Dacia Duster (2020)

Dacia Duster jest jednym z najchętniej kupowanych aut w Polsce. Ceny tego modelu zaczynają się od 42 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Druga odsłona Dacii Duster ujrzała światło dzienne we wrześniu 2017 r. podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Aktualne wcielenie rumuńskiego SUV-a jest bardziej dopracowane od poprzednika, a jego ceny utrzymano na rozsądnym poziomie. W ofercie oprócz wersji benzynowych i wysokoprężnych znajdziemy także odmianę zasilaną LPG. Do tego należy jeszcze dodać niezłe zdolności terenowe (prześwit wynosi 21 cm, opcjonalnie można wybrać napęd 4WD) i mamy gotowy przepis na rynkowy hit. W ubiegłym roku Duster był najpopularniejszym nowym autem wśród klientów indywidualnych.

Dacia Duster (2020)

Dacia Duster (2020) – wymiary

Dacia Duster z przednim napędem mierzy 434,1 cm długości, 205,2 cm szerokości (z lusterkami) i 169,3 cm wysokości (z relingami). Jej rozstaw osi to 267,4 cm. Pojemność bagażnika wynosi 445 litrów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy rośnie do 1478 l.

Dacia Duster (2020)

Dacia Duster w wersji 4WD mierzy 434,1 cm długości, 205,2 cm szerokości (z lusterkami) i 168,2 cm wysokości (z relingami). Jej rozstaw osi to 267,6 cm. Pojemność bagażnika wynosi 411 litrów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy rośnie do 1444 l.

Dacia Duster (2020) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne. Odmiana 1.0 TCe jest oferowana także z fabryczną instalacją gazową. Auta wyposażone w silnik 1.3 TCe (130 lub 150 KM) oraz 1.5 Blue dCi mogą mieć napęd na wszystkie koła, pozostałe wersje są przednionapędowe.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TCe (100 KM, 160 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 12,5 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,4 l/100 km
  • 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 5-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 14,4 s (LPG: 13,8 s), prędkość maksymalna: 173 km/h (LPG: 174 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km (LPG: 7,1 l/100 km)
Dacia Duster (2020)
Silnik 1.0 TCe LPG
  • 1.3 TCe (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,6 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-6,7 l/100 km
  • 1.3 TCe 4WD (130 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 11,1 s, prędkość maksymalna: 186 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,4-7,6 l/100 km
  • 1.3 TCe (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 9,7 s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-6,7 l/100 km
  • 1.3 TCe 4WD (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,6 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,4-7,6 l/100 km
Dacia Duster (2020)
Silnik 1.3 TCe

Silniki wysokoprężne:

  • 1.5 Blue dCi (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,3s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,0 l/100 km
  • 1.5 Blue dCi 4WD (115 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,2 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 l/100 km
Dacia Duster (2020)
Silnik 1.5 Blue dCi

Nowa Dacia Duster (2020) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.0 TCe/100 KM. Najtańszy Duster z turbodieslem pod maską kosztuje 62 700 zł (1.5 Blue dCi/115 KM, Essential). Dopłata do fabrycznej instalacji LPG dla wersji 1.0 TCe wynosi tylko 1000 zł. Samochody z napędem 4WD kosztują o 6500 zł więcej niż odmiany przednionapędowe (z tym samym silnikiem).

Dacia Duster (2020)

Access – od 42 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół
  • Zestaw naprawczy do opon
  • ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
  • System kontroli toru jazdy ESC + system wspomagania ruszania pod górę HSA
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Czołowa poduszka powietrzna pasażera
  • Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową
  • Poduszki powietrzne kurtynowe
  • Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
  • Zagłówki przednie z regulacją wysokości
  • 3 tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
  • 3 zagłówki tylne wsuwane w oparcie
  • System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
  • Wskaźnik zmiany biegów
  • Tryb ECO
  • Zderzaki: część górna – w kolorze nadwozia, część dolna – czarna
  • Zewnętrzne klamki drzwi – czarne
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych – czarne
  • Osłony podwozia przód i tył – czarne
  • Obramowanie nawiewów – czarne
  • Tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
  • Tylna kanapa składana jednoczęściowa
  • Kieszenie w drzwiach przednich
  • Obrotomierz
  • Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego
  • Komputer pokładowy z informacją o temperaturze zewnętrznej, licznik kilometrów, średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym zapasie paliwa, średnia prędkość (w przypadku wersji 1.0 TCe LPG informacje w komputerze pokładowym są ograniczone)
  • Ogranicznik prędkości
  • Sygnalizacja niezamknięcia bocznych drzwi
  • Sygnalizacja dźwiękowa i wizualna niezapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
  • Tryb ECO
  • Podgrzewana tylna szyba/wycieraczka szyby tylnej
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz
  • Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie
  • Trzecie górne światło stop
  • Oświetlenie bagażnika
  • Gniazdo 12V z przodu

Essential – od 52 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Access oraz dodatkowo:

  • HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (wyłącznie dla wersji 4×4)
  • Relingi dachowe – czarne
  • Obramowanie nawiewów – chromowane
  • Tylna kanapa składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3–2/3
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
  • Radio MP3, USB, Bluetooth, DAB, pilot do sterowania pod kierownicą (bez odtwarzacza CD)
Dacia Duster (2020)
Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne otrzymamy w standardzie od wersji Comfort.

Comfort – od 58 100 zł, obejmuje wyposażenie wersji Essential oraz dodatkowo:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Cyclade
  • Klimatyzacja manualna
  • Zewnętrzne klamki drzwi – w kolorze nadwozia
  • Chromowana końcówka rury wydechowej
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
  • Regulator i ogranicznik prędkości
  • Światła przeciwmgłowe
  • Zewnętrzne lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
  • Elektrycznie podnoszone szyby tylne
  • Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą ekologiczną
  • Oświetlenie schowka w desce rozdzielczej
  • Gniazdo 12V z przodu i z tyłu
Dacia Duster (2020)
Klimatyzacja automatyczna wymaga 1300 zł dopłaty (dostępna dla wersji Comfort, SL Celebration i Prestige).

SL Celebration – od 62 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Maldive z niebieskim elementem ozdobnym
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych – w kolorze czarnym z niebieskim akcentem
  • Oznaczenie „Celebration”
  • Oklejenie dolnej części bocznych drzwi „Celebration”
  • Relingi dachowe – w kolorze ciemnego metalu
  • Osłony podwozia przód i tył – w kolorze satynowego chromu
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z niebiesko-szarymi akcentami i logiem Duster (dedykowana dla SL Celebration)
  • Wykończenie elementów przednich drzwi ze skóry ekologicznej
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • System Media Nav Evolution (7-calowy ekran dotykowy z nawigacją, mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa, radioodtwarzacz DAB, wejście USB, Bluetooth, 4×4 Monitor dla wersji 4×4)
Dacia Duster (2020)
System Multiview Camera z 4 kamerami kosztuje 1100 zł (dla wersji SL Celebration i Prestige).

Prestige – od 63 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Maldive
  • System monitorowania martwego pola (BSW)
  • Obudowy zewnętrznych lusterek bocznych – w kolorze ciemnoszarego metalu
  • Relingi dachowe – w kolorze ciemnego metalu
  • Osłony podwozia przód i tył – w kolorze satynowego chromu
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster
  • Wykończenie elementów przednich drzwi ze skóry ekologicznej
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem
  • System wspomagania parkowania tyłem
  • Kamera cofania
  • System Media Nav Evolution (7-calowy ekran dotykowy z nawigacją, mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa, radioodtwarzacz DAB, wejście USB, Bluetooth, 4×4 Monitor dla wersji 4×4)

Więcej na temat Dacii Duster:

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM – nasz test

Dacia Duster 1.3 TCe/150 KM 4WD – nasz test

Porównanie 7 modeli 4×4, w tym Dacia Duster

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here