Nowe Tourneo Connect jest efektem współpracy Forda z Volkswagenem. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

W zeszłym roku Ford i Volkswagen zawarli porozumienie, na mocy którego oba koncerny mają wspólnie tworzyć nowe modele z napędem elektrycznym oraz samochody dostawcze. Pierwszym owocem tej współpracy jest zaprezentowany dzisiaj Ford Tourneo Connect. Sprawdźmy zatem, czym się wyróżnia.

Ford Tourneo Connect będzie dostępny także w wersji z wydłużonym rozstawem osi.

W telegraficznym skrócie można napisać, że trzecia generacja Forda Tourneo Connect to po prostu Volkswagen Caddy 5 z nową „twarzą”. Przód auta jest utrzymany w stylu typowym dla aktualnych modeli spod znaku niebieskiego owalu, jednak sylwetka nie pozostawia złudzeń, co do pokrewieństwa obu modeli. Z tyłu różnice ograniczają się do innego znaczka na pokrywie bagażnika i nieco zmienionej grafiki lamp.

Podobnie wygląda sytuacja we wnętrzu, które jest niemal identyczne jak w Caddy. Oznacza to, że w nowym kombivanie Forda większość funkcji obsługuje się za pośrednictwem dotykowego ekranu centralnego, który standardowo ma przekątną 8,25 cala (w opcji – 10-calowy). To duża zmiana w porównaniu z dotychczasowym modelem, który był wyposażony zarówno w klasyczny panel klimatyzacji, jak również przyciski i pokrętła od sterowania radiem.

Nowy Ford Tourneo Connect będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia (Trend, Titanium, Sport i Active) oraz dwóch długościach nadwozia. Po wyjęciu tylnych rzędów siedzeń i złożeniu fotela pasażera odmiana z wydłużonym rozstawem osi może przewozić przedmioty o długości do 3,1 m, natomiast krótszy wariant – do 2,6 m.

Wersję Sport rozpoznamy po 17-calowych, ciemnych obręczach kół, pasach na masce i przeprojektowanym zderzaku.

A co pod maską? Tutaj również nie ma zaskoczenia. Nowy Ford Tourneo Connect przejął w całości gamę silnikową Volkswagena Caddy. Pomimo zastosowania fordowskich oznaczeń, jednostki benzynowe to silniki TSI, a wysokoprężne – TDI.

Silniki benzynowe:

  • 1.5 EcoBoost (114 KM) z 6-biegową skrzynią manualną i przednim napędem, średnie zużycie paliwa: 6,3-7,4 l/100 km
  • 1.5 EcoBoost (114 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową i przednim napędem, średnie zużycie paliwa: 6,6-7,5 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 EcoBlue (102 KM) z 6-biegową skrzynią manualną i przednim napędem, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,5 l/100 km
  • 2.0 EcoBlue (122 KM) z 6-biegową skrzynią manualną i przednim napędem, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,5 l/100 km
  • 2.0 EcoBlue (122 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową i przednim napędem, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,8 l/100 km
  • 2.0 EcoBlue (122 KM) z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,1 l/100 km

Na rynkowy debiut nowego Forda Tourneo Connect i oficjalny cennik musimy jeszcze poczekać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here