Dacia Duster FL (2021)

Dacia Duster została właśnie gruntownie odświeżona. Sprawdź, czym wyróżnia się rumuński SUV w najnowszym wydaniu.

Pierwsza Dacia Duster zadebiutowała na rynku w 2010 roku, a obecna generacja tego modelu została zaprezentowana w 2017 roku. Po 4 latach od jej debiutu rumuński producent zdecydował się na lifting swojego bestsellerowego SUV-a. Zmian jest całkiem sporo, poniżej omawiamy najważniejsze z nich.

Dacia Duster FL (2021)

Nowa Dacia Duster – nadwozie

Odświeżony Duster z zewnątrz upodobnił się do aktualnych odsłon Sandero i Logana. Najbardziej w oczy rzuca się przeprojektowany grill z trójwymiarowym motywem, a także nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery Y oraz tylne lampy ze zmienioną grafiką. Rumuński SUV został także poprawiony pod względem aerodynamiki (m.in. inny kształt tylnego spojlera, nowe obręcze kół), dzięki czemu udało się obniżyć poziom emisji CO2 oraz zużycie paliwa.

Dacia Duster po liftingu – wnętrze

Zmiany wprowadzone przy okazji liftingu we wnętrzu Dacii Duster również mają bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny charakter. Całkowicie nowa tapicerka wraz z nowymi zagłówkami zapewniają skuteczniejsze podparcie ciała, a także lepszą ergonomię i widoczność w kabinie. Największą nowością jest jednak wysoka konsola środkowa z szerokim, przesuwanym podłokietnikiem, w którym znalazło się miejsce na zamykany schowek o pojemności 1,1 litra oraz dwa porty USB dla pasażerów z tyłu.

Dacia Duster FL (2021)

Nowa Dacia Duster – multimedia

W ramach modernizacji Dacia Duster otrzymała dwa nowe systemy multimedialne (oba z 8-calowym ekranem dotykowym), dostępne oprócz podstawowego radia Dacia Plug & Music z MP3, USB i Bluetooth. System Media Display zawiera 6 głośników, radio cyfrowe DAB, złącze Bluetooth, dwa porty USB i przewodowe klonowanie ekranu smartfona kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Z kolei Media Nav oferuje dodatkowo pokładową nawigację oraz bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto.

Dacia Duster FL (2021)
Nowe systemy multimedialne korzystają z 8-calowego ekranu dotykowego.

Dacia Duster po liftingu – gama silnikowa

Paleta dostępnych jednostek napędowych została dostosowana do wymagań normy Euro 6D Full. Sporą nowością jest pojawienie się automatycznej skrzyni biegów, która łączy się z najmocniejszym, 150-konnym silnikiem 1.3 TCe, natomiast część klientów może rozczarować fakt, że napęd 4×4 występuje opcjonalnie wyłącznie ze 115-konnym turbodieslem.

Dacia Duster FL (2021)
W ofercie nadal znajdziemy wariant z fabryczną instalacją LPG.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TCe (90 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.0 TCe LPG (100 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.3 TCe (130 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.3 TCe (150 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.3 TCe (150 KM) z 6-biegową przekładnią automatyczną EDC i przednim napędem

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 Blue dCi (115 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem
  • 1.5 Blue dCi (115 KM) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła

Nowa Dacia Duster – cennik

Odświeżona Dacia Duster trafi do sprzedaży na polskim rynku już we wrześniu tego roku. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym cennikiem aktualnego modelu:

Dacia Duster (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here