NowościCennikiDacia Duster (2024). Opis wersji i cennik

Dacia Duster (2024). Opis wersji i cennik

Dacia Duster 2. generacji została dwa lata temu odświeżona. Ceny tego modelu zaczynają się od 79 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Dacia Duster 2. generacji zadebiutowała we wrześniu 2017 roku podczas targów we Frankfurcie, a w 2021 roku światło dzienne ujrzał model po liftingu. W ramach modernizacji rumuński SUV zyskał lekko odświeżony wygląd (największą zmianą są nowe światła LED oraz osłona chłodnicy z trójwymiarowym wzorem). Wnętrze także zostało przeprojektowane, a najbardziej w oczy rzuca się nowa konsola środkowa z przesuwanym podłokietnikiem. Ponadto w droższych wersjach wyposażenia znajdziemy zaktualizowany system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, radiem DAB, Bluetooth oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Więcej na temat zmian: Dacia Duster po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Dacia Duster - tył

Dacia Duster (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Dacia Duster mierzy 434,1 cm długości, 180,4 cm szerokości (205,2 cm z lusterkami) i 169,3 cm wysokości (168,2 cm w wersji 4WD). Jej rozstaw osi to 267,3 cm (w wersji 4WD – 267,6 cm). Bazowa pojemność bagażnika wynosi 445 litrów (4WD: 411 l), a maksymalnie można ją powiększyć do 1478 l (4WD: 1444 l).

Dacia Duster (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,1 s, prędkość maksymalna: 166 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,2 l/100 km
  • 1.0 ECO-G (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 15,1 s (LPG: 13,8 s), prędkość maksymalna: 166 km/h (LPG: 168 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,4 l/100 km (LPG: 7,8 l/100 km)
  • 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
  • 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
  • 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
Dacia Duster FL - silnik
Silnik 1.3 TCe

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km
  • 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
Dacia Duster - silnik
Silnik 1.5 Blue dCi

Nowa Dacia Duster (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TCe/90 KM (Expression i Journey) oraz 1.0 ECO-G/100 KM (Expression, Journey, Journey+ i Extreme). Benzynowa odmiana 1.3 TCe/130 KM została wyceniona na: 89 500 zł (Expression), 96 200 zł (Journey) oraz 101 200 zł (Journey+). Najmocniejszy wariant 1.3 TCe/150 KM z dwusprzęgłową przekładnią EDC i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 108 200 zł (Journey) oraz 112 200 zł (Extreme), a z manualną skrzynią biegów i napędem 4WD – 110 700 zł (Journey) oraz 114 700 zł (Extreme). Wysokoprężna odmiana 1.5 Blue dCi/115 KM z przednim napędem została wyceniona na 97 200 zł (Journey), a z napędem 4WD kosztuje odpowiednio: 109 200 zł (Journey) oraz 113 200 zł (Extreme). Dacia Duster jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.

Dacia Duster - deska rozdzielcza

Expression – od 79 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe aluminiowe obręcze kół (wzór ORAGA), z oponami 215/65 R16
  • Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • Klimatyzacja manualna
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Czołowa poduszka powietrzna pasażera z możliwością wyłączenia
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
  • Poduszki powietrzne kurtynowe
  • Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
  • 3 tylne pasy bezpieczeństwa trzypunktowe
  • Sygnalizacja dźwiękowa i wizualna niezapięcia pasów bezpieczeństwa
  • System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
  • ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
  • System kontroli toru jazdy ESC
  • System wspomagania ruszania pod górę HSA
  • Ogranicznik i regulator prędkości
  • Tryb ECO
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
  • Sygnalizacja niezamknięcia drzwi
  • Automatycznie włączane światła mijania
  • Światła mijania eco-LED
  • Światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery Y
  • Światła przeciwmgłowe
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych szare
  • Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Zderzaki – część górna w kolorze nadwozia, część dolna czarna
  • Osłony podwozia przód i tył – czarne
  • Relingi dachowe czarne
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
  • Kierownica pokryta skórą ekologiczną
  • Obramowanie nawiewów chromowane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z przeszyciami
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Zagłówki przednie z regulacją wysokości
  • Oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3 – 2/3
  • 3 zagłówki tylne wsuwane w oparcie
  • Kieszenie w drzwiach przednich
  • Oświetlenie bagażnika
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • Szyby tylne regulowane elektrycznie
  • Komputer pokładowy (z informacją o temperaturze zewnętrznej, licznik kilometrów, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość)
  • Media Display (8-calowy ekran dotykowy, replikacja ekranu smartfona przez przewód USB, 2 gniazda USB z przodu, złącze Bluetooth, radio DAB)

Journey – od 86 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Expression oraz dodatkowo:

  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół dwukolorowe (wzór TERGAN), z oponami 215/60 R17
  • Klimatyzacja automatyczna
  • HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4WD)
  • System monitorowania martwego pola (BSW)
  • Kamera cofania
  • Automatycznie włączane wycieraczki
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych ciemnoszare
  • Osłony podwozia przód i tył – ciemnoszare
  • Relingi dachowe ciemnoszare
  • Modułowe relingi dachowe
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster
  • Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
  • Konsola centralna z regulowanym podłokietnikiem i schowkiem
  • Lampka dla pasażerów z tyłu
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane, podgrzewane i składane elektrycznie
  • Media Nav (8-calowy ekran dotykowy, nawigacja, replikacja ekranu smartfona, złącze Bluetooth, radio DAB)
  • Mapa Europy Wschodniej wersja rozszerzona (3-letnia subskrypcja mapy)
Dacia Duster FL - system Multiview Camera
System Multiview Camera obejmuje 4 kamery przekazujące obraz z przodu, tyłu i obu boków auta. W wersjach Journey+ oraz Extreme należy do wyposażenia seryjnego, a w Journey wymaga 1400 zł dopłaty.

Journey+ – od 90 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Journey oraz dodatkowo:

  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół dwukolorowe (wzór TERGAN), z oponami 215/60 R17
  • System Multiview Camera
  • Keyless Entry – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
  • Fotele przednie podgrzewane
  • 2 gniazda USB do ładowania z tyłu
Dacia Duster FL - automatyczna klimatyzacja
Automatyczna klimatyzacja to element wyposażenia zarezerwowany dla odmian Journey, Journey+ oraz Extreme.

Extreme – od 90 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Journey oraz dodatkowo:

  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym (wzór TERGAN), z oponami 215/60 R17
  • System Multiview Camera
  • Keyless Entry – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych brązowo-miedziane
  • Brązowo-miedziane elementy dekoracyjne (lusterka, kołpaczek, napis na relingach i klapie)
  • Antena w kształcie płetwy rekina
  • Obramowanie nawiewów brązowo-miedziane
  • Tapicerka materiałowa microcloud w kolorze jasnoszarym z wytłoczonym emblematem DC
  • 2 gniazda USB do ładowania z tyłu

Więcej na temat Dacii Duster:

Używana Dacia Duster II – opinie, typowe usterki

Dacia Duster FL (2021) – pierwsza jazda

Dacia Duster FL 1.5 Blue dCi 4WD – nasz test

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM 4WD – nasz test

Porównanie 7 modeli 4×4, w tym Dacia Duster

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

  1. Dacia Duster 1.5 DCI przebieg 500 km, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika ok. 1800-2000 w kabinie pojazdu słychać pulsacyjne „szurania, „ocierania”. W serwisie po badaniu powiedziano, że nic nie mogą wymieniać( samochód mam od 10dni) bo nic nie zmieni wymiana czegokolwiek. Producent wysłał im wewnętrzne maile, żeby zbywać tematem, że ten typ tak ma.Dlatego po diagnostyce zgłosiliśmy usterkę na piśmie i zażądaliśmy odpowiedzi na piśmie. Żałuję że kupiłam ten samochód

  2. To fakt ten typ tak ma – sypiące się przeniesienie napędu od 1-go kilometra jest w standardzie, podobnie jak zbywanie. Jedynym produktem eksportowym rumunii jest bieda, a francuzów, rozdmuchane ego podczas siedzenia na kupce gnoju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji