Audi SQ7 z silnikiem V8 4.0 TFSI ma 507 KM i przyspiesza do „setki” w 4,1 sekundy. Ta sama jednostka trafi pod maskę Audi SQ8. Dowiedz się więcej.

Do tej pory klienci zainteresowani zakupem sportowego Audi Q7 mieli do wyboru tylko jedną wersję silnikową – była nim 4-litrowa, wysokoprężna jednostka V8 TDI o mocy 435 KM. W nieco lepszej sytuacji byli nabywcy Q8, ponieważ na szczycie gamy tego modelu jest 600-konna, benzynowa odmiana RS. Teraz sytuacja uległa zmianie.

Audi SQ7 TFSI oraz Audi SQ8 TFSI – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Audi wprowadza właśnie do oferty nowe, benzynowe warianty SQ7 i SQ8. Do ich napędu służy turbodoładowany silnik 4.0 V8, dostarczający 507 KM i 770 Nm. Oba SUV-y rozpędzają się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 s, a maksymalnie pojadą 250 km/h (ogranicznik).

Zaawansowana technicznie i dopracowana jednostka V8 TFSI jest wyposażona m.in. w system odłączania cylindrów „cylinder on demand” (COD), który podczas spokojnej jazdy dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów, co wpływa na redukcję spalania. Efekt? Średnie zużycie paliwa wynosi 12,0-12,1 l/100 km. Niezły wynik, jak na gabaryty i parametry obydwu aut.

Za przekazywanie mocy na wszystkie koła odpowiadają 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic i napęd Quattro. Audi SQ7 i SQ8 standardowo otrzymują sportowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia oraz układ czterech kół skrętnych. Dodatkowo poczynania kierowcy wspiera układ elektromechanicznej aktywnej stabilizacji przechyłu (eAWS).

Audi SQ7 seryjnie porusza się na 20-calowych felgach, natomiast SQ8 jeździ na obręczach o cal większych. Z listy opcji będzie można wybrać także 22- i 23-calowe felgi. Za przednimi kołami znajdziemy tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z czarnymi zaciskami ozdobionymi sportowymi znakami S. Jeśli dla kogoś to za mało, może się zdecydować na bardzo mocne i wytrzymałe ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. W takiej konfiguracji zaciski są pomalowane w kolorze szarego antracytu.

Nowe Audi SQ7 i Audi SQ8 z silnikiem 4.0 TFSI pojawi się w salonach sprzedaży jesienią tego roku.

Zobacz również:

Audi SQ8 TDI – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here