Dacia Duster - przód

Dacia Duster 2. generacji została w ubiegłym roku odświeżona. Ceny tego modelu zaczynają się od 67 800 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Dacia Duster 2. generacji zadebiutowała we wrześniu 2017 roku podczas targów we Frankfurcie, a w zeszłym roku światło dzienne ujrzał model po liftingu. W ramach modernizacji rumuński SUV zyskał lekko odświeżony wygląd (największą zmianą są nowe światła LED oraz osłona chłodnicy z trójwymiarowym wzorem). Wnętrze także zostało przeprojektowane, a najbardziej rzuca się w oczy nowa konsola środkowa z przesuwanym podłokietnikiem. Ponadto w droższych wersjach wyposażenia znajdziemy zaktualizowany system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, radiem DAB, Bluetooth oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Więcej na temat zmian: Dacia Duster po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Dacia Duster - tył

Dacia Duster (2023) – wymiary, pojemność bagażnika

Dacia Duster mierzy 434,1 cm długości, 180,4 cm szerokości (205,2 cm z lusterkami) i 169,3 cm wysokości (168,2 cm w wersji 4WD). Jej rozstaw osi to 267,3 cm (w wersji 4WD – 267,6 cm). Bazowa pojemność bagażnika wynosi 445 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1478 l. Wersja z napędem na wszystkie koła oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 411-1444 l.

Dacia Duster (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,1 s, prędkość maksymalna: 166 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,2 l/100 km
  • 1.0 ECO-G (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 15,1 s (LPG: 13,8 s), prędkość maksymalna: 166 km/h (LPG: 168 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,4 l/100 km (LPG: 6,7-7,0 l/100 km)
  • 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
  • 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km
  • 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km
Dacia Duster FL - silnik
Silnik 1.3 TCe

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km
  • 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
Dacia Duster - silnik
Silnik 1.5 Blue dCi

Nowa Dacia Duster (2023) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TCe/90 KM (Essential, Expression i Journey) oraz 1.0 ECO-G/100 KM (SL Extreme). W pozostałych wersjach wyposażenia 100-konny wariant 1.0 ECO-G kosztuje odpowiednio: 70 650 zł (Essential), 77 850 zł (Expression) oraz 83 050 zł (Journey). Benzynowa odmiana 1.3 TCe/130 KM została wyceniona na: 82 100 zł (Expression) oraz 87 300 zł (Journey). Najmocniejszy wariant 1.3 TCe/150 KM z dwusprzęgłową przekładnią EDC i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 97 800 zł (Journey) oraz 100 900 zł (SL Extreme), a z manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła – 98 300 zł (Journey) oraz 101 400 zł (SL Extreme). Wysokoprężna odmiana 1.5 Blue dCi/115 KM z przednim napędem została wyceniona na 90 800 zł (Journey), a z napędem 4×4 kosztuje odpowiednio: 99 300 zł (Journey) oraz 102 400 zł (SL Extreme). Dacia Duster jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.

Dacia Duster - deska rozdzielcza

Essential – od 67 800 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe felgi stalowe
  • Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Czołowa poduszka powietrzna pasażera z możliwością wyłączenia
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
  • Poduszki powietrzne kurtynowe
  • ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
  • System kontroli toru jazdy ESC + system wspomagania ruszania pod górę HSA
  • Ogranicznik prędkości
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego
  • Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
  • Automatycznie włączane światła mijania
  • Światła mijania eco-LED
  • Światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery Y
  • Zderzaki – część górna w kolorze nadwozia, część dolna w kolorze czarnym
  • Osłony podwozia przód i tył w kolorze czarnym
  • Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych w kolorze czarnym
  • Relingi dachowe czarne
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
  • Obramowanie nawiewów chromowane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
  • Oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3 – 2/3
  • System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
  • Kieszenie w drzwiach przednich
  • Oświetlenie bagażnika
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz
  • Szyby przednie regulowane elektrycznie
  • Komputer pokładowy (z informacją o temperaturze zewnętrznej, licznik kilometrów, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość)
  • Plug & Music – radio DAB, MP3, USB, Bluetooth, pilot do sterowania pod kierownicą (bez odtwarzacza CD)

Expression – od 75 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji Essential oraz dodatkowo:

  • 16-calowe felgi aluminiowe – wzór Oraga
  • Klimatyzacja manualna
  • Regulator prędkości
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Światła przeciwmgłowe
  • Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych w kolorze szarym
  • Kierownica pokryta skórą ekologiczną
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z przeszyciami
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • Szyby tylne regulowane elektrycznie
  • Media Display – 8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, replikacja ekranu smartfona przez przewód USB, złącze Bluetooth, 2 gniazda USB z przodu
Dacia Duster FL - system Multiview Camera
System Multiview Camera obejmuje 4 kamery przekazujące obraz z przodu, tyłu i obu boków auta. W wersji SL Extreme należy do wyposażenia seryjnego, a w Journey wymaga 1100 zł dopłaty.

Journey – od 80 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Expression oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe – wzór Tergan (dwukolorowe)
  • Klimatyzacja automatyczna
  • HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (wyłącznie dla wersji 4WD)
  • System monitorowania martwego pola (BSW)
  • Kamera cofania
  • Automatycznie włączane wycieraczki
  • Osłony podwozia przód i tył w kolorze ciemnoszarym
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych w kolorze ciemnoszarym
  • Relingi dachowe ciemnoszare
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster
  • Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego
  • Konsola centralna z regulowanym podłokietnikiem i schowkiem
  • Lampka dla pasażerów z tyłu
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane, podgrzewane i składane elektrycznie
  • Media Nav – nawigacja, 8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, replikacja ekranu smartfona, złącze Bluetooth
  • Mapa Europy Wschodniej (wersja rozszerzona + 3-letnia subskrypcja mapy)
Dacia Duster FL - automatyczna klimatyzacja
Automatyczna klimatyzacja to element wyposażenia zarezerwowany dla najbogatszych odmian Journey oraz SL Extreme.

SL Extreme – od 86 150 zł, obejmuje wyposażenie wersji Journey oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe – wzór Tergan (czarne)
  • System Multiview Camera
  • Keyless Entry – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych w kolorze czarnym lakierowanym
  • Pomarańczowe elementy dekoracyjne (lusterka, relingi, napis na klapie)
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z pomarańczowymi przeszyciami łączona ze skórą ekologiczną, pomarańczowe elementy dekoracyjne
  • 2 gniazda USB do ładowania z tyłu

Więcej na temat Dacii Duster:

Używana Dacia Duster II – opinie, typowe usterki

Dacia Duster FL (2021) – pierwsza jazda

Dacia Duster FL 1.5 Blue dCi 4WD – nasz test

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM 4WD – nasz test

Porównanie 7 modeli 4×4, w tym Dacia Duster

2 KOMENTARZE

  1. Dacia Duster 1.5 DCI przebieg 500 km, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika ok. 1800-2000 w kabinie pojazdu słychać pulsacyjne „szurania, „ocierania”. W serwisie po badaniu powiedziano, że nic nie mogą wymieniać( samochód mam od 10dni) bo nic nie zmieni wymiana czegokolwiek. Producent wysłał im wewnętrzne maile, żeby zbywać tematem, że ten typ tak ma.Dlatego po diagnostyce zgłosiliśmy usterkę na piśmie i zażądaliśmy odpowiedzi na piśmie. Żałuję że kupiłam ten samochód

  2. To fakt ten typ tak ma – sypiące się przeniesienie napędu od 1-go kilometra jest w standardzie, podobnie jak zbywanie. Jedynym produktem eksportowym rumunii jest bieda, a francuzów, rozdmuchane ego podczas siedzenia na kupce gnoju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj