UżywaneOpinieUżywany Volkswagen T-Roc (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Volkswagen T-Roc (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Żaden liczący się na rynku producent nie może lekceważyć mody na crossovery. Volkswagen postanowił wejść na rynek z modelem T-Roc i zrobił to w idealnym momencie. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto rozważyć jego zakup?

Alternatywa dla Golfa? Jeśli ktoś bardzo chce kompaktowego crossovera, ale Tiguan wydaje się za duży i zbyt poważny, Volkswagen T-Roc wydaje się odpowiednim wyborem. Mimo to określanie go mianem alternatywy dla popularnego Golfa jest odrobinę przesadą. Golf to niemal flagowy model niemieckiej marki i nie chodzi tu o wielkość czy poziom prestiżu, ale o popularność i mnogość najróżniejszych wersji – od oszczędnego kombi z silnikiem Diesla po sportową i bardzo szybką odmianę R. T-Roc również oferuje sporą elastyczność, ale w środku posiada zauważalnie gorsze materiały, ma nieco mniej przestrzeni i gorsze wyposażenie. Po liftingu stał się zdecydowanie lepszy, ale nie na tyle, aby być pełnoprawną alternatywą. Tak czy inaczej to niezwykle udany model i jeśli ktoś szuka modnego crossovera w praktycznym wydaniu, T-Roc będzie bardzo ciekawą propozycją.

Volkswagen T-Roc - tył
T-Roc w czerwieni, z czarnym dachem i srebrnymi wstawkami prezentuje się świetnie.

Używany Volkswagen T-Roc – wymiary, nadwozie

Pod względem wizualnym T-Roc prezentuje się bardzo dobrze i co prawda ma wiele elementów podobnych do Golfa, Tiguana czy T-Crossa, ale dzięki zastosowaniu kilku elementów, ma swój charakterystyczny styl. Z przodu w oczy rzuca się szeroki grill, który ładnie koresponduje z kloszami lamp, a listwy – jedna chromowana w dolnej części oraz LED w górnej – spinają wszystko w jedną całość. Oprócz tego w zderzaku zamontowano bardzo charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej, które odróżniają T-Roc’a od innych aut i modeli Volkswagena i sprawiają, że nie da się tego auta pomylić z żadnym innym. Linia boczna jest zgrabna i dość masywna, co potęgują szerokie listwy z tworzywa na nadkolach oraz w dolnej części drzwi. Mocne przetłoczenia nad nadkolami dodają całości ciekawego wyglądu. Tył jest już dość klasyczny, z charakterystycznymi dla Volkswagena kloszami lamp z ładną sygnaturą LED w środku. W odpowiedniej wersji np. z czerwonym lakierem, czarnym dachem, srebrną listwą i relingami, T-Roc może prezentować się naprawdę dobrze. Auto mierzy 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1501 mm wysokości. Rozstaw osi to 2603 mm.

Volkswagen T-Roc - przód
Miłośnicy volkswagenowskiego minimalizmu mogą wybrać wersję w stonowanym, grafitowym kolorze.

Używany Volkswagen T-Roc – wnętrze, bagażnik

Wnętrze T-Roc’a jest przestronne i świetnie zorganizowane, ale jeśli ktoś chce porównać je do obecnie oferowanego Golfa, na pewno zauważy różnice pod względem przestrzeni. Na pewno nie jest źle i różnice można zaakceptować, jeśli weźmiemy pod uwagę niższą cenę, ale jeśli ktoś liczył na tyle samo miejsca z tyłu oraz na szerokość, może być nieco rozczarowany. Pozytywnie zaskakuje za to przestrzeń nad głową – tej nie brakuje nawet z tyłu. Kanapa pomieści co prawda trzy osoby, ale pasażer w środku będzie miał niewygodnie m.in. przez wysoki tunel środkowy i wyprofilowanie kanapy, które faworyzuje dwóch pasażerów siedzących po obu stronach. Są nawiewy na tył, obszerny podłokietnik i wystarczająco przestrzeni na nogi, również pod poprzedzającym fotelem.

Jeśli chodzi o projekt deski rozdzielczej, jest zdecydowanie ciekawiej, a w niektórych wersjach możemy liczyć na kolorowe wstawki np. czerwone lub szare. Pod względem ergonomii jest świetnie, są schowki, półeczki, uchwyty na kubki itp. Pewnym szokiem może być jednak fakt, że w wersji sprzed liftingu na desce rozdzielczej oraz w jej okolicach nie uświadczymy miękkich materiałów. Wszystko jest twarde, także górna część deski rozdzielczej. Nawet w równolegle oferowanym Polo było więcej miękkich materiałów. Po liftingu to się co prawda zmieniło, ale jeśli ktoś szuka starszych egzemplarzy, powinien o tym pamiętać. Na szczęście wyposażenie jest w porządku. Praktycznie każdy T-Roc jest wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, dwustrefową klimatyzację, Bluetooth, radio DAB, 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczne hamowanie awaryjne i asystenta utrzymania pasa ruchu. Warto jednak celować w wyższe wersje wyposażenia, m.in. z podgrzewanymi fotelami czy kierownicą. Jeśli chodzi o bagażnik, jest całkiem nieźle, choć trochę rozczarowuje brak bocznych siatek i nieregularne kształty ścianek. Mamy jednak podwójną podłogę (w wersji z napędem 4Motion miejsca jest mniej), haczyki na siatki, przejście na dłuższe przedmioty itp. Pojemność w konfiguracji 5-osobowej to 445 litrów, a po złożeniu oparć na płasko – 1290 litrów.

Używany Volkswagen T-Roc – silniki

Oferta silnikowa jest naprawdę bogata i trudno narzekać na jakiekolwiek braki. Bazowym silnikiem benzynowym jest 1.0 TSI o mocy 115 KM (po 2020 r. – 110 KM) i momencie obrotowym 200 Nm. Trochę brakuje mu wigoru i kultury pracy, ale jeśli ktoś planuje podróżować głównie po mieście bez większego obciążenia, może się na taki silnik skusić. Alternatywą jest 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm i chyba jest to najpopularniejsza wersja, która oferuje zarówno niezłe osiągi, elastyczność, sprawność w mieście i w trasie, jak również rozsądne spalanie. Sprint do setki zajmuje 8,5 sekundy, prędkość maksymalna to 203 km/h a średnie spalanie 5,5 l/100 km. Jest także wersja 2.0 TSI o mocy 190 KM i momencie obrotowym 350 Nm, która w połączeniu z napędem 4Motion i skrzynią automatyczną DSG (7-stopniową) czyni z tego kompaktowego crossovera naprawdę dynamiczne, wszechstronne auto. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 216 km/h. Średnie spalanie – 6,7 l/100 km. Jest także wersja R z silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM, momencie obrotowym 400 Nm, napędem 4Motion i skrzynią DSG. Tutaj od 0 do 100 km/h przyspieszymy w 4,8 sekundy i rozpędzimy się do 250 km/h. Średnie spalanie – 7,1 l/100km.

Volkswagen T-Roc - silnik
Silnik 1.5 TSI to najczęstszy wybór do tego auta, który zapewnia optymalne połączenie dynamiki, oszczędności i kultury pracy.

Są również silniki wysokoprężne, choć po liftingu w ofercie zostało tylko 2.0 TDI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm. Podobnie jak 150-konne 1.5 TSI, podobnie ta jednostka jest optymalnym wyborem do T-Roc’a. Oferuje niezłą dynamikę – 8,8 s do setki – oraz przyzwoite spalanie na poziomie 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Dla bardziej wymagających jest 190-konna wersja (400 Nm), która rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Ta wersja jest dostępna tylko z napędem 4Motion i DSG, więc ceny mogą być spore. Średnie spalanie – 5,1 l/100 km. Dla mniej wymagających są wersje 1.6 TDI lub 2.0 TDI – obie o mocy 115 KM i ze średnim spalaniem poniżej 5 l/100 km.

Volkswagen T-Roc - silnik
Dla ceniących osiągi przygotowano silnik 2.0 TSI, który zapewnia imponujące 190 KM.

Używany Volkswagen T-Roc – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetna i odważna jak na Volkswagena stylistyka”.

„Przyjemne prowadzenie, oszczędne i dynamiczne silniki”.

„Wysoki komfort podróży i niezłe wyposażenie”.

„Dość obszerne i praktyczne wnętrze”.

 Wady 

„Raczej przeciętna ilość miejsca na kanapie”.

„Przed liftingiem kiepskiej jakości materiały we wnętrzu”.

„Wyraźne braki w wyposażeniu w porównaniu do Golfa”.

„Zadbane i doposażone egzemplarze są bardzo drogie”.

Używany Volkswagen T-Roc – awaryjność, typowe usterki

W początkowych wersjach modelu było sporo braków w wyposażeniu (np. opcjonalne podparcie lędźwiowe), dlatego też warto szukać modeli z 2018 r. lub późniejszych. Poza tym zdecydowanie warto sprawdzić wszelkie uszkodzenia i/lub nieumiejętne naprawy, także podwozia. To w głównej mierze auto miejskie, ale wersje z napędem 4Motion mogły być nieco ostrzej traktowane, również w terenie. Oprócz tego tworzywa sztuczne we wnętrzu są twarde i szorstkie i mogą nie wytrzymać życia rodzinnego, tak dobrze jak wnętrza innych samochodów Grupy Volkswagena. Poza tym Volkswagen T-Roc to bardzo niezawodny samochód, który nie cierpi na popularne, powtarzające się usterki czy problemy.

Volkswagen T-Roc - wnętrze
Największą bolączką przedliftingowego modelu jest kiepska jakość materiałów we wnętrzu – wszędzie plastik.

Używany Volkswagen T-Roc – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volkswagenie T-Roc znajduje się pod maską po prawej stronie, wytłoczony na elemencie nadwozia (w okolicach nadkola) oraz za szybą, w lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajduje się na naklejce umieszczonej po lewej stronie, na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Volkswagen T-Roc numer VIN

Używany Volkswagen T-Roc – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących używanego Volkswagena T-Roc’a. Przykładowo model z 2019 roku w wersji Premium z silnikiem 1.5 TSI ACT i przebiegiem 84 000 kilometrów to koszt około 100 000 złotych. Za około 85 000 złotych można znaleźć model z 2021 roku z silnikiem 1.0 TSI i przebiegiem 20 000 kilometrów.

Używany Volkswagen T-Roc – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka nietuzinkowego, ale pewnego i funkcjonalnego crossovera do miasta, powinien zwrócić uwagę na Volkswagena T-Roc’a. Nie jest być może tak atrakcyjny jak francuska konkurencja, ale zapewnia spory wybór napędów i silników, nieźle się prowadzi i jest oszczędny. Niestety za zadbane egzemplarze trzeba słono zapłacić.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volkswagenach:

Używany Volkswagen Tiguan II (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) – opinie użytkowników

Volkswagen T-Roc - bok

Volkswagen T-Roc – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 423/181/150 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 445-1290 l
Volkswagen T-Roc – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI ACT 2.0 TSI 2.0 TSI (R)
Pojemność 999 cm³ 999 cm³ 1498 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 110 KM 115 KM 150 KM 190 KM 300 KM
Maks. moment 200 Nm 200 Nm 250 Nm 350 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 10,1 s 8,4 s 7,2 s 4,8 s
Prędkość maks. 185 km/h 187 km/h 205 km/h 216 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 5,1 l/100 km 5,3 l/100 km 6,7 l/100 km 7,1 l/100 km
Volkswagen T-Roc – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1598 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 115 KM 115 KM 150 KM 190 KM
Maks. moment 250 Nm 300 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 10,4 s 8,8 s 7,7 s
Prędkość maks. 185 km/h 187 km/h 205 km/h 216 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,8 l/100 km 4,7 l/100 km 4,9 l/100 km 5,1 l/100 km

Używany Volkswagen T-Roc – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji