NowościAktualnościSkoda na fali. Są dostępne samochody, jest wysoka sprzedaż

Skoda na fali. Są dostępne samochody, jest wysoka sprzedaż

Świetny start Skody w 2023 roku – w pierwszym kwartale producent dostarczył polskim klientom ponad 13 tys. nowych samochodów, osiągając ponad 10-procentowy udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. To zasługa lepszej dostępności samochodów.

Za Skodą chude lata – pandemia i wojna w Ukrainie mocno nadszarpnęła możliwości produkcyjne firmy i wydłużyła czas oczekiwania na samochody. Klientów nie brakowało, ale dealerzy mieli związane ręce. Wygląda jednak na to, że sytuacja znacząco się poprawiła: po okresie rynkowych wyzwań, na początku 2023 roku Skoda odnotowała znaczące wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników. W ciągu trzech miesięcy dostarczyła polskim klientom ponad 13 tysięcy nowych aut (+41,26%), co przekłada się na ponad 10-procentowy udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. W ujęciu globalnym dostawy wyniosły 209 600 pojazdów (+12,6%). Przychody rok do roku wzrosły o ponad 30%, osiągając poziom 6,794 mld euro, a zysk operacyjny zwiększył się o ponad 60%, do 542 mln euro. Rentowność sprzedaży (marża) poprawiła się o 1,4 punktu procentowego, notując solidny poziom 8%.

Najlepiej sprzedającym się modelem Skody w Polsce ponownie okazała się Octavia (3215 sztuk). Na drugim miejscu uplasował się miejski SUV Kamiq (2015 sztuk), a na trzecim – Fabia (2014 sztuk). Każdy z modeli zanotował wzrost popytu względem wyników z ubiegłego roku.

Skoda Octavia 2023
Octavia to najchętniej wybierany model w Polsce.

Dzięki lepszej dostępności samochodów w pierwszym kwartale zanotowaliśmy w Polsce imponujący wzrost dostaw do klientów. Te wyniki zaczynają odzwierciedlać faktyczny popyt na samochody naszej marki – a jestem przekonany, że silna, niezwykle konkurencyjna gama Škody ma jeszcze dużo większy potencjał. Mam nadzieję, że to początek stabilizacji na rynku powiedział Tomasz Porawski, Dyrektor Marki Škoda w Polsce.

W ujęciu globalnym od stycznia do marca br. Skoda dostarczyła 209 600 pojazdów, co daje wzrost o 12,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost ten był napędzany przez znaczne zwiększenie liczby zamówień na kluczowych rynkach Europy Południowej i Zachodniej (Wielka Brytania +59,1%, Hiszpania +92,5%, Włochy +50,3%).

Świetnie rozpoczęliśmy rok. W świetle poprawiającego się, ale wciąż wymagającego otoczenia rynkowego, jesteśmy zadowoleni z tego pozytywnego trendu. Nasz całkowity zysk w pierwszych trzech miesiącach roku wzrósł o ponad 60%, do 542 milionów euro, co jest solidnym wynikiempowiedział Klaus Zellmer, Prezes Zarządu Škoda Auto.

W Europie Zachodniej marka zrealizowała 118 400 dostaw (+33%), w tym 40 200 w samych Niemczech (+21,4%), które są obecnie największym pojedynczym rynkiem jej zbytu. W Europie Środkowej przekazano klientom 42 600 pojazdów (+20,3%), z czego 20 200 sztuk (+8,8%) w rodzimych Czechach. W Europie Wschodniej Skoda dostarczyła 9 700 samochodów (-50,4%). W Chinach dostawy do klientów spadły do 6 000 egzemplarzy (-60,5%). W Indiach marka zrealizowała 11 900 dostaw (+2,7%).

Skoda Kodiaq 2023
Kodiaq niebawem doczeka się nowej generacji, ale obecna wciąż sprzedaje się nieźle.

W pierwszym kwartale 2023 roku w ujęciu globalnym najlepiej sprzedającym się modelem pozostała Skoda Octavia (45 000; +16,1%), a za nią uplasowały się SUV-y Kamiq (32 300; +32,8%) i Kodiaq (26 500; +5,3%). Kolejne miejsca zajęły: Karoq (25 500; +12,5%) i Fabia (25 500, +23,9%). Znaczny wzrost liczby dostaw odnotowano w przypadku całkowicie elektrycznej rodziny Skody Enyaq (12 400; +40,7%).

Skoda_sprzedaż_2023
Wyniki światowej sprzedaży modeli Skody w I kwartale 2023 r.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji