Nowe auta z napędem 4x4 2023

Osoby szukające względnie niedrogiego samochodu, który dobrze poradzi sobie poza asfaltem, wciąż mają w czym wybierać. Oto zestawienie najtańszych nowych aut z napędem 4×4 na polskim rynku.

Pomimo że w ostatnich latach rynek wyraźnie się zmienia, a ceny nowych samochodów stale rosną, w ofercie niektórych marek nadal można znaleźć stosunkowo rozsądnie wycenione modele ze zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła. Pod tym względem wyróżniają się głównie azjatyccy producenci, a w szczególności Suzuki, które aktualnie ma w swojej gamie aż cztery takie auta.

Poniżej przygotowaliśmy listę 9 najtańszych nowych samochodów z napędem 4×4, które są dostępne na polskim rynku. W tym gronie najmniej kosztuje Suzuki Ignis (poniżej 90 tysięcy zł), natomiast pozostałe propozycje w większości mieszczą się w przedziale 100-150 tysięcy zł. W zakładanym budżecie znajdziemy zarówno modele z prostym układem 4×4 z dołączanym napędem tylnej osi (m.in. Duster, Ignis), jak i auto ze stałym napędem na cztery koła (Subaru XV), a nawet klasyczną terenówkę (Suzuki Jimny).

Dacia Duster

  • silniki: benzynowy 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) lub wysokoprężny 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm)
  • prześwit: 210 mm
  • cena: od 102 800 zł

Dacia Duster drugiej generacji została przedstawiona w 2017 roku, a w 2021 roku do sprzedaży trafił odświeżony model. Rumuński SUV w wersji 4WD z dołączanym napędem tylnej osi sprawnie radzi sobie w lekkim terenie, w czym pomagają spory prześwit i duży skok zawieszenia. Plus za możliwość zblokowania napędu 4×4 w trybie LOCK. Obie wersje silnikowe są łączone z 6-biegową ręczną skrzynią. Duster z benzynowym motorem został wyceniony na 105 300 zł (Journey) oraz 108 400 zł (SL Extreme), a odmiana wysokoprężna kosztuje 102 800 zł (Journey) oraz 105 900 zł (SL Extreme).

Dacia Duster

Dacia Duster – opis wersji i cennik

SsangYong Tivoli

  • silniki: benzynowy 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm)
  • prześwit: 165 mm
  • cena: od 97 990 zł

SsangYong Tivoli zadebiutował na rynku w 2015 roku, a cztery lata później został poddany niewielkiemu liftingowi. W ofercie znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy – 1.5 T-GDi (163 KM), który opcjonalnie jest łączony układem 4×4 z dołączanym napędem tylnej osi. Klienci mogą wybierać między 6-biegową skrzynią manualną a automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Ten koreański crossover został wyceniony na 97 990 zł (Crystal), 101 990 zł (Quartz) oraz 124 990 zł (Sapphire), a dopłata do przekładni automatycznej wynosi 7500 zł. Warto dodać, że model ten może zostać wyposażony także w instalację LPG za 6100 zł.

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli – opis wersji i cennik

SsangYong Korando

  • silniki: benzynowy 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm)
  • prześwit: 182 mm
  • cena: od 117 490 zł

SsangYong Korando w aktualnym wcieleniu został zaprezentowany w 2019 roku. Gama silnikowa na rok 2023 ogranicza się wyłącznie do benzynowej jednostki 1.5 T-GDi o mocy 163 KM. Ten turbodoładowany motor opcjonalnie występuje w wersji 4×4 z dołączanym napędem tylnej osi, zarówno w konfiguracji z ręczną skrzynią biegów, jak i przekładnią automatyczną. Korando w wariancie 4×4 zostało wycenione na 117 490 zł (Crystal), 134 490 zł (Quartz) oraz 150 490 zł (Sapphire), a dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 8000 zł. Dodatkowym atutem tego modelu jest możliwość montażu dedykowanej instalacji LPG za 6100 zł.

SsangYong Korando (2022)

SsangYong Korando – opis wersji i cennik

Subaru XV

  • silniki: benzynowy 1.6i (114 KM, 150 Nm) lub 2.0i-S e-Boxer (150 KM, 194 Nm)
  • prześwit: 220 mm
  • cena: od 114 300 zł

Subaru XV drugiej generacji zostało oficjalnie pokazane podczas targów w Genewie w 2017 roku. Klienci mają do wyboru dwa silniki benzynowe – 1.6i (114 KM) oraz 2.0i-S e-Boxer (150 KM). Obie jednostki są łączone z bezstopniową przekładnią Lineartronic i stałym napędem na cztery koła Symmetrical AWD. Słabsza odmiana występuje w trzech wersjach wyposażenia: Trend (114 300 zł), Comfort (125 500 zł) oraz Exclusive (130 200 zł), a mocniejsza – w czterech: Trend (146 000 zł), Active (154 400 zł), Comfort (159 100 zł) oraz Platinum (168 900 zł).

Subaru XV

Subaru XV – opis wersji i cennik

Suzuki Ignis

  • silniki: benzynowy 1.2 DualJet 12V SHVS (83 KM, 107 Nm)
  • prześwit: 180 mm
  • cena: od 85 900 zł

Suzuki Ignis obecnej generacji jest w sprzedaży od 2017 roku, a dwa lata temu zostało odświeżone. Gama silnikowa ogranicza się do benzynowej jednostki 1.2, która jest wspierana przez układ mild hybrid 12V. Najmniejszy crossover Suzuki w wariancie 4×4 został wyposażony w prosty konstrukcyjnie układ AllGrip Auto ze sprzęgłem wiskotycznym dołączającym tylną oś (kierowca nie ma możliwości zmiany trybu pracy napędu) oraz systemy wspomagania podjazdu i zjazdu ze wzniesienia. W ofercie dwie wersje wyposażenia – Premium Plus (85 900 zł) oraz Elegance (89 900 zł).

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis – opis wersji i cennik

Suzuki Jimny

  • silniki: benzynowy 1.5 VVT (102 KM, 130 Nm)
  • prześwit: 210 mm
  • cena: od 106 900 zł

Suzuki Jimny to jeden z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych z nadwoziem osadzonym na ramie. Aktualna odsłona tego modelu zadebiutowała w 2018 roku i obecnie jest oferowana wyłącznie jako dwuosobowe auto ze stałą przegrodą zamontowaną za przednimi fotelami (homologacja ciężarowa N1). Pod maską Jimny pracuje wolnossący silnik o pojemności 1,5 litra, który połączono z 5-biegową skrzynią ręczną. Napęd 4×4 (z reduktorem) załącza się w tradycyjny sposób – za pomocą dźwigni na tunelu środkowym. Jedyna dostępna wersja wyposażenia Pro jest wyceniona na 106 900 zł.

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny – opis wersji i cennik

Suzuki Vitara

  • silniki: benzynowy 1.4 BoosterJet 48V SHVS (129 KM, 235 Nm) lub 1.5 DualJet Hybrid (116 KM)
  • prześwit: 185 mm
  • cena: od 110 900 zł

Suzuki Vitara aktualnej generacji zadebiutowała w 2015 roku, a trzy lata później została odświeżona. Gama silnikowa obejmuje turbodoładowaną jednostkę z układem mild hybrid 48V (129 KM) oraz klasyczną hybrydę (116 KM). Silnik 1,4 l występuje ze skrzynią manualną, a 1,5 l – z przekładnią zautomatyzowaną AGS. Każdy wariant jest dostępny z elektronicznie sterowanym układem AllGrip Select z możliwością wyboru trybu jazdy (Auto, Sport, Snow i Lock). W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia – Premium (od 110 900 zł), Elegance (od 120 900 zł) oraz Elegance Sun (od 125 900 zł).

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara – opis wersji i cennik

Suzuki S-Cross

  • silniki: benzynowy 1.4 BoosterJet 48V SHVS (129 KM, 235 Nm) lub 1.5 DualJet Hybrid (116 KM)
  • prześwit: 175 mm
  • cena: od 123 900 zł

Suzuki S-Cross zostało oficjalnie pokazane jesienią 2021 roku. Podobnie jak w przypadku Vitary, w ofercie znajdziemy dwie wersje silnikowe – 1.4 BoosterJet z układem mild hybrid 48V (129 KM) oraz klasyczną hybrydę 1.5 DualJet Hybrid (116 KM). Mocniejsza jednostka współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią, a słabsza – z przekładnią zautomatyzowaną AGS. Napęd na cztery koła też jest taki sam jak w Vitarze – to układ AllGrip Select. Do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Premium (od 123 900 zł), Elegance (od 133 900 zł) oraz Elegance Sun (od 154 900 zł).

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross – opis wersji i cennik

Toyota Yaris Cross

  • silniki: benzynowy 1.5 Hybrid Dynamic Force (116 KM)
  • prześwit: 170 mm
  • cena: od 118 900 zł

Toyota Yaris Cross zadebiutowała na polskim rynku w 2021 roku. Ten miejski crossover w wersji hybrydowej może być opcjonalnie wyposażony w inteligentny napęd na wszystkie koła AWD-i. To rozwiązanie jest stosowane także w większych SUV-ach japońskiej marki i wyróżnia się brakiem mechanicznego połączenia między osiami. Za napędzanie przednich kół odpowiada benzynowy motor wspomagany przez elektryczną jednostkę i generator ładujący akumulator trakcyjny, natomiast tylne koła wprawia w ruch dodatkowy silnik elektryczny. Klienci mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia – Comfort (118 900 zł), Executive (137 900 zł) oraz Adventure (141 900 zł).

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj