UżywaneOpinieUżywane Mitsubishi Eclipse Cross (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Mitsubishi Eclipse Cross (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Moda na crossovery zaszła tak daleko, że niektórzy producenci postanowili odkurzyć historyczne nazwy modeli. Przykładem jest Mitsubishi Eclipse Cross. Jakie są opinie o tym modelu?

Wątpię, aby miłośnicy tej marki sprzed kilkunastu lat wciąż przeglądali aktualne katalogi z wypiekami na twarzy. Nie ma śladu po takich autach jak Eclipse, Lancer, GTO, 3000GT itp. Dziś w ofercie znajdziemy Clio ze zmienionymi znaczkami i nazwą Colt, Captura z plakietką ASX czy też niewielkiego, ale już mocno przestarzałego Space Stara. Jedynym ciekawym modelem jest nowy Outlander, natomiast Eclipse Cross bazuje na sentymentach sprzed lat, ale w zupełnie innym wymiarze, który dopasowano do obowiązujących trendów. Zatem zamiast emocjonującego coupe, obiektu westchnień wielu młodych kierowców, dostajemy miejskiego, kompaktowego crossovera o niezbyt porywającym charakterze. Czym charakteryzuje się to auto?

Mitsubishi Eclipse Cross tył
Trzeba przyznać, że tył jest bardzo charakterystyczny i trudno pomylić ten model z jakimkolwiek innym na ulicy.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – wymiary, nadwozie

Aby wyróżnić się na zatłoczonym rynku kompaktowych crossoverów, trzeba zaoferować coś innego, nietypowego, być może ekscentrycznego. Mitsubishi Eclipse Cross to ma i co prawda nie każdemu musi się podobać, to trudno odmówić mu ciekawego wyglądu, śmiałych elementów i stylistycznych dodatków. Najwięcej dzieje się z przodu. Tutaj styliści starali się wpleść elementy z nazwy (cross = krzyż). Faktycznie spoglądając od frontu widać literę X zaznaczoną przez dwa chromowane elementy, które łączą główne, strzeliste klosze lamp ze światłami przeciwmgielnymi w zderzaku. W centralnej części mamy czarną blendę, którą w górnej części podkreśla prosty grill z tradycyjnym logo. Linia boczna poprowadzona jest dość wysoko, a szyby boczne z przodu charakteryzują się dość dużą powierzchnią poprawiającą widoczność. Na uwagę zasługuje wyraźne przetłoczenie na wysokości klamek oraz łagodnie opadająca linia dachu oraz klapa bagażnika narysowana pod dużym kątem. Tył z kolei to przede wszystkim światła zachodzące na słupki C oraz szeroka listwa dzieląca tylną szybę. Podobne rozwiązanie znajdziemy np. w Citroenie C4. Całości dopełniają liczne nakładki na nadkolach, progach etc. Mitsubishi Eclipse Cross mierzy 4405 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.

Mitsubishi Eclipse Cross przód
Z przodu z kolei widzimy nawiązania do większego Outlandera, a charakterystyczne kształty przypominają dużą literę X.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – wnętrze, bagażnik

Wnętrze idealnie pasuje do większości modeli z Japonii. Mnóstwo przycisków najróżniejszej maści, sporo połyskującego plastiku, różne kształty i faktury, a wszystko to przyozdobione różnymi odcieniami szarości. Tutaj liczy się przede wszystkim ergonomia i prostota, choć spoglądając na najróżniejsze przyciski, panele, przełączniki itp. można odnieść wrażenie, że jest zupełnie inaczej. Na szczycie deski rozdzielczej mamy niewielki ekran, który wystaje ponad jej obrys i nie oferuje zbyt dobrej jakości i rozdzielczości. Niżej mamy nawiewy, panel klimatyzacji i sporo przycisków do sterowania podgrzewaniem kierownicy, foteli itp. Są porty USB, przycisk do sterowania napędem oraz gładzik z kilkoma przyciskami do sterowania systemem, kojarzący się np. z Lexusami. Niestety nie działa to najlepiej i obsługa systemu info-rozrywki nie należy do przyjemnych czynności.

Mitsubishi Eclipse Cross kokpit przedlift
Przed zmianami widać niewielki ekran oraz panel do sterowania systemem z gładzikiem usytuowany na konsoli centralnej.
Mitsubishi Eclipse Cross kokpit polift
Po zmianach zastosowano większy ekran i zrezygnowano ze sterowania dotykowego z poziomu panelu przy uchwytach na kubki.

