NowościRozrywkaKlasyczne Volvo P1800 w nowej odsłonie. Pod maską – 420 KM

Klasyczne Volvo P1800 w nowej odsłonie. Pod maską – 420 KM

Volvo P1800 restomod jest dziełem zespołu Cyan Racing. Współczesna odsłona tego klasycznego auta waży tylko 990 kg i ma aż 420 KM. Dowiedz się więcej na ten temat.

Od niemal ćwierć wieku firma Cyan Racing (wcześniej znana jako Polestar) zajmuje się modyfikacjami samochodów Volvo. W mijającym tygodniu ponownie zrobiło się o niej głośno, a to za sprawą prezentowanego na zdjęciach Volvo P1800, przerobionego w stylu restomod.

Volvo P1800 Cyan Racing

Czym jest restomod? W telegraficznym skrócie – chodzi o renowację zabytkowego samochodu z wykorzystaniem nowoczesnych części i technologii. W tym przypadku bazę stanowiło Volvo P1800 z 1964 roku. Nadwozie auta zostało wzmocnione i odbudowane przy użyciu wysokowytrzymałej stali i elementów z włókna węglowego. Dzięki temu udało się uzyskać niską masę – tylko 990 kg.

Pod maskę klasycznego Volvo trafiła 2-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa, wytwarzająca 420 KM przy 7000 obr./min oraz 455 Nm przy 6000 obr./min. Motor pochodzi wprost z wyścigowego Volvo S60 TC1 i wyróżnia się bardzo liniowym sposobem oddawania mocy, typowym raczej dla jednostek wolnossących. Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy 7700 obr./min.

Volvo P1800 Cyan Racing

Za przekazywanie siły napędowej na tylne koła odpowiadają zrobiona na zamówienie 5-biegowa ręczna skrzynia z precyzyjnie pracującą dźwignią zmiany biegów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu („szpera”). Niestety Cyan Racing nie zdradziło czasu przyspieszenia 0-100 km/h ani prędkości maksymalnej.

Szwedzi zastosowali również w pełni regulowane zawieszenie, składające się z lekkich komponentów wykonanych na zamówienie. Z kolei na 18-calowe kute obręcze nałożono opony Pirelli P Zero w rozmiarze 235/40 (przód) i 265/35 (tył). Ten zestaw sprawia, że auto doskonale „klei się” do asfaltu i prowadzi się bardzo intuicyjnie. Bezpieczne zatrzymanie się umożliwia zmodyfikowany układ hamulcowy: 4-tłoczkowe zaciski z nawiercanymi tarczami o średnicy 362 mm z przodu i 330 mm z tyłu.

Volvo P1800 Cyan Racing

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji