Honda FCX

Honda od zawsze „lubiła” projektować małe samochody, choć nie wszystkie zdecydowała się sprzedawać w Europie. Oto 6 najciekawszych miniaut japońskiego producenta.

W przyszłym roku ma rozpocząć się ofensywa Hondy na rynku aut elektrycznych. Znamy już koncepcyjną wersję pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Urban EV. Będzie niedużym, 3-drzwiowym hatchbackiem, stylem wyraźnie nawiązującym do miejskich Hond sprzed kilkudziesięciu lat. Od takich małych modeli producent z Japonii rozpoczynał swoją przygodę z samochodami – pierwszą seryjną Hondą był lekki dostawczak T360. Później przyszedł czas na niewielkie auta sportowe (S500), miejskie (N360) i kompaktowe (Civic). Honda do tej pory produkuje kilkanaście tzw. kei-carów, ale nie oferuje ich w Europie, stąd u nas jest kojarzona przede wszystkim z większymi modelami.

Przedstawiamy 6 najciekawszych małych Hond, z których większość trudno spotkać nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Honda S500 (1963 r.)

Honda S500
Honda S500

Malutki, 3,3-metrowy roadster z silnikiem o pojemności 531 ccm i mocy 44 KM. Napęd na tylne koła był przenoszony za pomocą łańcucha. To pierwsze seryjne sportowe auto Hondy. Przez dwa lata zbudowano 1363 egzemplarze.

Honda N360 (1966 r.)

Honda N360
Honda N360

Miniauto o długości niecałych 3 metrów. Do napędu użyto 2-cylindrowej jednostki generującej 27 KM, a moc trafiła na tylne koła. Na jego bazie w 1970 roku powstała sportowa Honda Z GT.

Honda Insight (1999 r.)

Honda Insight
Honda Insight

Odpowiedź Hondy na Toyotę Prius. Hybrydowy zespół napędowy (silnik 1.0 R3 + elektryczny) łącznie osiągał 76 KM, a akumulatory ładowały się podczas hamowania silnikiem. Auto dwumiejscowe będące pierwszą hybrydą oferowaną w Stanach Zjednoczonych.

Honda FCX (2002 r.)

Honda FCX
Honda FCX

Czteroosobowy samochód o długości 417 cm, napędzany ogniwami paliwowymi. Zespół napędowy osiągał 109 KM. Niewielką serię oddano w leasing niektórym japońskim podmiotom.

Honda N-One (2012 r.)

Honda N-One
Honda N-One

Współczesny kei-car oferowany w Japonii również z napędem na obie osie. 0,66-litrowy silnik osiąga od 58 do 64 KM. Karoseria o długości 340 cm nawiązuje do modeli z serii N.

Honda S660 (2015 r.)

Honda S660
Honda S660

Wskrzeszenie dawnych modeli S500/S600/S800. Trzycylindrowy, 0,66-litrowy silnik turbo (64 KM) umieszczono między kabiną i tylną osią. Masa własna: 800 kg.

Zdjęcia samochodów pochodzą ze strony www.autowp.ru