Na ilość miejsca nie można narzekać, z przodu jest wygodnie, przestrzeni nie brakuje, a fotele są dość wygodne, choć brakuje im trzymania bocznego. Z tyłu również jest wygodnie, nad głową miejsca jest wystarczająco, a przesuwana wzdłużnie kanapa pozwala na dostosowanie miejsca według potrzeb. Jakość materiałów jest dostateczna, choć ilość połyskujących tworzyw w newralgicznych miejscach może trochę przeszkadzać, zbierać kurz i odciski palców, a po czasie również rys. Na pochwałę zasługuje bagażnik z niemal płaską powierzchnią po złożeniu oparć kanapy. Jego pojemność to od 378 do 1159 litrów.

Mitsubishi Eclipse Cross fotele
Fotele zasługują na pochwałę, ale jeśli ktoś preferuje dynamiczną jazdę w zakrętach, może odczuwać deficyt trzymania bocznego.
Mitsubishi Eclipse Cross kanapa
Kanapa jest obszerna i nawet nad głowami jest wystarczająco miejsca.
Mitsubishi Eclipse Cross bagażnik
Bagażnik ma dość regularne kształty, choć plastikowe boczki zapewne po pewnym czasie będą mocno porysowane.
Mitsubishi Eclipse Cross bagażnik
Po złożeniu oparć kanapy mamy niemal płaską podłogę i przyzwoitą pojemność.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – silniki

Sporą zaletą Mitsubishi Eclipse Cross jest oferta silnikowa. Nie jest obszerna i emocjonująca, ale obejmuje trzy ciekawe zestawy. Zacznijmy od silnika benzynowego 1.5 T o mocy 163 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Silnik ten może być łączony zarówno ze skrzynią manualną, jak i bezstopniową CVT. Co więcej, możemy wybrać standardowy napęd na przednią oś, jak i napęd na cztery koła. W tym przypadku sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,4 sekundy, prędkość maksymalna to 200 km/h a średnie spalanie wynosi około 9 l/100 km. Do wyboru jest jeszcze silnik wysokoprężny 2.2 DiD o mocy 150 KM i momencie obrotowym 400 Nm. W połączeniu z 8-biegowym automatem i napędem na wszystkie koła sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 sekundy, prędkość maksymalna to 195 km/h, a średnie spalanie to przyzwoite 5,5 l/100 km.

Mitsubishi Eclipse Cross silnik 15 T
Silnik 1.5 T to najczęstsza pozycja na rynku wtórnym. Turbodoładowana benzyna zapewnia przyzwoite osiągi, spalanie i kulturę pracy.

Po 2021 ofertę stanowi odświeżony model, w którym pojawił się układ hybrydowy plug-in. Bazuje on na silniku benzynowym 2.4 i oferuje moc systemową aż 188 KM. Tutaj również mamy napęd na cztery koła, przekładnię CVT, a to wszystko pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy. Bateria o pojemności 13 kWh pozwala pokonać do 45 kilometrów bezemisyjnie.

Mitsubishi Eclipse Cross silnik PHEV
Hybryda plug-in zapewnia dostateczny zasięg i niezłą dynamikę, choć cena może zniechęcać.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – opinie użytkowników

 Zalety 

„Prostota obsługi wnętrza i przyciski niemal od każdej funkcji”.

„Rozsądna oferta napędowa wraz z ciekawą hybrydą plug-in”.

„Bardzo sprawny i przydatny napęd na cztery koła”.

„Niedroga eksploatacja i wysoka niezawodność”.

 Wady 

„Wnętrze jest przestarzałe i mało ciekawe”.

„Bardzo dużo połyskujących elementów, które się rysują i brudzą”.

„Specyficzna stylistyka i kiepska widoczność przez dzieloną szybę tylną”.

„Nieintuicyjny i przestarzały system info-rozrywki”.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Ralliart
Mitsubishi Eclipse Cross z napędem hybrydowym PHEV i wersji specjalnej Ralliart.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – awaryjność, typowe usterki

Modele z bazowym wyposażeniem mogą być pozbawione czujników parkowania, a to z kolei mogło doprowadzić do drobnych uszkodzeń parkingowych. Wnętrze jest dość wytrzymałe, ale liczne twarde i połyskujące plastiki mogą nosić ślady użytkowania lub braku odpowiedniej pielęgnacji. W bagażniku również jest sporo elementów z tworzywa, które może być w kiepskim stanie, jeśli poprzedni właściciel często przewoził twarde i ciężkie przedmioty. Auto zazwyczaj wyjeżdżało z fabryki na kołach z oponami o sporym profilu, więc uszkodzenie felgi mogło być skutkiem mocnego uderzenia. Warto także sprawdzić system info-rozrywki i działanie panelu dotykowego, który nie jest zbyt wygodny w obsłudze.

Mitsubishi Eclipse Cross panel sterowania
Pojawiało się wiele zarzutów co do wygody i sprawności sterowania systemem multimedialnym. Po liftingu producent zrezygnował z tego rozwiązania.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Mitsubishi Eclipse Cross znajduje się pod maską, w okolicy ściany grodziowej, w górnej części po prawej stronie. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na słupku B po lewej stronie na naklejce pod drzwiami, jak również w lewym dolnym rogu pod szybą czołową.

