Sprzedaż nowych aut w Polsce - I połowa 2018 - otwierające

W pierwszej połowie 2018 roku z polskich salonów wyjechało 273 tysiące nowych aut, czyli o 10% więcej niż rok temu. Liderem sprzedaży w Polsce pozostaje Skoda i jej dwa bestsellery: Octavia oraz Fabia. Trzecie miejsce utrzymał Opel Astra.

Okres od stycznia do czerwca 2018 roku przyniósł Polsce trzeci najwyższy wzrost sprzedaży nowych aut pośród dużych rynków Europy – ze wzrostem na poziomie 10,5% jesteśmy tylko za Holandią (12,1%) i Szwecją (16,5%). Oznacza to, że w ciągu ostatniego półrocza na polskie drogi wyjechało o 26 tys. nowych aut więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (273 tysiące samochodów względem 247).

Zobacz wyniki sprzedaży z pierwszej połowy 2017 r.

Klienci indywidualni nie zmienili swojej ulubionej marki – nadal jest nią Toyota. Firmy z kolei wolą Skody, co przełożyło się na doskonałe wyniki sprzedaży czeskiej marki (rejestracje na osoby prowadzące działalność gospodarczą stanowią prawie 70% ogólnych rejestracji). Jeśli chodzi o rodzaj zasilania, bezsprzecznie królują samochody benzynowe (70% sprzedaży, wzrost o 16,4%). Udział diesli zmalał o 4%, natomiast hybryd wzrósł aż o 27%. Mimo tego nadal stanowią rynkową niszę: hybrydy znalazły tylko 10 805 nabywców.

Skoda jako jedyna marka w Polsce sprzedała ponad 30 tys. nowych samochodów w okresie I-VI 2018 r. i sporo wyprzedziła drugą Toyotę i Volkswagena. Pierwszą dziesiątkę zamyka… Mercedes, który też jest najlepiej sprzedającą się marką premium (Audi i BMW odpowiednio 13. i 14. miejsce, Volvo – 17.). Mercedes i Audi odnotowali bardzo duży, bo ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku (z popularnych marek zyskała też Dacia i Seat). Niewielki spadek dotknął z kolei Renault i BMW, ale zaledwie o 2-3%. Gorzej z Fiatem, który spadł z 13. miejsca pod koniec 2017 r. na 16. lokatę.

W ubiegłym roku Skoda Fabia „zepchnęła” Octavię z tronu lidera polskiej sprzedaży. Tym razem role się odwróciły – Octavia znowu jest pierwsza, choć z niewielką przewagą (420 samochodów). Opel Astra utrzymał ostatnie miejsce na podium, a Toyota Yaris wskoczyła na 4. lokatę, spychając Golfa „oczko” niżej. Z pierwszej dziesiątki wypadło Renault Clio (na 11. miejsce), a do pierwszej 20. dołączył m.in. Volkswagen Tiguan. To piąty SUV w tym zestawieniu: po Dacii Duster, Toyocie C-HR, Hyundaiu Tucsonie i Kii Sportage.

Zobacz także:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here