TestyTestFord Tourneo Connect (2022) – pierwsza jazda

Ford Tourneo Connect (2022) – pierwsza jazda

Nowy kombivan Forda to bliźniak Volkswagena Caddy. Tourneo Connect to kolejna nowość na rynku, która jest połączeniem auta osobowego i dostawczego, przy czym zdecydowanie bliżej mu do tego pierwszego. Przynajmniej z perspektywy kierowcy.

W zasadzie można już mówić o trendzie. Rolę klasycznych osobowych vanów przejmują minivany bądź vany wytwarzane wspólnie z wersjami dostawczymi. Przykładem jest tu nowy Mercedes klasy T budowany na bazie Citana. Jakby było tego mało, vany nowej generacji produkowane są coraz częściej na jednej linii produkcyjnej dla kilku marek. Tak powstają na jednej taśmie Citroeny, Ople, Peugeoty i Toyoty. Tak też powstaje nowy Ford Tourneo Connect, który jest bliźniakiem Volkswagena Caddy, a obydwa wytwarzane są w Poznaniu.

Trzecia już generacja Tourneo jest na razie wersją wyłącznie osobową, kombivanem. Nowa wersja dostawcza Transit Connect ma się pojawić dopiero za dwa lata. Do tego czasu nadal będzie sprzedawana wersja powstająca w oparciu o Focusa.

Ford Tourneo Connect – wersje, silniki, zużycie paliwa

Jak przystało na bliźniaki Tourneo i Caddy różnią się nieznacznie. Przedni pas, lampy, zderzaki i detale charakterystyczne dla każdej marki. Ot, cała różnica. Jest jednak coś, co odróżnia te modele o wiele bardziej – cena. Ford jest wyraźnie tańszy, a im droższa wersja, tym różnica większa. Tak więc o ile w przypadku najtańszych modeli różnica nie przekracza 2 tys. złotych to już przy najdroższych wersjach potrafi przekroczyć 30 tysięcy złotych, a to już różnica znacznie lepiej zauważalna niż wzorek tapicerki czy kształt felgi.

Ciekawą rzeczą jest, że Tourneo jest wersją 7-osobową zarówno jako model z krótkim rozstawem osi L1, jak i długim L2. Jeśli chodzi o silniki to są dwa do wyboru: 1.5 benzyna (114 KM) i 2.0 diesel (102 lub 122 KM). Obydwa w połączeniu ze skrzynią manualną bądź automatyczną. Dodatkowo najmocniejsza wersja wysokoprężna w wersji z ręczną przekładnią może mieć napęd na wszystkie koła.

Ford Tourneo Connect (2022) – bok

Średnie zużycie paliwa w przypadku wersji benzynowej oscyluje w granicach 6,5-7,5 l/100 km, a w przypadku diesla 5,1-5,5 l/100 km. Trzeba jednak uwzględnić, że nie są to bardzo mocne jednostki i wykorzystanie w pełni ładowności Tourneo i szybka jazda na autostradzie wartości te może mocno wywindować.

Ford Tourneo Connect (2022) – tył

Ford Tourneo Connect – wnętrze

7-osobowe wnętrze to nie jedyna zaleta Tourneo. Podstawowym argumentem przemawiającym na korzyść tego modeli jest jego przestronność i funkcjonalność. Wszystkie fotele drugiego i trzeciego rzędu można złożyć, pochylić lub wymontować i uzyskać w ten sposób przestrzeń ładunkową o objętości 2,6 m3 (L1) lub 3,1 m3 w wersji wydłużonej. Składając oparcie fotela pasażera w pierwszym rzędzie można przewieźć przedmioty o długości nawet 3 metrów. Daje to pojęcie o sporych możliwościach jakie stwarza Tourneo.

W droższych wersjach wyposażeniowych można zamówić fotele AGR posiadające certyfikat niezależnej niemieckiej organizacji Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampania na rzecz zdrowszych pleców. I warto to zrobić, jeśli zamierza spędzać więcej czasu we wnętrzu. Zresztą opcja to w połączeniu z wieloma innymi dodatkami poprawiającymi komfort jazdy czyni z Tourneo wartościową alternatywę dla klasycznych minivanów osobowych.

Poniżej znajdziesz szczegółowy cennik Forda Tourneo Connect:

Ford Tourneo Connect – opis wersji i cennik

PODSUMOWANIE

Najtańsze Tourneo Connect w wersji 1.5 EcoBoost Titanium kosztuje obecnie 123 tys. zł brutto. Najdroższa wersja to wydatek rzędu ponad 152 tys. zł. Pamiętając jednak o tym, że są to ceny dużo niższe od bliźniaczego Volkswagena Caddy, Ford ma duże szanse zrobić karierę w segmencie minivanów.

Ford Tourneo Connect – dane techniczne, osiągi, spalanie, cena
DANE TECHNICZNE Ford Tourneo Connect 2.0 EcoBlue M6
Silnik diesel, turbo
Pojemność 1968 cm³
Moc maksymalna (KM) 122/2750
Maks. mom. obrotowy (Nm) 320/1600
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6-bieg
Dł./szer./wys. (mm) 4853/1855/1833
Rozstaw osi 2970 mm
Masa własna 1682 kg
Dopuszczalna masa całkowita 2300 kg
Ładowność 618 kg
Pojemność bagażnika 1720 l
Maks. masa przyczepy 1500 kg
OSIĄGI (DANE PROD.)
Prędkość maksymalna 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 s
Zuż. paliwa (WLTP) 4,8-5,1 l/100 km
CENA 139 753 PLN
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji