NowościAktualnościToyota GR Corolla – oficjalne zdjęcia i informacje

Toyota GR Corolla – oficjalne zdjęcia i informacje

Japoński producent pokazał właśnie ponad 300-konną Toyotę GR Corolla i nie jest to primaaprilisowy żart. Dowiedz się więcej na temat nowego hot hatcha z Kraju Kwitnącej Wiśni.

GR Corolla jest czwartym modelem w gamie sportowych samochodów Toyoty – obok GR Yarisa, GR86 oraz GR Supry. Najnowsze dzieło inżynierów z Gazoo Racing zostało zaprezentowane w Long Beach w Kalifornii (USA) podczas inauguracji tegorocznego sezonu zawodów driftingowych Formula Drift. Miejsce wybrano nieprzypadkowo, bowiem dzięki napędowi na cztery koła i klasycznemu hamulcowi ręcznemu GR Corolla będzie mogła jeździć poślizgami. Ponadto to właśnie w USA (oraz rodzimej Japonii) ten model będzie oferowany – Toyota nie przewiduje jego sprzedaży w Europie.

Mimo to zdecydowanie warto przyjrzeć się temu autu bliżej, ponieważ to przedstawiciel ginącego gatunku samochodów, które mają przede wszystkim dawać frajdę z jazdy, bez oglądania się na normy emisji CO2. GR Corolla bazuje na dwunastej generacji kompaktowej Toyoty, po której odziedziczyła funkcjonalne, pięciodrzwiowe nadwozie, jednak jego wygląd wyraźnie się zmienił.

Toyota GR Corolla ma o 60 mm większy rozstaw kół z przodu i o 85 mm większy z tyłu w porównaniu ze standardowym modelem. Te zmiany pozytywnie wpłynęły na prowadzenie auta, ale wymusiły także poszerzenie błotników – przednich o 20 mm, a tylnych o 30 mm. Większą sztywność nadwozia uzyskano natomiast dzięki dodatkowym wzmocnieniom między tylnymi nadkolami, pod podłogą i przed zbiornikiem paliwa. Podobnie jak w GR Yarisie, dach został wykonany z kompozytów z włóknem węglowym, co pozwala zmniejszyć masę i obniżyć środek ciężkości.

Do tego dochodzą jeszcze duży wlot w przednim zderzaku i dwa mniejsze po bokach oraz wyloty w błotnikach i na masce, poprawiające przepływ powietrza i chłodzenie jednostki napędowej. Wisienką na torcie jest natomiast aktywny układ wydechowy z trzema końcówkami wystającymi spod tylnego zderzaka, który oczywiście też różni się od tego w „zwykłej” Corolli.

Wnętrze Toyoty GR Corolla w mniejszym stopniu odbiega od pierwowzoru niż nadwozie. Tym co szczególnie rzuca się w oczy jest nowa, sportowa kierownica z logo GR oraz dźwignia hamulca ręcznego i pokrętło wyboru trybu pracy napędu między fotelami. Ponadto zmienione zostały cyfrowe zegary, które otrzymały bardziej sportową grafikę.

Najistotniejsze jest jednak to, co kryje się pod maską GR Corolli. Specjaliści z Gazoo Racing upakowali tam trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1,6 l z GR Yarisa, podnosząc przy okazji jego moc do 304 KM, a moment obrotowy do 370 Nm. Jednostka napędowa jest połączona z 6-biegową ręczną skrzynią, a odpowiednią trakcję zapewnia napęd na wszystkie koła GR-Four z trzema trybami pracy. Niestety Toyota nie podzieliła się jeszcze osiągami nowego modelu.

Sprawdź polski cennik Toyoty Corolla:

Toyota Corolla – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji