Koreański producent pokazał odświeżoną Kię Stonic w usportowionej wersji GT Line. Sprawdź, czym wyróżnia się ta odmiana i ile trzeba za nią zapłacić.
Kia Stonic jest na rynku od 2017 r., a na początku ubiegłego miesiąca poznaliśmy auto po liftingu. Wczoraj koreański producent zaprezentował swojego bestsellerowego crossovera w sportowo stylizowanej wersji GT Line. W parze z przyciągającym wzrok wyglądem idzie bogate wyposażenie seryjnie. Poniżej dowiesz się więcej na temat tej odmiany.
Kia Stonic GT Line otrzymała zmienione zderzaki z przodu i z tyłu. Przedni został wyposażony w trzy dodatkowe wloty powietrza oraz nisko umieszczone, diodowe światła przeciwmgielne. Drogę rozświetlają reflektory LED z nowym wzorem świateł do jazdy dziennej. Z tyłu także znajdziemy oświetlenie LED, a zwieńczeniem tylnego zderzaka jest udawany dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego (które również są jedynie „dodatkiem stylistyczny”, czyli mówiąc wprost – atrapą).
We wnętrzu Stonica w opisywanej wersji znajdziemy nowe fotele z tapicerką, która jest połączeniem czarnej tkaniny i syntetycznej skóry ze szwami w kolorze białym, oraz spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą perforowaną skórą, z kontrastowymi szwami i z logo GT Line. Między zegarami zobaczymy 4,2-calowy wyświetlacz, pokazujący najważniejsze informacje o jeździe.
Z konsoli środkowej wyrasta 8-calowy ekran dotykowy nowego systemu multimedialnego, wyposażonego w funkcję UVO Connect drugiej generacji, która zapewnia dostęp do szerokiej oferty cyfrowych usług. Standardem jest też nawigacja satelitarna, która przy wytyczaniu trasy wykorzystuje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Nowa Kia Stonic GT Line (2020) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa
„Łobuzerska” stylizacja nadwozia niestety nie znajduje swojego odzwierciedlenia w osiągach. Gama silnikowa Stonica GT Line obejmuje turbodoładowane jednostki benzynowe o mocy 100 i 120 KM, które są dostępne również w innych odmianach tego modelu.
Silniki benzynowe:
- 1.0 T-GDI (100 KM, 172 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie: 10,7 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,9 l/100 km
- 1.0 T-GDI (100 KM, 172 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie: 11,7 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,0 l/100 km
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.0 T-GDI 48V (120 KM, 172 Nm) z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną iMT, przyspieszenie: 10,4 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,6 l/100 km
- 1.0 T-GDI 48V (120 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie: 10,4 s, prędkość maksymalna: 185 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km
Nowa Kia Stonic GT Line (2020) – wyposażenie i ceny
Wybrane elementy wyposażenia standardowego Kii Stonic GT Line:
- 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R17
- Klimatyzacja automatyczna z funkcją odparowywania szyby przedniej
- Światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED
- Światła przeciwmgielne typu projekcyjnego wykonane w technologii LED
- Tylne lampy wykonane w technologii LED
- Smart Key – system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka, wyposażony w czujnik zbliżeniowy w drzwiach przednich, pokrywie bagażnika oraz przycisk uruchamiający silnik Start/Stop
- Pakiet zimowy – podgrzewana kierownica oraz fotele przednie z 3-stopniową regulacją
- Przednie czujniki parkowania
- Navi System – system multimedialny z nawigacją satelitarną z obsługą w języku polskim, 7 letni plan darmowej aktualizacji map, usługi TomTom, antena dachowa typu „płetwa rekina”
- Uvo Connect – zestaw usług cyfrowych z darmowym 7 letnim planem obsługi
- Szyby przednie atermiczne, przyciemniane szyby tylne, chromowana listwa dolnej linii szyb
- Sportowa stylistyka nadwozia oraz wnętrza
- Regulacja wysokości fotela pasażera, siatka w bagażniku
Kia Stonic GT Line z silnikiem 1.0 T-GDI/100 KM i manualną skrzynią biegów kosztuje 85 490 zł, a ceny wersji z jednostką 1.0 T-GDI 48V/120 KM i inteligentną skrzynią manualną startują od 89 990 zł. W obu przypadkach dopłata do dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 6000 zł.
Szczegółowy cennik odświeżonej Kii Stonic: