Suzuki przedstawiło nowy model. Hybrydowy SUV Across to tak naprawdę… Toyota RAV4! Poznaj szczegóły.
Czego brakuje w gamie Suzuki? Dużego SUV-a! – zakrzykną wszyscy. Od czasu wycofania z rynku Grand Vitary, największym modelem w gamie tej japońskiej marki jest SX4 S-Cross, który plasuje się w segmencie kompaktowych SUV-ów. Szukając większego auta, potencjalni klienci musieli iść do salonów konkurencji. Jednak wkrótce to się zmieni.
Na mocy umowy o współpracy z Toyotą, jesienią tego roku na europejskim rynku zadebiutuje Suzuki Across, czyli… RAV4 z nową „twarzą”. Przeprojektowano przednią część nadwozia, natomiast tył i wnętrze pozostały bez zmian.
Nowe Suzuki Across – wymiary
Suzuki Across mierzy 463,5 cm długości, 185,5 cm szerokości i 169,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 269,0 cm. Nowy model jest zatem o 3,5 cm dłuższy i zaledwie o 0,5 cm wyższy od pierwowzoru. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 490 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie maksymalnie do 1604 l.
Suzuki Across (2020) – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
Suzuki Across bazuje na najnowszej, topowej odmianie „Ravki” z napędem hybrydowym typu plug-in, która także trafi do sprzedaży po wakacjach.
- 2.5 Plug-in Hybrid (moc systemowa: 306 KM) z bezstopniową przekładnią E-CVT i napędem na cztery koła E-Four, przyspieszenie: 6,0 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, pojemność litowo-jonowego akumulatora: 18,1 kWh, zasięg w trybie elektrycznym: do 75 km
Nowe Suzuki Across (2020) – wersje wyposażenia i ceny
Na liście wyposażenia opisywanego modelu znajdziemy m.in.:
- Układ reagowania przedkolizyjnego (PCS) – pomaga zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami, monitorując drogę za pomocą radaru milimetrowego i kamery monoskopowej. W razie wykrycia niebezpieczeństwa, automatycznie aplikuje wspomaganie hamowania i automatyczne hamowanie, w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy.
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) – gdy podczas jazdy drogą publiczną lub ekspresową system LTA wykryje, że samochód opuścił swój pas ruchu, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy .
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) – monitoruje drogę pod kątem znaków drogowych i wyświetla je na wyświetlaczu komputera pokładowego.
- Tempomat adaptacyjny (DRCC) – działa przy wszystkich prędkościach i automatycznie utrzymuje duży dystans do poprzedzającego pojazdu, w tym zatrzymując pojazd, gdy poprzedzający pojazd się zatrzyma, i podążając za nim, gdy ponownie ruszy.
- System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) – wykrywa inny pojazd zbliżający się z tyłu i ostrzega kierowcę, gdy znajdzie się w martwym polu widzenia bocznych lusterek.
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) – pomaga kierowcy unikać kolizji podczas wyjeżdżania się z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczność. W momencie gdy system wykryje zbliżający się pojazd, ostrzega kierowcę dźwiękiem alarmowym i komunikatem na wyświetlaczu komputera pokładowego.
- eCall – jeśli pojazd uczestniczy w wypadku drogowym, system eCall automatycznie informuje o zdarzeniu służby ratownicze za pomocą komunikatu telefonicznego zawierającego dokładną lokalizację pojazdu.
- Automatyczny hamulec – podczas chwilowego postoju, na przykład na skrzyżowaniu lub światłach, elektryczny hamulec postojowy zatrzymuje pojazd, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapobiec stoczeniu się pojazdu do przodu lub tyłu, dopóki kierowca nie wciśnie pedału przyspieszenia.
Szczegółowy cennik poznamy wkrótce.