Mitsubishi Eclipse Cross VIN

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących Mitsubishi Eclipse Cross. Przykładowo model z 2019 roku z przebiegiem 60 000 kilometrów i silnikiem 1.5 T to koszt około 90 000 złotych. Za około 160 000 złotych kupimy egzemplarz z 2022 roku z przebiegiem 15 000 kilometrów i napędem hybrydowym plug-in.

Mitsubishi Eclipse Cross przedlift
Mitsubishi Eclipse Cross przed liftingiem (2017-2021)
Mitsubishi Eclipse Cross polift
Mitsubishi Eclipse Cross po liftingu (od 2021 r.)

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – podsumowanie

Mitsubishi Eclipse Cross to świetna propozycja dla kierowcy, który nie szuka sportowych emocji, ale solidności i klasyki w ciekawym wydaniu. Napęd na cztery koła z pewnością przyda się podczas dojazdów np. na piknik, natomiast opcja napędu hybrydowego plug-in pozwoli dojechać do pracy na napędzie elektrycznym.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Mitsubishi:

Używane Mitsubishi ASX I (2010-2022) – opinie użytkowników

Używane Mitsubishi Outlander III (2012-2022) – opinie użytkowników

Mitsubishi Eclipse Cross bok

Mitsubishi Eclipse Cross – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 440/180/168 cm
Rozstaw osi 267 cm
Pojemność bagażnika 378-1159 l
Mitsubishi Eclipse Cross – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.5 T 2.2 DiD 2.4 PHEV
Pojemność 1499 cm³ 2268 cm³ 2360 cm³
Paliwo PB ON PB + EV
Maks. moc 163 KM 150 KM 188 KM
Maks. moment 250 Nm 400 Nm 193 Nm (silnik spalinowy)
0-100 km/h 10,4 s 10,7 s 10,9 s
Prędkość maks. 200 km/h 195 km/h 162 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,1 l/100 km 5,5 l/100 km 2,0 l/100 km

Używane Mitsubishi Eclipse Cross – galeria

Mitsubishi Eclipse Cross przód Mitsubishi Eclipse Cross przód Mitsubishi Eclipse Cross przód Mitsubishi Eclipse Cross bok Mitsubishi Eclipse Cross tył Mitsubishi Eclipse Cross tył Mitsubishi Eclipse Cross tył Mitsubishi Eclipse Cross bok

Mitsubishi Eclipse Cross kokpit
Kokpit wydaje się chaotyczny i nieuporządkowany, ale mnogość przycisków pozwala na wygodne sterowanie większością funkcji.
Mitsubishi Eclipse Cross zegary
Analogowe, tradycyjne zegary zapewniają czytelność, a niewielki komputer pokładowy przekazuje najważniejsze informacje.
Mitsubishi Eclipse Cross ekran
System wydaje się prosty i czytelny, ale sterowanie nim z poziomu panelu dotykowego na konsoli centralnej nie należy do wygodnych.
Mitsubishi Eclipse Cross ekran
Przy kiepskiej widoczności do tyłu przydaje się kamera cofania.
Mitsubishi Eclipse Cross panel klimatyzacji
Panel klimatyzacji ma wszystkie niezbędne opcje pod tradycyjnymi przyciskami. Niżej są również przyciski do sterowania m.in. podgrzewaną kierownicą.
Mitsubishi Eclipse Cross panel sterowania
Sterowanie dotykowe z poziomu panelu dotykowego nie działa najlepiej.
Mitsubishi Eclipse Cross panel sterowania
Japońskie auta zazwyczaj mają przyciski w najróżniejszych kształtach. Szkoda, że nie zachowano żadnej spójności.
Mitsubishi Eclipse Cross panel centralny
Również na panelu centralnym wszystko jest nieco porozrzucane.
Mitsubishi Eclipse Cross fotele
Fotele są wygodne, nie mają zbyt dobrego wsparcia bocznego, ale pasują do spokojnego charakteru auta.
Mitsubishi Eclipse Cross kanapa
Niski, ale dość szeroki tunel środkowy trochę przeszkadza, ale krótka wycieczka po mieście nie powinna być męcząca nawet dla trzech pasażerów z tyłu.
Mitsubishi Eclipse Cross bagażnik
Bagażnik nie należy do wiodących w klasie, ale ma dość regularne kształty i podwójną podłogę.
Mitsubishi Eclipse Cross bagażnik
Po złożeniu podłogi mamy niemal płaską powierzchnię.
Mitsubishi Eclipse Cross bagażnik
Pod podłogą wygospodarowano jeszcze sporo miejsca na akcesoria i drobne przedmioty.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji