowadzona do flagi – czarne linie między zielonymi, białymi i czerwonymi paskami zostały usunięte, co sprawiło, że cała odznaka stała się nieco lżejsza i jaśniejsza.

Logo Ferrari (2002 – obecnie)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj