Dacia Duster (2021)

Dacia Duster cieszy się dużym powodzeniem na polskim rynku. Ceny tego modelu zaczynają się od 48 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Dacia Duster 2. generacji została pokazana we wrześniu 2017 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Aktualne wcielenie rumuńskiego SUV-a jest bardziej dopracowane od poprzednika, natomiast jego ceny utrzymano na rozsądnym poziomie. Dużą zaletą tego modelu jest szeroka gama silnikowa. W ofercie obok wersji benzynowych i wysokoprężnych znajdziemy także odmianę zasilaną LPG. Do tego należy dodać jeszcze niezłe zdolności terenowe (prześwit wynosi 21 cm, opcjonalnie można wybrać napęd 4WD) i mamy gotowy przepis na rynkowy hit. W ubiegłym roku Duster był jednym z najlepiej sprzedających się nowych aut w Polsce – nabywców znalazło niemal 13 000 egzemplarzy.

Dacia Duster (2020)

Dacia Duster (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Dacia Duster mierzy 434,1 cm długości, 205,2 cm szerokości (z lusterkami) i 169,3 cm wysokości (168,2 cm w wersji 4WD). Jej rozstaw osi to 267,4 cm (w wersji 4WD – 267,6 cm). Bazowa pojemność bagażnika wynosi 445 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1478 l. Dacia Duster w wersji 4WD oferuje nieco mniejszą przestrzeń ładunkową, odpowiednio: 411-1444 l.

Dacia Duster (2020)

Dacia Duster (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i turbodiesla. Napęd na cztery koła występuje z silnikami 1.3 TCe/150 KM (standard) oraz 1.5 Blue dCi/115 KM (opcja), a pozostałe odmiany są przednionapędowe.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,1 s, prędkość maksymalna: 166 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,3 l/100 km
  • 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,8 s, prędkość maksymalna: 168 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3 l/100 km (LPG: 8,4 l/100 km)
Dacia Duster (2020)
Silnik 1.0 TCe LPG
  • 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2-6,4 l/100 km
  • 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,4-7,6 l/100 km
Dacia Duster (2020)
Silnik 1.3 TCe

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,0 l/100 km
  • 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 l/100 km
Dacia Duster (2020)
Silnik 1.5 Blue dCi

Nowa Dacia Duster (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.0 TCe/90 KM i przednim napędem. Wersja 1.0 TCe LPG/100 KM jest o 1000 zł droższa (niedostępna w Access). Odmiana 1.3 TCe/130 KM została wyceniona na 73 800 zł, a 1.3 TCe 4WD/150 KM – na 82 800 zł (obie dostępne tylko w Prestige). Dacia Duster z turbodieslem 1.5 Blue dCi/115 KM pod maską i przednim napędem kosztuje odpowiednio: 65 200 zł (Essential), 70 900 zł (Comfort), 74 900 zł (SL Celebration) oraz 76 700 zł (Prestige). W przypadku tej jednostki dopłata do napędu 4WD wynosi 6500 zł. Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją.

Dacia Duster (2020)

Access – od 48 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół
  • Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
  • System kontroli toru jazdy ESC + system wspomagania ruszania pod górę HSA
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Czołowa poduszka powietrzna pasażera
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
  • Poduszki powietrzne kurtynowe
  • Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
  • Zagłówki przednie z regulacją wysokości
  • 3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
  • 3 zagłówki tylne wsuwane w oparcie
  • System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
  • Wskaźnik zmiany biegów
  • Tryb ECO
  • Obrotomierz
  • Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego
  • Komputer pokładowy(z informacją o temperaturze zewnętrznej, licznik kilometrów, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość)
  • Ogranicznik prędkości
  • Sygnalizacja niezamknięcia bocznych drzwi
  • Sygnalizacja dźwiękowa i wizualna niezapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
  • Zderzaki – część górna w kolorze nadwozia, część dolna czarna
  • Zewnętrzne klamki drzwi – czarne
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych czarne
  • Osłony podwozia przód i tył – czarne
  • Obramowanie nawiewów – czarne
  • Tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
  • Tylna kanapa składana jednoczęściowa
  • Kieszenie w drzwiach przednich
  • Podgrzewana tylna szyba / wycieraczka szyby tylnej
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz
  • Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie
  • Oświetlenie bagażnika
  • Gniazdo 12V z przodu

Essential – od 54 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Access oraz dodatkowo:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół
  • Relingi dachowe – czarne
  • Obramowanie nawiewów – chromowane
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Tylna kanapa składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3–2/3
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
  • Radio MP3, USB, Bluetooth, DAB, pilot do sterowania pod kierownicą (bez odtwarzacza CD)
Dacia Duster (2020)
Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne otrzymamy w standardzie od wersji Comfort.

Comfort – od 60 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Essential oraz dodatkowo:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół
  • Klimatyzacja manualna
  • HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (wyłącznie dla wersji 4×4)
  • Regulator i ogranicznik prędkości
  • Światła przeciwmgłowe
  • Zewnętrzne klamki drzwi – w kolorze nadwozia
  • Chromowana końcówka rury wydechowej
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
  • Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą ekologiczną
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • Elektrycznie podnoszone szyby tylne
  • Oświetlenie schowka w desce rozdzielczej
  • Gniazdo 12V z przodu i z tyłu
Dacia Duster (2020)
Klimatyzacja automatyczna to standard w wersji Prestige, natomiast w Comfort i SL Celebration wymaga 1300 zł dopłaty.

SL Celebration – od 64 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich – wzór Maldive z niebieskim elementem ozdobnym
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych w kolorze czarnym z niebieskim akcentem
  • Badge „CELEBRATION”
  • Relingi dachowe – w kolorze ciemnego metalu
  • Osłony podwozia przód i tył – w kolorze satynowego chromu
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z niebiesko-szarymi akcentami i logiem Duster
  • Wykończenie elementów przednich drzwi ze skóry ekologicznej
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem
  • Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem dotykowym i z nawigacją (Mapa Europy Wschodniej wersja podstawowa) + radioodtwarzacz DAB, wejście USB, Bluetooth, 4×4 Monitor dla wersji 4×4
Dacia Duster (2020)
System Multiview Camera z 4 kamerami kosztuje 1100 zł (dla wersji SL Celebration i Prestige).

Prestige – od 66 700 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich – wzór Maldive
  • Klimatyzacja automatyczna
  • System monitorowania martwego pola (BSW)
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Kamera cofania
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych w kolorze ciemnoszarego metalu
  • Relingi dachowe – w kolorze ciemnego metalu
  • Osłony podwozia przód i tył – w kolorze satynowego chromu
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster
  • Wykończenie elementów przednich drzwi ze skóry ekologicznej
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem
  • Media Nav Evolution z 7-calowym ekranem dotykowym i z nawigacją (Mapa Europy Wschodniej wersja podstawowa) + radioodtwarzacz DAB, wejście USB, Bluetooth, 4×4 Monitor dla wersji 4×4

Więcej na temat Dacii Duster:

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM 4WD – nasz test

Porównanie 7 modeli 4×4, w tym Dacia Duster

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here