Suzuki S-Cross Strong Hybrid (2022)

W gamie Suzuki S-Cross zadebiutowała właśnie nowa wersja silnikowa. Japoński SUV jest teraz dostępny także jako klasyczna hybryda. Dowiedz się więcej na ten temat.

Suzuki S-Cross pojawiło się na rynku jesienią ubiegłego roku, zastępując w ofercie model SX4 S-Cross. Dotychczas ten kompaktowy SUV był oferowany wyłącznie ze znanym z poprzednika, turbodoładowanym silnikiem 1.4 BoosterJet, wspomaganym przez układ mild hybrid 48V. Teraz w sprzedaży pojawił się drugi wariant – Strong Hybrid. Przekonajmy się zatem, czym wyróżnia się ta nowa wersja silnikowa.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid (2022)
Suzuki S-Cross w standardzie oferuje bogaty pakiet systemów wspomagających kierowcę.

Układ napędowy odmiany Strong Hybrid składa się z: wolnossącej jednostki benzynowej o pojemności 1,5 l, silnika elektrycznego z generatorem (tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit), układu ISG (alternator zintegrowany z rozrusznikiem), 6-stopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów 6AGS oraz litowo-jonowej baterii o pojemności 840 Wh, którą umieszczono pod podłogą bagażnika. Taka konstrukcja napędu pozwala na pokonywanie krótkich odległości wyłącznie „na prądzie”, bez angażowania silnika spalinowego. Moc systemowa całego układu wynosi 116 KM.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid (2022)
Konstrukcja układu Strong Hybrid jest taka sama jak w Vitarze.

Jak przystało na Suzuki, klienci decydujący się na zakup nowego S-Crossa Strong Hybrid mają do wyboru dwie wersje – przednionapędową oraz z napędem na cztery koła AllGrip Select. Pierwsza z wymienionych przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,7 s i zużywa średnio 5,2 l/100 km, natomiast druga potrzebuje odpowiednio: 13,5 s oraz 5,8 l/100 km. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid (2022)

Nowe Suzuki S-Cross Strong Hybrid z przednim napędem i w podstawowej odmianie Premium zostało wycenione na 120 900 zł. Standardowa specyfikacja tego modelu obejmuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, komplet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy, reflektory Full LED, a także system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Dopłata do napędu AllGrip Select wynosi 11 000 zł.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid (2022)
System kamer 360 stopni należy do wyposażenia seryjnego wersji Elegance oraz Elegance Sun.

O oczko wyżej w ofercie znajdziemy wariant Elegance za 132 900 zł, który występuje wyłącznie z napędem na przednią oś i oferuje dodatkowo m.in. system kamer 360 stopni oraz system multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym i nawigację. Topowa wersja Elegance Sun kosztuje 148 900 zł i dokłada do powyższej listy napęd 4×4 oraz szklany dach panoramiczny.

Sprawdź ceny pozostałych wersji Suzuki S-Cross:

Suzuki S-Cross Hybrid – opis wersji i cennik

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj