UżywaneOpinieUżywany Volkswagen Polo VI (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Volkswagen Polo VI (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Wygodny, świetnie wyposażony i wykonany, z mnóstwem dostępnych wersji, ale dość drogi i niespecjalnie emocjonujący. Jaki jest Volkswagen Polo IV? Jakie są opinie o tym modelu?

Volkswagen Polo jest bez wątpienia weteranem, który w miejskiej dżungli walczy od 1975 roku. Wtedy na rynku pojawiła się pierwsza generacja. Dziś ma ona miano niemal kultowej i jest niezwykle cennym okazem kolekcjonerskim. Druga odsłona, która była produkowana w latach 1981–1994, straciła nieco na oryginalności i tej specyficznej prostocie, ale nadal prezentuje się nietypowo i sympatycznie. Nie jest to jednak tak częsty widok na polskich ulicach, jak trzecie wcielenie „Polówki”, które pojawiło się w 1994 roku i ustąpiło miejsca następcy w 2001 roku. Czwarta generacja posiadała jeszcze oryginalne, podwójne, okrągłe światła, natomiast piąta wersje mocno upodobniła się do większego Golfa. Szósta generacja Volkswagena Polo zadebiutowała w 2017 roku, a więc jest to dość świeża i wciąż aktualna propozycja.

Volkswagen Polo VI tył
Czy Polo można pomylić z Golfem? Nie sądzę, ale gabarytami auto zbliża się do poprzednich generacji popularnego przedstawiciela segmentu C.

Używany Volkswagen Polo VI – wymiary, nadwozie

Oczywiście, nie każdemu musi przypaść do gustu krzykliwy styl, dlatego dla tych, którzy preferują bardziej stonowany design, doskonałym wyborem może być Volkswagen Polo. Niemniej jednak, nie byłoby uczciwe twierdzić, że wizualnie jest to auto pozbawione uroku. Wręcz przeciwnie! Polo także emanuje pewnym dynamizmem, choć w inny, bardziej subtelny sposób. Polo stawia na elegancję i bardziej wyważone podejście do wyglądu, co przystoi marce Volkswagen. Przód pojazdu jest charakterystyczny dla tej marki, koncentrując się na dwóch szerokich pasach: górny pas z reflektorami i dużym logo producenta, oraz dolny pas z osadzonymi na krańcach lampami przeciwmgielnymi. Linia boczna jest smukła i posiada kilka prostych przetłoczeń o ostro zarysowanych krawędziach. Tył pojazdu prezentuje się elegancko i oszczędnie, z minimalistycznymi lampami o ładnej grafice wewnętrznej. Wszystko tu jest zachowane w symetrycznym i prostym stylu, ale nadal emanuje elegancją, co może przypaść do gustu wielu osobom. W przypadku odmiany GTI w zasadzie niewiele się zmienia, główną rolę grają większe felgi i detale, ale wielu odbiorcom właśnie to pasuje. Volkswagen Polo VI mierzy 4050 mm długości, 1750 mm szerokości i 1446 mm wysokości. Rozstaw osi to 2560 mm.

Volkswagen Polo VI przód
W wyższej wersji wyposażenia Polo prezentuje się bardzo dobrze. Czasami wystarczy inny kolor niż srebrny.

Używany Volkswagen Polo VI – wnętrze, bagażnik

Volkswagen Polo na początku swojego rynkowego istnienia wydawał się nowoczesny i sprawiał wrażenie lepiej wyposażonego w porównaniu do najbliższej konkurencji. Czy tak jest nadal? Być może czar już minął, ale w odpowiedniej wersji wciąż zaskakuje przyjemnym, ascetycznym stylem. Auto jest dojrzałe i poukładane, ale do tego niemiecki producent zdążył nas już przyzwyczaić. Jak zwykle dużo tu prostych linii i symetrycznych załamań. Centralnym elementem wnętrza jest duży ekran dotykowy z funkcjami sterowania, który zgrabnie wkomponowano w jedną ramę ze wskaźnikami. Poniżej ekranu znajdują się kratki nawiewów, a pod nimi panel sterowania klimatyzacją i nawiewami.

Dla tych, którzy cenią sobie charakterystyczną stylistykę Volkswagena, Polo będzie jak drugi dom. Oczywiście, istniała opcja dostosowania wnętrza poprzez kolorystyczne wstawki, aby nadać mu indywidualny charakter, jednak tradycjonaliści zazwyczaj ograniczali się do klasycznych szarych i czarnych konfiguracji. Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową, Volkswagen Polo robi jeszcze lepsze wrażenie. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie, minimalna pojemność bagażnika wynosi aż 351 litrów, a po złożeniu oparć mamy do dyspozycji imponujące 1125 litrów przestrzeni bagażowej. To więcej niż wystarczające miejsce na przewiezienie nawet sporych bagaży podczas wakacyjnych podróży. Profil kanapy wyraźnie sugeruje, że z tyłu jako takiego komfortu uświadczą dwie dorosłe osoby – środek kanapy jest lekko wyniesiony, a wysoki tunel środkowy mocno ogranicza miejsce na nogi.

Używany Volkswagen Polo VI – silniki

Oferta silnikowa Polo jest dość obszerna i o ile przed liftingiem pod maską mógł wylądować jeden z wielu silników 1.0 MPI i TSI o mocy od 65 do 115 KM, był również silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM, tak po liftingu ograniczono ofertę tylko do trzech silników benzynowych. Wcześniej był również silnik Diesla, tj. 1.6 TDI o mocy 80 lub 95 KM, ale nie jest to zbyt częsty widok w ogłoszeniach. Po liftingu oferta benzynowa składała się m.in. z silnika 1.0 MPI o mocy 80 KM i momencie obrotowym 93 Nm, co przekładało się na dość skromną dynamikę (15,5 sekundy w sprincie do setki i 171 km/h prędkości maksymalnej). Średnie spalanie – 5,6 l/100 km. Alternatywę stanowi silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM i momencie obrotowym 175 Nm (10,8 sekundy do setki) oraz 1.0 TSI generujący 110 KM. Jeśli ktoś szuka dynamiki, powinien poszukać wersji 1.5 TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm (w 8 sekund od 0 do 100 km/h). Jest również świetna wersja GTI, która z jednostki 2.0 TSI wydobywa 207 KM i 320 Nm. To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 240 km/h. Średnie spalanie – 6,8 l/100 km.

Volkswagen Polo VI silnik
Silnik 1.0 TSI to najczęściej spotykana propozycja. Oferuje o wiele lepszą dynamikę niż 1.0 MPI i niższe spalanie niż 1.5 TSI.

Używany Volkswagen Polo VI – opinie użytkowników

 Zalety 

„Stonowana, nieco zachowawcza, ale ponadczasowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze”.

„Całkiem niezła jakość wykończenia, jak na segment B”.

„Duży komfort podróży, bardzo dobre wyposażenie”.

„Nienaganna ergonomia, przestrzeń i funkcjonalność”.

 Wady 

„Dość wysoka cena zakupu, szczególnie wyższych wersji”.

„Dla niektórych stylistyka może być zbyt konserwatywna”.

„W bazowych wersjach wyposażenie jest mocno ograniczone”.

„Spory bagażnik, ale miejsca na nogi na kanapie jest bardzo niewiele”.

Volkswagen Polo VI GTI
Wersja GTI oferuje świetne osiągi i imponującą moc 207 KM. Warto dokładnie sprawdzić taki egzemplarz przed zakupem.

Używany Volkswagen Polo VI – awaryjność, typowe usterki

Podobnie jak w przypadku wszystkich używanych samochodów, należy sprawdzić, czy nie występują oznaki uszkodzeń spowodowanych kolizjami czy mocniejszymi uderzeniami parkingowymi, takie jak nierówne szczeliny między panelami, luźny zderzak itp. Należy również zwrócić uwagę na uszkodzenia parkingowe, takie jak zarysowania zderzaków i felg od krawężników, ponieważ tylko wersje o wyższej specyfikacji są wyposażone w przednie i tylne czujniki parkowania. Poza tym, lepiej unikać zupełnie bazowych, zazwyczaj kupowanych do firm wersji. Przykładowo bez opcji App Connect nie będzie można podłączyć smartfona do systemu informacyjno-rozrywkowego, dlatego przed zakupem trzeba dokładnie zapoznać się z kartą specyfikacji samochodu. Było również kilka akcji serwisowych. Przykładowo niektóre Polo wyprodukowane między 1 maja 2017 a 12 października 2018 roku zostały poddane akcji serwisowej w związku z wadą konstrukcyjną tylnych pasów bezpieczeństwa. Ciężar środkowego pasażera przesuwającego się na bok podczas awaryjnej zmiany pasa ruchu przy dużej prędkości może spowodować rozpięcie pasa bezpieczeństwa osoby siedzącej obok niego. Oprócz tego w egzemplarzach wyprodukowanych między 12 października 2017 a 22 października 2018 roku może wzrosnąć skok hamulca ręcznego z powodu poluzowania się regulatora. Warto więc odwiedzić lokalnego dealera VW i sprawdzić, czy jakiś problem dotyczy oglądanego egzemplarza.

Volkswagen Polo VI skrzynia DSG
Działanie skrzyni DSG nigdy nie było idealne, ale nadmierne szarpanie i problemy ze zmianą biegów są niedopuszczalne.

Używany Volkswagen Polo VI – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volkswagenie Polo VI znajduje się na słupku środkowym lewym, pod drzwiami kierowcy, oraz w lewym dolnym rogu pod szybą czołową. Numer VIN znajdziemy również pod maską na wzmocnieniu bocznym prawym w pobliżu gniazda osadzenia amortyzatora.

Volkswagen Polo VI numer VIN

Używany Volkswagen Polo VI – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących Polo VI. Przykładowo model z 2018 roku z silnikiem 1.6 TDI o mocy 80 KM i przebiegiem 76 000 kilometrów to koszt 47 000 złotych. Za około 65 000 złotych można również znaleźć model z 2020 roku z silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM i przebiegiem 40 000 kilometrów.

Używany Volkswagen Polo VI – podsumowanie

Volkswagen Polo VI dla wielu jest wyznacznikiem w segmencie B, choć alternatyw, nierzadko tańszych i lepszych jest naprawdę mnóstwo. Nie każdy model oferuje jednak tak szeroką i elastyczną ofertę, a solidność i świetne wyposażenie w wyższych wersjach potrafi skusić nawet wybrednych kierowców.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volkswagenach:

Używany Volkswagen Polo V (2009-2017) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen T-Roc (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Volkswagen Polo VI bok

Volkswagen Polo VI – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 405/175/144 cm
Rozstaw osi 256 cm
Pojemność bagażnika 351-1125 l
Volkswagen Polo VI – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 1.0 MPI 1.0 MPI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI (GTI) 1.6 TDI
Pojemność 999 cm³ 999 cm³ 999 cm³ 999 cm³ 1498 cm³ 1984 cm³ 1598 cm³
Paliwo benzynowy benzynowy benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel
Maks. moc 65 KM 75 KM 95 KM 115 KM 150 KM 207 KM 95 KM
Maks. moment 90 Nm 95 Nm 175 Nm 200 Nm 250 Nm 320 Nm 230 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,5 s 14,3 s 10,5 s 9,3 s 8,1 s 6,5 s 12,5 s
Prędkość maks. 161 km/h 173 km/h 191 km/h 196 km/h 215 km/h 240 km/h 176 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,7 l/100 km 5,1 l/100 km 4,1 l/100 km 4,3 l/100 km 5,2 l/100 km 6,8 l/100 km 4,3 l/100 km

Używany Volkswagen Polo VI – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji